וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופרטנקר המריא חרף התנגדות הכבאות: "אין בו צורך, לא ביקשנו סיוע"

26.11.2016 / 17:33

מטוס הכיבוי הענק שהגיע מארה"ב כדי לסייע בגל השריפות המריא למשך שעתיים באזור נטף וחזר לנתב"ג - מה שהביא לחסימת חלק מכביש 1 למשך דקות אחדות. בכבאות מתחו ביקורת חריפה על הפעלתו בידי המשטרה: "אין כרגע שריפה אחת בישראל שדורשת את התערבותו של הסופרטנקר"

צלמים זמניים מורשים

מטוס הכיבוי הענק הסופרטנקר יצא אחר הצהריים (שבת) לגיחה ראשונה, לאחר שנחת אמש בישראל מארצות הברית. מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי הורה להפעיל את המטוס כפעולה מניעה לשריפות, חרף התנגדות חריפה מצד הכבאות. המשטרה הודיעה בטרם המריא כי כביש אחד ייחסם בקטע שבין מחלף שער הגיא למחלף שורש בשני הכיוונים. בסופו של דבר, נחסם הכביש לדקות אחדות.

גורם בנציבות הכבאות מתח ביקורת חריפה על החלטת המשטרה להפעיל את המטוס, וטען כי לא היה בכך צורך. "אין כרגע שריפה אחת בישראל שדורשת התערבות של הסופרטנקר", אמר הגורם לוואלה! NEWS. "אנחנו לא מבינים למה הוא המריא ולא ביקשנו את הסיוע שלו בכיבוי אף שריפה כרגע. אנחנו מניחים כי הוא המריא כדי לבצע טיסת ניסוי, כדי לאמוד מרחקים של נסיקה. לא היה צורך לסגור את כביש 1, לא הייתה שריפה שסיכנה את הכביש וגם לא היה צורך בסיוע בכיבוי השריפה".

במשטרה טוענים כי ניצב הלוי החליט להפעיל את הסופרטנקר בעקבות תחזית מזג האוויר, ולפיה צפי הגשם התרחק עד לאחרי סוף השבוע הבא, והעובדה כי באזור הרי ירושלים ישנם מתקנים רגישים, ובהם של חברת החשמל. לכן, אמרו במשטרה, חרף התנגדות מכבי האש הוא החליט להפעיל את המטוס ולהרטיב את האזור במים.

מטוס הסופרטנקר האמריקאי מעל היישוב נטף, 26 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
"אנחנו לא מבינים למה הוא המריא". הסופרטנקר מעל הרי ירושלים, היום/נועם מושקוביץ
מסלולו של הסופרטנקר בגיחה הראשונה, נובמבר 2016. Flightradar24, צילום מסך
מסלולו של הסופטנקר מההמראה ועד לנחיתה/צילום מסך, Flightradar24

המטוס נחת אמש בנמל התעופה בן גוריון, לאחר שהגיע מבסיסו בקולורדו. ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום חמישי אתמול על הבאתו של המטוס, שסייע גם במאמצי הכיבוי בשריפה בכרמל לפני שש שנים, מארצות הברית.

הסופרטנקר, או בשמו המלא: B747-400 SuperTanker, הוא כלי הטיס מכבה האש הגדול בעולם, והוא נחנך בגרסתו הנוכחית במהלך שנת 2016. יתרונו של הסופרטנקר הוא לא רק בנפח העצום שלו - אלא גם במהירותו. מבסיסו שבקולורדו ספרינגס הוא יכול להגיע לכל נקודה בארצות הברית בתוך שעתיים וחצי, ולכל נקודה בצפון אמריקה בתוך ארבע שעות וחצי, כשהוא נושא בבטנו כ-75 אלף ליטרים של חומר מעכב בעירה.

מהירותו רלוונטית גם ליעדים נוספים, ולפי המידע שבאתר החברה הוא יכול להגיע כמעט לכל נקודה בכדור הארץ תוך 20 שעות. הוא כולל בתוכו 14 מושבים ברמה של מחלקה ראשונה ושני דרגשים נוספים. לכלי הטיס יש יכולת תמרון גבוהה, שנשמרת גם במהירות טיסה נמוכה הדרושה לכיבוי שריפות.

חיפה לאחר השריפות, נובמבר 2016. יותם רונן
חיפה המפויחת, לאחר גל השריפות/יותם רונן
שריפה בחלמיש, 26 בנובמבר 2016. תצפית TPS
שריפה בחלמיש, היום/תצפית TPS
שריפה בנטף. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
הלהבות בנטף, אתמול/נועם מושקוביץ
שריפה בנטף. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
הלהבות בנטף/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully