וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה עזה פקדה את מרכז אמריקה - בזמן פגיעת הוריקן

רעש בעוצמה 7.0 טלטל את החוף הפסיפי במדינות אל סלבדור, קוסטה ריקה וניקרגואה, בעוד סופת הוריקן בדרגת שתיים הכתה בחופים הקריביים. אזהרת צונאמי פורסמה, אך הוסרה כעבור שעה קלה. טרם דווח על נפגעים או על נזק

עריכה: יאיר דניאל

(רעידת האדמה בניו זילנד, בשבוע שעבר)

רעידת אדמה עזה בעוצמה 7.0 פקדה אתמול (חמישי) את החוף הפסיפי של מרכז אמריקה וטלטלה את האזור. הרעש אף גרם לפרסום אזהרת צונאמי זמנית, זאת, בעוד סופת הוריקן מכה בחופים הקריביים של ניקרגואה וקוסטה ריקה.

שירותי החירום באל סלבדור מסרו כי טרם דווח על נזק ברמה ארצית, אך הפצירו באלה שחיים לאורך החוף לאוקיינוס השקט להתרחק קילומטר לפחות מהים. הרעש דווח תחילה בעוצמה של 7.2, אך לאחר מכן תוקן ל-7.0.

הוא הורגש בעומק רדוד יחסית של 10.3 קילומטרים מתחת לפני הים, שגרם לאפקט רעידה גדול יותר. לפי המכון הגיאולוגי, מרכז הרעש היה כ-139 קילומטרים דרום-מערבית לפוארטו טריונפו באל סלבדור.

לקריאה נוספת:
"האדמה נפערה": פצועים ברעידת אדמה עזה במרכז איטליה
רעידת אדמה עזה הכתה בניו זילנד; צונאמי פגע בחופי המדינה
רעש בעוצמה 6.9 הכה ביפן: גלי צונאמי פגעו בחופי צפון המדינה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוקד הרעש/מערכת וואלה!, צילום מסך

המרכז הפסיפי להתרעות צונאמי הזהיר מפני גלים בגובה של מטר אחד שעשויים לפגוע בחופים של ניקרגואה ואל סלבדור. שעה קלה לאחר מכן הוסרה האזהרה מכל המדינות. נשיא ניקרגואה הכריז על מצב חירום בשל הרעש והוריקן "אוטו", שהכה בחופה הדרום-מזרחי של המדינה מוקדם יותר היום.

מוקדם יותר אתמול פגע ההוריקן, שדרגתו 2, בקרקע בסמוך לדרום-מזרח ניקרגואה, שם אלפים פונו מבתיהם באזורי החופים הפגיעים למקלטים. "בדיוק הגשנו ארוחת צהריים למחוקקים כשרעידת האדמה החלה והרגשנו שזה היה חזק מאוד", סיפרה ג'קלין נאג'רו, מוכרת מזון בת 38 בקונגרס בסאן סלבדור. "אנחנו פוחדים".

(עדכון ראשון: 23:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully