וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרמל, שיבא ובילינסון בראש - לניאדו בתחתית: שביעות הרצון בבתי החולים

22.11.2016 / 22:46

סקר שערך משרד הבריאות מעלה כי המטופלים בבתי החולים הגדולים מרוצים יותר מאשר באלה הבינוניים והקטנים. כמו כן, חלה עלייה במספר האנשים שאושפזו במסדרונות. 85% מהמטופלים מרגישים כי הם נמצאים בידיים טובות

בית החולים שיבא תל השומר, מאי 2015. ראובן קסטרו
נמצא במקום הראשון. בית החולים שיבא שבתל השומר/ראובן קסטרו

סקר שערך משרד הבריאות לבחינת שביעות רצון המטופלים במחלקות האשפוז של בתי החולים בארץ קובע כי בתי החולים כרמל שבחיפה, שיבא שבתל השומר, ובילינסון והשרון שבפתח תקווה קיבלו את הניקוד הגבוה ביותר ונמצאים בראש הרשימה, בעוד בתי החולים לניאדו שבנתניה וקפלן שברחובות נמצאים בתחתית. הסקר בחן, נוסף על שביעות הרצון הכללית של המטופלים, קריטריונים שונים הכוללים בין היתר את היחס והכבוד למטופל, התחושה כי המטופל נמצא בידיים טובות, הספקת המידע מטעם בית החולים והתנאים הסביבתיים.

לפי הסקר, 81% מהנשאלים הביעו שביעות רצון מהטיפול בבתי החולים הנמצאים בראש הרשימה, ו-80% מבתי החולים רמב"ם ובני ציון שבחיפה, שערי צדק ומעייני הישועה שבירושלים והעמק שבעפולה. למקום השלישי הגיע בתי החולים מאיר שבכפר סבא עם 79% שהביעו שביעות רצון, ואחריו איכילוב שבתל אביב, הדסה הר הצופים שבירושלים ופוריה שבטבריה עם 78%. למקום החמישי הגיעו בתי החולים הדסה עין כרם וסורוקה שבבאר שבע.

בתחתית הרשימה נמצא בית החולים החולים לניאדו עם 68% איש שהביעו שביעות רצון. מעט מעליו, במקום התשיעי, נמצא בית החולים קפלן שברחובות, ובמקום השמיני בית החולים ברזילי שבאשקלון, עם 72%. מהסקר עולה כי רק 57% מהמטופלים בלניאדו ימליצו להתאשפז במקום, ו-59% בלבד ימליצו להגיע לקפלן. זאת, בהשוואה לשיבא ולבילינסון, שם למעלה מ-80% אמרו כי ימליצו על השהות במקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבחינת הנתונים המלאים ניתן לראות כי במרבית הקריטריונים ישנו יתרון לבתי החולים הגדולים, בהשוואה לבתי החולים הקטנים ובתי החולים הבינוניים. הסקר נערך בין מאי לאוגוסט ובוצע בקרב יותר מ-11 אלף מטופלים מעל גיל 18 שהשתחררו מבית החולים שבועות בודדים לפני שמילאו את השאלון.

בכל בית חולים נסרקו כל המחלקות, למעט המרפאה לרפואה דחופה, המרפאות, טיפול נמרץ, מחלקות שיקום, נשים וילדים. הסקר האחרון שנערך בנושא בוצע ב-2014, וביחס אליו ניתן לראות כי חל שיפור קל בתוצאות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
בית החולים בני ציון, פברואר 2016. ערן גילווארג
10% אושפזו במזדרונות/ערן גילווארג

עוד עולה מהסקר כי 10% מהמטופלים אושפזו במסדרונות – עלייה ביחס לסקר הקודם, אז טופלו בין המחלקות 9%. כצפוי, מהסקר עולה כי מטופלים שאושפזו במסדרונות פחות מרוצים בכל הפרמטרים בהשוואה למטופלים ששהו בחדרי האשפוז: 58% שבעי רצון בהשוואה ל-75% מיתר המטופלים, 55% המליצו על הטיפול בבית החולים בהשוואה ל-74%, ו-75% הרגישו שטופלו בידיים טובות בהשוואה ל-87%.

מממוצע הנתונים עולה כי רובם הגדול של הנשאלים, 85%, אמרו כי הם מרגישים שהם מטופלים בידיים טובות בכל בתי החולים בארץ ו-84% הביעו שביעות רצון מהיחס והכבוד כלפי המטופל בבתי החולים. כמו כן, 80% מכלל הנשאלים אמרו כי הם מרוצים מאופן מתן המידע וההסברים.

עומס בבית החולים בני ציון בחיפה. ערן גילווארג
11 אלף מטופלים נבדקו בסקר. חדר אשפוז בבית החולים בני ציון/ערן גילווארג

מבית החולים "מעייני הישועה" נמסר בתגובה לסקר כי "שוב זכה המרכז הרפואי 'מעיני הישועה' במקום הראשון בפער ניכר מתוך 27 בתי החולים בישראל, וקיבל ציון של 86.7% של שביעות רצון המטופלים. במקום השני נמצא בית חולים שקיבל 80.1%". מנכ''ל המרכז הרפואי, שלמה רוטשילד, הוסיף: "זו השנה השלישית ש'מעיני הישועה' זוכה להגיע למקום הראשון במבדקים שביצע משרד הבריאות במחלקות ובחדרי המיון של כלל בתי החולים בישראל. אני מברך את אנשי הצוות הרפואי והסיעודי על מתן שירות של מקצוענים עם נשמה".

משירותי בריאות כללית נמסר: "הסקר מראה גם השנה את ההובלה הברורה של בתי החולים של הכללית בתחום חווית המטופל. אנו שמחים כי המטופלים מכירים במאמץ של הצוותים להעניק חווית מטופל מיטבית, ומדרגים את בתי החולים שלנו במקומות הראשונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully