וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה בגבעתיים: בן 3 מת מקריסת מערכות בעקבות חיידק אלים

הפעוט הגיע הלילה לבית החולים איכילוב ומת כעבור זמן קצר. בעקבות האירוע הקשה הורה משרד הבריאות לכנס את ילדי הגן שבאו עמו במגע במטרה לתת להם טיפול מונע. משרד הבריאות: לא ניתן לקבוע בוודאות כי מדובר בחיידק

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

פעוט בן שלוש מגבעתיים שהובהל לבית החולים איכילוב בתל אביב הלילה (ראשון) מת מזיהום, כשככל הנראה מדובר בחיידק אלים. עם זאת, במשרד הבריאות טוענים כי טרם ניתן לקבוע את סיבת המוות המדויקת. בעקבות האירוע הורה המשרד לכנס את ילדי הגן שבאו עמו במגע במטרה לתת להם טיפול מונע.

צוות הגן של הפעוט ביקש מהורי הילדים להביאם בדחיפות לגן. "אנחנו המומים וכואבים ומשתתפים בצערם של ההורים לנוכח האסון הכבד שפקד אותם ומחבקים אותם ברגע קשה זה", נכתב בהודעה להורים. "משרד הבריאות הורה לנו ברגעים אלו לזמן את כולכם לגן על מנת לתת לילדיכם טיפול מונע".

לקריאה נוספת:
למרות מאמצי הבידוד: שני פגים נוספים נדבקו בחיידק אלים באיכילוב
הורים לתינוקות באיכילוב חוששים מגילוי החיידק: "נעבירם בית חולים"
ארבעה פגים נדבקו בחיידק אלים בבית החולים איכילוב - והועברו לבידוד

גן לילך בגבעתיים בו למד פעוט בן 3 במת כתוצאה מחיידק טורף, 27 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
"הפעוט לא הרגיש טוב ביום הגיבוש אתמול". הגן בגבעתיים/ראובן קסטרו

עובדת בגן הסמוך אמרה כי הפעוט שיחק אתמול עם חבריו בגן. "הילד שנפטר עוד הספיק לקחת אמש חלק ביום גיבוש בשיתוף ההורים והילדים", אמרה בשיחה עם וואלה! NEWS. "כל הילדים וההורים בשוק טוטאלי, נציגים של משרד הבריאות מחסנים עכשיו את הילדים נגד דלקת קרום המוח, ומנסים להרגיע את הילדים מהטראומה".

לילך, אחת האימהות לילד בגן, סיפרה כי ההורים מתקשים לספר לילדיהם על האסון. "אתמול הילד לא הרגיש טוב במהלך יום הגיבוש. מספרים שעלה לו החום, שהוריו עוד הספיקו לקחת אותו למוקד, ומשם פונה לבית החולים ונפטר מקריסת מערכות. מה אומרים לילדים עכשיו?"

אימא נוספת, שלא רצתה להזדהות, אמרה כי הנחיית משרד הבריאות אינה ראויה. "זה 'כיסוי תחת' ,מספרים לילדים שצריך לקחת תרופה היום ומחר, 'תרופת פלא'. בלתי נתפס שאחד הילדים איננו. מה אומרים לילדים? זה מפחיד ומדאיג. לחשוב שבזמן שאני מוציאה את הילדה שלי מהגן, ההורים שלו קוברים ילד. שלא נדבר על האחות (של הפעוט) שלא יודעת כלום".

לדברי אימא אחרת לילד בגן, ההנחיה התקבלה בהפתעה גמורה. "הילדים בגן לא יודעים כלום, אפילו אחותו התאומה לא יודעת. 'הפתיעו' את הילדים ואמרו להם שהיום יקבלו 'תרופת פלא' ושבגלל זה ילכו מקודם היום הביתה. את האחות התאומה, הדודה באה לאסוף. מסכנים, אתמול הם הגיעו ליום הגיבוש בפארק והיום זה. אסון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מגדל אשפוז ע"ש תד אריסון, מרכז רפואי סוראסקי, בי"ח איכילוב, תל אביב. ראובן קסטרו
משרד הבריאות פרסם הנחיה בעקבות מותו של הפעוט. איכילוב/ראובן קסטרו

מאיכילוב נמסר: "בית החולים דנה לילדים מאשר כי הלילה נפטר ילד בן שלוש ותשעה חודשים בחדר המיון של בית החולים. הוא הגיע במצב של שוק, קרוב לוודאי על רקע זיהומי, וחרף מאמצי החייאה, לצערנו, לרופאים לא נותר מלבד לקבוע את מותו. אין בידי בית החולים מידע רפואי שיכול לקבוע בוודאות את סיבת המוות והמקרה דווח למשרד הבריאות".

ממשרד הבריאות נמסר כי מוקדם לקבוע מהי סיבת המוות. "התמונה הקלינית מתאימה לכמה מצבים רפואיים, לכן ניתן טיפול מונע לילדי הגן ולמגעים צמודים אחרים. המקרה דווח למשרד ונמצא במעקב".

מעיריית גבעתיים נמסר: "אנו המומים, מבכים את לכתו וכואבים את כאבם הקשה מנשוא של בני משפחת הפעוט, חבריו ומכריו. עם היוודע המקרה, הוקם בעירייה צוות הכולל גורמי בריאות, חינוך ורווחה, המעניק לילדי והורי הגן מענה מלא, הן מבחינה רפואית והן תמיכה רגשית".

(עדכון ראשון: 13:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully