וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצצות של 10 טון: צה"ל תקף מתקן של דאעש בסוריה

28.11.2016 / 9:18

מטוסי קרב הטילו פצצות במשקל רב על מתקן צבאי נטוש, ששימש את שלוחת ארגון "המדינה האסלאמית" בגולן, אשר ירתה אתמול לעבר חיילים שערכו מארב בגבול. במהלך התקיפה הושמדו אמצעי לחימה שונים ששימשו את המחבלים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

כלי טיס של חיל האוויר תקפו הלילה (שני) מתקן של ארגון "צבא חאלד בן אל-ווליד" - שלוחת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), בדרום רמת הגולן הסורית. זאת, בתגובה לירי אתמול של חוליית הארגון לעבר כוח צה"ל שערך מארב בגבול. מטוסי קרב הטילו פצצות במשקל של עשרה טון על המתחם ואמצעי לחימה שונים ששימשו את ארגון הטרור והיו במתקן הושמדו.

מצה"ל נמסר כי היעד שהותקף הוא מתקן צבאי נטוש, שהיה בעבר בשימוש כוחות האו"ם. לפי ההודעה, המקום שימש את מחבלי הארגון לתקיפת כוחות צה"ל ולביסוס פעילותם בסמוך לגבול. אתמול, לאחר הירי, תקף חיל האוויר את החוליה, ועל פי הערכות חיסל ארבעה מחבלים.

"מדובר בפעולת המשך לתקיפה שבוצעה אתמול, שמטרתה מניעת חזרת המחבלים למתקן המהווה איום מהותי במרחב", נמסר מדובר צה"ל. "צה"ל ימשיך לפעול להגנת תושבי מדינת ישראל תוך שמירה על חופש הפעולה של צה"ל בשטחה הריבוני של מדינת ישראל, ולא יהסס לפעול אל מול ארגוני טרור הפועלים כנגדה".

עוד בוואלה! NEWS:
מבחן ההרתעה: האם דאעש ינקום את החיסול ויערער על הריבונות בגבול?
תם המשבר באל על: הטייסים יחזרו לעבודה סדירה
טראמפ: "מיליוני בני אדם הצביעו בבחירות באופן לא חוקי"

צבא חאלד בן אל-ווליד, ארגון המזוהה עם דאעש ופועל ברמת הגולן בסוריה. טוויטר, צילום מסך
פעילי צבא חאלד בן אל-ווליד/צילום מסך, טוויטר

אתמול בבוקר פתחו לוחמי שלוחת דאעש בגולן באש לעבר כוח מגדוד הסיור של חטיבת גולני, שערך מארב ליד היישוב נוב, באזור שנמצא סמוך לגדר המערכת אך בתוך שטח ישראל. לפי צה"ל, המחבלים, שסיירו באזור עם כלי רכב, ירו לעבר הכוח, שבתגובה השיב אש. מצה"ל נמסר כי החוליה שיגרה פצמ"רים, השתמשה במקלע כבד וירתה מנשק קל. מדובר בהיתקלות הראשונה עם אנשי הארגון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לתקרית בגולן, ובישיבת הממשלה המיוחדת בחיפה אמר כי "הוא מבקש לשבח את חיילי צה"ל שהדפו הבוקר בהצלחה מתקפה נגדנו במשולש הגבולות. אנחנו ערוכים היטב בגבולנו הצפוני, ולא ניתן לגורמי דאעש או גורמים אחרים להתבסס בחסות המלחמה בסוריה".

(עדכון ראשון: 06:31)

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
כוח צה"ל סמוך למתקן צבאי נטוש בסוריה ששימש את ארגון "צבא חאלד בן אל-ווליד" שלוחה של דאעש, דרום רמת הגולן הסורית. 28 בנובמבר 2016. ערן גילווארג
גבול סוריה, הבוקר/ערן גילווארג

אמיר בוחבוט אצל נסים משעל ב-103fm

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully