וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלאווי: מאסר עם עבודות פרך לנשא HIV ששכב עם מאה נשים ונערות

בית המשפט במדינה הדרום אפריקנית הטיל עונש מאסר של שנתיים על אריק אניבה, שהודה כי קיים יחסי מין עם אלמנות ועם מתבגרות, במסגרת טקס מסורתי. "אין לו כל התחשבות בכבודן של נשים. לתרבות כזו אין מקום במלאווי"

אריק אניבה, נשא HIV ששכב עם עשרות ילדות, מלאווי, יוני 2016. AP
"כלל לא ברור אם הוא השתמש בקונדומים". אניבה/AP

בית המשפט במלאווי, בדרומה של יבשת אפריקה, גזר היום (שלישי) שנתיים מאסר עם עבודות פרך על אריק אניבה, אזרח המדינה בן 45, שהורשע בכך שקיים יחסים מין עם לפחות מאה נערות ונשים במסגרת טקס טיהור מסורתי, מבלי שגילה לנשים כי הוא נשא של נגיף HIV. אניבה, על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית, הועמד למשפט בהוראתו של הנשיא פיטר מותריקה, לאחר שאניבה חשף בריאיון לרשת BBC מוקדם יותר השנה את מעשיו.

השופט אינוסנט נבי הכריז על גזר הדין בנסאנג'ה, בדרום המדינה, פחות משבוע לאחר שבית המשפט הרשיע את אניבה בשני אישומים של "התנהגות לא נאותה". לדברי השופט, "לאסיר אין כל התחשבות ברגשותיהן של האלמנות, שום התחשבות בכבודן של נשים, וכלל לא ברור אם הוא השתמש בקונדומים. לתרבות כזו אין מקום במלאווי".

עוד בוואלה! NEWS:
ניגריה: אחת מהנערות שנחטפו בידי בוקו חראם נמצאה עם תינוק
אוקראינה: מורה חשודה שניסתה למכור תלמידה בת 13 לסוחרי איברים
בשל המחאה: ממשלת טורקיה הסירה את הצעת החוק לחנינת אנסי קטינות

אניבה, שכפר באישומים נגדו, טען לאחר מתן גזר הדין כי הוא "מאוכזב, כי חשבתי שיינתן לי מאסר על תנאי". עורכי דינו מסרו כי יערערו על העונש. כתב האישום כלל רק הפרות של החוק לשוויון מגדרי, הנוגע בין היתר לקיום יחסי מין עם אלמנות, ולא את יחסי המין עם הקטינות, מכיוון שאלה לא היו מוכנות להעיד נגדו.

על פי המנהג בחלק מאזורי מלאווי, שבה שיעור נשאי HIV וחולי איידס הוא מהגבוהים בעולם, גברים מסוימים, שמכונים "צבו?עים", מקבלים תשלום על מנת לקיים יחסי מין עם אלמנות, במטרה לגרש רוחות רעות ולמנוע מקרי מוות נוספים. כמו כן, הורים לנערות יכולים לשלם לאותם גברים על מנת לקיים איתן יחסי מין לאחר קבלת המחזור הראשון, במטרה לסמן את מעברן מילדות לבגרות.

"התיק הזה מייצג את המציאות בשטח, והוא מהווה פריצת דרך", טען צ'ארלס מזנגה, סגן מנכ"ל המשרד הממשלתי לענייני מגדר וילדים. הוא הוסיף כי מלאווי "עברה מבחן חשוב", והביע תקווה כי גזר הדין שהושת על אניבה "יעזור להשלים את הטיהור המיני". מנגד, נשמעו טענות כי המנהג לא יעבור מן העולם בקלות, בשל חלקו במסורת המקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully