וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים פלסטיניים: "מנהיג חמאס בעזה סובל מלחצים נפשיים וחרדות"

23.11.2016 / 11:42

מקורות ביטחוניים ברמאללה מסרו לוואלה! NEWS כי עימאד אל-עלמי, ממלא מקומו של איסמעיל הניה, "אמנם לא חולה ולא אושפז, אבל צריך סיוע נפשי". בהנהגת חמאס מבקשים להמתין עד לתחילת השנה הבאה לפני שיכריעו בהמשך כהונתו

עריכה: יאיר דניאל

עימאד אל-עלמי, ממלא מקומו של איסמעיל הנייה כמנהיג חמאס ברצועת עזה, סובל לאחרונה מ"בעיות נפשיות ולחצים הגורמים לו לחרדות ולקשיים במילוי תפקידו" – כך מסרו השבוע לוואלה! NEWS גורמים ביטחוניים פלסטיניים ברמאללה. לדבריהם, אל-עלמי, בן 60, שנפצע בנסיבות מסתוריות במהלך הלחימה ברצועת עזה בקיץ 2014 ורגליו נקטעו, הוא אינו מרבה לצאת מביתו וממעט להשתתף באירועים חברתיים.

לאחר פציעתו, יצא אל-עלמי לטיפולים בטורקיה וביקש שלא לחזור לעזה. עם זאת, צמרת הארגון לחצה עליו לשוב לרצועה, והוא אכן עשה זאת. אלא שמאז שמונה אל-עלמי לממלא מקומו של הניה - שיצא בתחילת ספטמבר לקטאר, במטרה להבטיח את מקומו במרוץ על ראשות חמאס - הוא נתון ללחצים פסיכולוגיים קשים וחרדות, לדברי אותם גורמים.

עוד בוואלה! NEWS:
משפחת גולדין: ארדואן חשף את חוסר עשיית הממשלה בהשבת בננו
כ"ט בנובמבר הפלסטיני: האירוע שבו עשוי להיבחר יורשו של אבו מאזן
רעידת אדמה בפתח: בדרך לפיצול פנימי - או לפיוס עם חמאס?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בעיות נפשיות נחשבות לטאבו בחברה הפלסטינית". אל-עלמי/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות שמדי פעם הוא נראה באירועים ציבוריים, הוא עושה זאת פחות ממנהיגים פוליטיים אחרים של חמאס, כמו חליל אל-חייא ומחמוד א-זהאר. "הוא אמנם לא חולה ולא אושפז, אבל הוא צריך סיוע נפשי והסביבה שלו נבוכה מדי מכל ההתפתחות הזו", הסביר אחד הגורמים, שהבהיר כי התנהגותו החרדתית של אל-עלמי הובילה למבוכה רבה בקרב בני משפחתו ומקורביו. "בעיות נפשיות נחשבות לטאבו מוחלט כמעט בחברה הפלסטינית, ובחברה העזתית במיוחד", ציין הגורם.

הגורמים הפלסטיניים הוסיפו כי הנהגת חמאס בחו"ל מודעת למצבו הנפשי הרעוע של אל-עלמי, אולם בשלב זה לא הוחלט על צעדים כמו החלפתו בממלא מקום אחד, עד לבחירות הכלליות לצמרת הארגון, שיתחילו ככל הנראה במהלך החודשיים הקרובים. במסגרת הבחירות ללשכה המדינית של חמאס, שאמורות להיערך בתחילת 2017, הניה ומוסא אבו מרזוק הם שני המועמדים המובילים לתפקיד ראש הלשכה, במקומו של חאלד משעל, שעשוי לקבל תפקיד בצמרת "האחים המוסלמים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חאלד משעל ואיסמעיל הנייה בעזה, 7 דצמבר 2012. רויטרס
מנהיג הארגון יעבור ל"אחים המוסלמים". הניה ומשעל בעזה, 2012/רויטרס

במקביל, אמורים להיבחר גם ראשי לשכות לרצועת עזה, לגדה המערבית, לבתי הכלא ולחו"ל, ואל-עלמי, שנודע בקשריו עם צמרת חיזבאללה ובכירים בטהראן ועבר הכשרות רבות אצל משמרות המהפכה האיראניים, נחשב כאחד המועמדים לזכות בתפקיד ראש הלשכה המדינית של חמאס בעזה. הוא התגורר באיראן במשך שנים ארוכות, והיה אחרון אנשי חמאס שעזבו את דמשק בשנת 2012, לאחר פרוץ הלחימה בסוריה.

במהלך "צוק איתן" נפצע אל-עלמי באורח קשה ברגליו בנסיבות שאינן ברורות והן נקטעו. אחת הטענות שנשמעו הייתה שבמהלך שהותו במנהרה שנועדה להסתרת בכירי חמאס, התמוטטה מעלית שפעלה בה ופגעה ברגליו. שמועה אחרת גרסה כי במהלך עימות בין פעילי חמאס הוא נורה ברגליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully