וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ציפה שתקפוץ": זוכה הנאשם בהריגת יצאנית בדחיפה ממרפסת דירתו

22.11.2016 / 22:12

חרף הגרסאות הרבות שמסר לאירוע, העליון זיכה צעיר שהורשע בהריגתה של ויקטוריה קליונצקו לפני כשלוש שנים. רק כשהבין בחקירתו שהיו עדים לוויכוח האלים בין השניים לפני שנפלה ממרפסתו, סיפר כי מנע ממנה לצאת מהדלת. עורך דינו: "אין ראיה אחת לכך שדחף אותה"

צעיר צולם דוחף יצאנית מהמרפסת ואוכל פיצה בתל אביב. מצלמות אבטחה, צילום מסך
רגע נפילתה של קליונצקו/צילום מסך, מצלמות אבטחה

בית המשפט העליון זיכה היום (שלישי) את מרואן מורה, צעיר בן 28, מהריגתה של אישה בזנות. על פי כתב האישום שהוגש נגדו, לפני כשלוש שנים וחצי הגיעה האישה, ויקטוריה קליונצקו בת ה-49, לדירתו שבדרך ההגנה בתל אביב לשם הענקת שירותי זנות. בעקבות ויכוח בין השניים היא עזבה את המקום לאחר זמן קצר, אולם הוא הלך בעקבותיה והצליח לגרום לה לחזור לדירתו. עוד נכתב כי בסביבות השעה שש בבוקר גרם מורה לנפילתה ולמותה של האישה.

בכתב האישום לא צוין אם הוא דחף אותה בכוונה תחילה. מצלמות האבטחה, שתיעדו את הנפילה ממרחק, לא העלו מסקנה חד משמעית וגם עדים ששהו בקרבת מקום לא ידעו לקבוע אם קליונצקו נדחפה אל מותה. על כן, הואשם מורה בהריגה ולא ברצח. בהמשך מתואר בכתב האישום כיצד השליך הנאשם מדירתו חפצים ששייכים לה, ואף עבר לידה כאשר התבוססה בדמה, אך המשיך בדרכו והחליף את בגדיו לאחר מכן. כשחזר לדירתו, אמר לחוקרים שהגיעו למקום כי היה בחוף הים, ותועד כשהוא אוכל בפיצרייה סמוכה.

בית המשפט המחוזי הרשיע את מורה במעשה, אף שלא הייתה שום ראיה ישירה שקושרת אותו אליו. עורך דינו, ניל סיימון, טען במהלך הדיונים כי אין מחלוקת על כך שהתפתח ויכוח בין מורה לאישה כששהתה בביתו, ככל הנראה סביב התשלום עבור שירותי הזנות. לטענתו של סיימון, עקב הויכוח החליטה קליונצקו כי אין לה דרך אחרת לצאת מהמקום וקפצה מהדירה תחת השפעת סמים.

"אנו מתעסקים בראיות נטו", אמר עו"ד סיימון. "אין ולו ראיה אחת שהוא דחף אותה, לא קיימת ראיה כזו. הממצאים הפתולוגיים, נהגי מונית (עד ראיה לנפילה היה נהג מונית שעבר ברחוב אולם לא ראה כיצד נפלה המנוחה – ג.ג), כל מי שהיה לא ראה דחיפה, אין תיעוד של דחיפה, אין לזה שום מסמך. כדי להרשיע אדם, צריך נסיבה אחת הגיונית".

עוד בוואלה! NEWS:
רצח האזרח הסודאני בפתח תקווה: נעצר חשוד נוסף בן 19
מתלוננת נגד הרב ברלנד זועמת על העונש המקל: "בושה למדינה ולפרקליטות"
"הוא שותה ונהיה אלים": העדות החדשה שמחזקת את הטענות נגד קסטיאל

צעיר צולם דוחף יצאנית מהמרפסת ואוכל פיצה בתל אביב. מצלמות אבטחה, צילום מסך
תועד יושב בפיצרייה מיד אחרי מותה של קליונצקו. מורה/צילום מסך, מצלמות אבטחה

הפתולוגית שניתחה את גופתה של האישה מצאה קרעים בשפתיה ודימומים בכמה אזורים בגופה בהם המצח, סביב העיניים ובזרועות שהתרחשו "סמוך למותה ולא מהנפילה". לדברי התביעה, הממצאים הללו מעידים על תקיפה שחוותה לפני הנפילה. התביעה טענה כי מעשיו של מורה עונים על ההגדרה "עבירת ההריגה", משום שהוא מנע ממנה לצאת מהדירה והכריח אותה לצאת מהמרפסת, ולאחר שנפלה לא קרא לאמבולנס. לדבריהם, מדובר בעבירה של "הריגה בקלות דעת".

במהלך המשפט שינה הנאשם לא פעם את גרסתו לאירועים. רק בפעם הרביעית שבה מסר את גרסתו קשר את עצמו לאירוע. לטענתו, הסיבה לכך היא הבהלה שנבעה מכך שנתפס כשהוא משתמש בשירותי זנות. "זוהי לא שעתו היפה", הסביר עורך דינו. הפרקליטות טענה, מנגד, כי מורה שינה את גרסאותיו השכם והערב לאור המידע שהיה ידוע לחוקריו. רק כאשר נאמר לו שיש עדי ראייה לריב שניהל עם קליונצקו לפני שנפלה למותה, הודה בפניהם שהתקיים ויכוח כזה. בגרסתו האחרונה הודה שמנע ממנה לצאת מהדירה, אף שבגרסאות קודמות הכחיש זאת ואמר שהיא ידעה היכן הניח את המפתחות, ולפיכך היה ביכולתה להיכנס ולצאת מהמקום כרצונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

זוכה מהריגה, אך הורשע בשיבוש החקירה

שלושת שופטי בית המשפט העליון שדנו בערעורו של מורה קבעו שיש לזכותו מעבירת ההריגה, אולם עבירת שיבוש החקירה שבה הורשע נשארה. מורה צפוי להשתחרר מכיוון שסיים לרצות את העונש שנגזר עליו בגינה.

"נמצא כי המנוחה, בסבירות גבוהה, הייתה נתונה בסמוך למותה להשפעה חריפה של שילוב סמים ואלכוהול במינון גבוה, אשר שיבשה את דעתה ויצרה אצלה תחושות של ריגוש, ביטחון עצמי גבוה מאוד ותחושת עילאיות והתעלות, באופן שאין לשלול התנהגות בלתי רציונאלית מצדה", כתב אחד השופטים. "מבחינת מכלול נסיבות האירוע, אינני סבור גם כי ניתן לקבוע כי המערער חייב היה לצפות כי המנוחה תקפוץ ממרפסתו אל מותה", הוסיף.

עוד נכתב בפסק הדין כי יתכן שמורה היה מודע לכך שהאישה הייתה נתונה תחת השפעת סמים ואלכוהול, אך כי לא היה יכול לדעת את השפעותיהם עליה, וכי "ברור כי בנסיבות הנדונות לא היה כל ענין או אינטרס למערער שהמנוחה תפגע בעצמה, דבר שיסבך אותו, כפי שאכן אירע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully