וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל שלב הסיכומים במשפט אזריה: אמו התמוטטה ופונתה מבית הדין

23.11.2016 / 12:45

בפתח הקראת הסיכומים אמר התובע הצבאי כי החייל שהואשם בירי במחבל מנוטרל "אינו ראוי לשום אמון, שהוא התנאי הבסיסי להגנה שהוא מבקש להציע". אמו של אזריה, אושרה שבה לבית הדין לאחר כמה שעות

צילום: מוטי עבדוש, עריכה: אוהד פיטר

שלב הסיכומים במשפטו של אלאור אזריה, החייל שהואשם בירי למוות במחבל מנוטרל בחברון, החל הבוקר (רביעי) בבית הדין הצבאי ביפו. אמו של אזריה, אושרה, חשה ברע במהלך הדיון ופונתה עצמאית לקבלת טיפול רפואי. כמה שעות לאחר מכן שבה האם לאולם בית הדין.

בפתח הקראת הסיכומים אמר התובע הצבאי נדב ויסמן כי לא נמצא תקדים למעשהו של הנאשם. לדברי ויסמן, אזריה שינה את גרסאותיו באשר לתקרית, העליל על מפקדיו "ואינו ראוי לשום אמון, שהוא התנאי הבסיסי להגנה אותה הוא מבקש להציג". עוד אמר ויסמן כי ישנן סתירות בין ממצאים אובייקטיבים בשטח לבין גרסתו של אזריה וכי יחד עם סירובו לערוך עימות עם עדי התביעה הדבר מצביע על כך שהוא מסר גרסה שקרית.

לקריאה נוספת:
ההגנה תטען: אזריה זכאי, שר הביטחון והרמטכ"ל "זיהמו" את המשפט
"אלאור אזריה שיקר": צוות התביעה הגיש את מסמכי הסיכום
אחרי 52 עדים: הסתיים שלב ההוכחות במשפטו של אלאור אזריה

אלאור אזריה עם הוריו צ'רלי ואושרה אזריה, בית הדין הצבאי ביפו. 26 באוקטובר 2016. מגד גוזני
אזריה, אמו אושרה ואביו צ'רלי/מגד גוזני

ביום ראשון הגישו פרקליטיו של אלאור אזריה, את סיכומיהם לבית הדין הצבאי. הם צפויים לבקש מבית הדין לזכות את אזריה לגמרי מכתב האישום שהוגש כנגדו, ולטעון כי גרסתו אומתה לאורך הדיונים וחקירות רוב העדים בין מטעם ההגנה וכן מטעם עדי התביעה. עוד יטענו סנגוריו כי המעשה בוצע בשל סכנת חיים ממשית ומידית ועל כן אזריה פעל לפי מה שהוכשר ודווקא מי שפעלו לא כשורה הם חלק ממפקדיו שלאחר שהבינו את המצב הפילו על אזריה את האשמה כדי לחפות על עצמם.

בין השאר, הם גם יעסקו בזיהום המשפט על ידי התבטאויות שר הביטחון לשעבר משה יעלון וכן הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט על האירוע כאירוע שלילי ועל התנהלותו הפסולה של אזריה. פרק נוסף שיופיע בכתב הסיכומים יסתמך על חוות דעתו של ראש המכון לרפואה משפטית לשעבר פרופ' יהודה היס שכתב על סמך הממצאים הפתולוגיים כי ככל הנראה אזריה ירה במחבל מת ולא הוא זה שגרם למותו אלא היריות הקודמות שנורו לעברו.

(עדכון ראשון: 10:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully