וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הקואליציה לנתניהו: העבר את ביטול התאגיד בישיבת הממשלה

23.11.2016 / 13:15

העימות בין ביטן לשר כחלון ממשיך להחריף בעקבות טענות האוצר ולפיהן לא ניתן לבצע התייעלות ברשות השידור. יו"ר הקואליציה מתעקש: "עמדו זו לא נכונה באופן מוחלט". לפי ההערכה, עתיד התאגיד יוכרע בפגישה בין כחלון לנתניהו בימים הקרובים

צילום: בני בן סימון

יו"ר הקואליציה דוד ביטן פנה היום (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה להעלות את ביטול תאגיד השידור הציבורי לסדר יומה של הממשלה בישיבה הקרובה, ביום ראשון. במכתב ששיגר לנתניהו הבוקר, תקף ביטן את עמדת האוצר ולפיה לא ניתן ליצור התייעלות ברשות השידור, ואמר כי מדבור בטענה "שאינה נכונה באופן מוחלט". במכתב תוקף ביטן את כחלון, ומאשים אותו בחריגה מסמכויותיו ועיסוק בסמכויות שר התקשורת, וקורא להעביר החלטת ממשלה על ביטול התאגיד "המותנה בהסכם התייעלות שייחתם תוך 30 יום ממועד החלטת הממשלה".

אמש התקיימה ישיבה נוספת של הצוות המשותף לנתניהו ולכחלון, שהוקם לפני כשלושה שבועות, בניסיון לפתור את חילוקי הדעות סביב עתיד השידור הציבורי. מדובר בישיבה השלישית של הצוות, אך עד כה לא הושגו הסכמות ולפי ההערכה בקואליציה הסוגיה תיפתר בפגישה בין נתניהו וכחלון בימים הקרובים. אמש טענו אנשיו של נתניהו כי השיגו הסכמות עם הוועדים ברשות השידור בנוגע להתייעלות, אך באוצר מתעקשים כי המהלך בלתי אפשרי ואין לו היתכנות כלכלית וכן טוענים כי יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן יתנגד לביטול ההסכמים הקיבוציים. במכתב ששיגר ביטן הבוקר הוא מתעקש שהתייעלות היא אפשרית, ובהצעה להתנות את ביטול התאגיד בהתייעלות הוא מקווה לייתר את זכות הווטו המוקנית לשר האוצר מתוקף ההסכמים הקואליציוניים, על מהלכים שעלותם מעל עשרה מיליון שקלים.

חבר הכנסת דוד ביטן בכנסת, 16 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
מתעקש כי ניתן לבצע התייעלות ברשות השידור. ביטן/נועם מושקוביץ

כחלון אמר אתמול כי הוא סבור כי תאגיד השידור הציבורי יקום כמתוכנן. "אני לא רואה איך התאגיד לא קם", אמר כחלון בוועידה של עיתון דה מרקר בבאר שבע. לדברי כחלון, הוא אמר לראש הממשלה בנימין נתניהו: "הציבור שלח אותי לשמור על הכסף שלו וזה מה שאני עושה. אגורה מיותרת לא תצא. להגיד לך איזה שידור יהיה, כזה או אחר, לא רואה איך התאגיד לא קם, אבל יש נסים ונפלאות. אני מכיר את המספרים והנתונים של הרפורמה ברשות השידור, והיא לא הגיעה סתם, הגיע הזמן לשנות את זה".

בימים הקרובים צפויה שאלת גורל תאגיד השידור הציבורי להגיע לנקודת הכרעה – עם תום שלושת השבועות שהוקצו לעבודת הצוות המשותף לראש הממשלה ושר האוצר לבחינת הנושא. הצוות הוקם בתחילת החודש בניסיון לפשר בין עמדותיהם של ראש הממשלה, שמעונין בסגירת תאגיד השידור הציבורי ו"שיקום" רשות השידור, ובין שר האוצר, שמתנגד לסגירת התאגיד בשל העלות התקציבית של המהלך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב ששלח ביטן לנתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצוות, בו חברים מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר, מנכ"ל משרד התקשורת מומו פילבר, ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה יואב הורביץ, מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד וראש אגף התקציבים אמיר לוי, קיים בחודש האחרון שלוש פגישות, שלא נרשמה בהן כל התקדמות. במוקד הוויכוח נמצא תקצוב של המהלך להמשך הפעלת רשות השידור, שאותו קידם ביטן. בניגוד לעמדתו, באוצר מתעקשים כי המשך הפעלת רשות השידור תעלה לקופת המדינה כ-370 מילון שקלים בשנה, והם אינם מקבלים את עמדתו של ביטן ולפיה ניתן להביא להתייעלות ברשות. באב"ד אמר בתחילת השבוע בגלי צה"ל: "אנחנו לא רואים דרך לשקם את רשות השידור הקיימת. היא תיסגר לטובת התאגיד".

לפי ההערכה בקואליציה, כחלון ונתניהו עשויים להגיע לפשרה שתשמר את מבנה התאגיד אך תשלב בו חלק מעובדי רשות השידור. ואולם, לדברי גורמים בכירים בקואליציה, השאלה המהותית נוגעת לשליטה במינויים ברשות השידור והנהלת התאגיד. במוקד המחלוקת, ככל הנראה, יעמוד הסעיף בחוק התאגיד הקובע את הרכב ואופן המינוי של המועצה הציבורית המנהלת את התאגיד ושמטרתה לשמור על ההפרדה בין הדרג הפוליטי לאנשי התאגיד. כחלון נשאל על הנהלת התאגיד היום בוועידת דה מרקר, ואמר כי הוא "לא חושב שאפשר לשנות את מבנה התאגיד", אבל סירב להתחייב על כך.

שר האוצר משה כחלון בוועידת המודיע בנושא כלכלה ועסקים, 20 בנובמבר 2016. ניב אהרונסון
כחלון/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully