וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיון השמרן הוא מועמד הימין לנשיאות צרפת: "העם רוצה את האמת"

ראש הממשלה לשעבר זכה בכ-70% תמיכה בסיבוב ההצבעה השני, ואילו אלן ז'ופה זכה בכ-30% בלבד. הנשיא לשעבר סרקוזי, שהפסיד בסיבוב הראשון: "נתאחד ונבטיח את נצחונו של פיון". לה פן: "תמיד חשבתי שהוא מועמד טוב"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ראש ממשלת צרפת לשעבר פרנסואה פיון ניצח ברוב גדול בסיבוב השני בפריימריז של מפלגת הימין-מרכז, לקראת הבחירות לנשיאות בעוד כחצי שנה - כך הכריזה אמש (ראשון) ועדת הבחירות. בתום ספירת רוב הקולות מתוך 10,229 קלפיות, עולה כי פיון קיבל 66.5% מהקולות ואילו ראש הממשלה לשעבר אלן ז'ופה זכה רק ב-33.4%.

ז'ופה הודה בהפסדו, לאחר פרסום התוצאות מכ-70% מהקלפיות, ואישר כי יתמוך בפיון. בדברים שנשא במטה הבחירות שלו בפריז, מסר: "אני רוצה להודות לצרפתיות ולצרפתים שהעניקו לי את קולם ובטחו בי. אני מודה לכולם מעומק לבי, גם אם התוצאות לא תאמו את תקוותי". הוא סיכם: "אני מסיים את מסע הבחירות הזה אדם חופשי, שלא ויתר על מהותו ולא על דעותיו".

פיון קרא לתומכיו, לאחר דבריו של ז'ופה: "הפריימריז הסתיים ועלינו להצדיע לבוחרים, שהגיעו בהמוניהם והשתתפו באופן חופשי באירוע הדמוקרטי הזה". הוא הוסיף כי נצחונו "מנצח את כל התחזיות שנכתבו מראש", ואמר: "הניצחון שלי מבוסס על שלוש שנים של עבודה קשה למען הערכים שלי. צרפת רוצה את האמת, ורוצה מעשים".

לקריאה נוספת:
מועמד לנשיאות צרפת פרנסואה פיון: "המוסלמים נגד השתלבות – כמו היהודים פעם"
הצרפתים חיפשו דם חדש בהנהגה: כך נבלם הקאמבק של סרקוזי
פריימריז הימין בצרפת: כישלון לסרקוזי, מכה לנשיא הולנד

פרנסואה פיון לאחר ההכרזה על ניצחונו בפריימריז הימין בצרפת, 27 בנובמבר 2016. רויטרס
"מנצח את כל התחזיות שנכתבו מראש". פיון, הערב/רויטרס

ראשי הממשלה לשעבר פיון וז'ופה התמודדו ראש בראש, לאחר שלפני שבוע, בסיבוב הראשון, הם קיבלו את מרב הקולות במרוץ למינוי המועמד לנשיאות מטעם מפלגת הרפובליקאים השמרנית. פיון, שניצח גם בסיבוב הראשון, היה צפוי לנצח על פי הסקרים שפורסמו לאחרונה.

פיון, חובב מכוניות מרוץ בן 62 שגר בטירה בעמק הלואר, זכה לזינוק בתמיכה רגע לפני הסיבוב הראשון. הוא שמרן בעל קשר עמוק לשורשיו הקתוליים, שמבטיח במצעו רפורמות קיצוניות לכלכלה הצרפתית וצמצום ההוצאות הממשלתיות.

יריבו ז'ופה, שניסה לצבור מומנטום, נחשב לפוליטיקאי מתון ומשמש כיום כראש העיר של בורדו. במהלך הקמפיין תקף ז'ופה את תכנית הרפורמות של פיון וכינה אותה "ברוטלית" ואף טען כי הוא לא אמין. עם זאת, בעימות טלוויזיוני שנערך בין השניים ביום חמישי האחרון, מצאו הצופים את פיון משכנע יותר. "האויב שלי הוא דעיכתה של צרפת", הכריז פיון ביום שישי, בנאום שנשא בפני תומכיו בעצרת האחרונה לפני ההצבעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

חגיגות במטה הבחירות של פיון:

הודעתו של סרקוזי, הערב:

ראשת מפלגת הימין הקיצוני "החזית הלאומית" מארין לה פן התייחסה לתוצאות ומסרה לסוכנות הידיעות הצרפתית: "תמיד חשבתי שפיון יהיה מועמד טוב". הנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי, שהפסיד בסיבוב הראשון של הבחירות, מסר הודעת תמיכה בפיון. "הגיע העת לאיחוד משפחתנו הפוליטית, ולעמוד מאחורי פרנסואה פיון, על מנת להבטיח את השינוי שצרפת זקוקה לו ב-2017", מסר.

תוצאות הפריימריז יספקו תחזית לבחירות לנשיאות באביב

אזרחים צרפתים רבים רואים בפריימריז של המפלגה השמרנית תחזית לבחירות לנשיאות באביב. הסקרים חוזים כי המנצח בבחירות היום יהיה המועמד המוביל להיכנס לארמון האליזה. הפריימריז של הסוציאליסטים ייערכו בעוד כחודש.

אלן ז'ופה לאחר ההכרזה על הפסדו בפריימריז הימין בצרפת, 27 בנובמבר 2016. רויטרס
יתמוך בפיון. ז'ופה, הערב/רויטרס

עם זאת, אחרי הברקזיט בבריטניה וניצחונו המפתיע של דונלד טראמפ בבחירות בארצות הברית, הבחירות בצרפת, שייערכו ב-23 באפריל, מצטיירות כקרב נוסף בין מפלגות מיינסטרים מוחלשות לבין מפלגות פופוליסטיות. לכן, ייתכן שהעתיד בצרפת טומן מהפכים.

יותר מעשרת אלפים עמדות הצבעה נפתחו בשעה 8:00 בבוקר (שעון מקומי; 9:00 שעון ישראל) ונסגרו מעט לאחר השעה 19:00 (20:00 שעון ישראל). בעוד צרפת עדיין נמצאת תחת מצב חירום, שהוטל כשמחבלים הרגו 130 בני אדם בפיגועים בנובמבר 2015, האבטחה ליד הקלפיות הייתה הדוקה.

(עדכון ראשון: 13:03)

מארין לה פן מוסרת הצהרה על ניצחונו של דונלד טראמפ, 9 בנובמבר 2016. רויטרס
המהפך של לה פן?/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully