וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון על תאגיד השידור הציבורי: "לא רואה איך הוא לא קם"

שר האוצר התייחס לנושא בוועידה החברתית-כלכלית של דה מרקר. לדבריו, הוא מכיר את המספרים והנתונים הנוגעים לרשות השידור וכי ה"רפורמה לא הגיעה סתם". זאת ברקע תום התקופה שהוקצתה לעבודת הצוות המשותף לנתניהו ולכחלון

צילום: בני בן סימון

(כחלון על השידור הציבורי: "גם רשות השידור זה שידור ציבורי")

שר האוצר משה כחלון אמר היום (שלישי) כי הוא סבור שתאגיד השידור הציבורי יקום כמתוכנן. "אני לא רואה איך התאגיד לא קם", אמר כחלון בוועידה החברתית-כלכלית של עיתון "דה-מרקר" בבאר שבע. לדבריו, הוא אמר לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הציבור שלח אותו לשמור על הכסף. "לא רואה איך התאגיד לא קם, אבל יש נסים ונפלאות", אמר כחלון בוועידה, "אני מכיר את המספרים והנתונים של הרפורמה ברשות השידור, והיא לא הגיעה סתם. הגיע הזמן לשנות את זה".

דבריו של כחלון באים על רקע ההתקדמות לנקודת ההכרעה בימים הקרובים על שאלת גורל תאגיד השידור הציבורי, עם תום שלושת השבועות שהוקצו לעבודת הצוות המשותף לראש הממשלה ושר האוצר לבחינת עתיד תאגיד השידור הציבורי. בשבועות האחרונים הצוות נפגש שלוש פעמים, אך לא הצליח להגיע להסכמות בנושא עלויות תקציביות של סגירת התאגיד והמשך הפעלת רשות השידור. לפי ההערכה, הסוגיה תיפתר בפגישה אישית של ראש הממשלה עם שר האוצר.

עוד בוואלה! NEWS:
הרב ברלנד נידון ל-18 חודשי מאסר: "במשפט היהודי היו גוזרים סקילה"
שריפה פרצה ביער לטרון: תושבי נווה שלום פונו מבתיהם
"אם תבכי, אכה אותך": בן 13 נאשם בעבירות מין בבני שנתיים עד שש

שר האוצר משה כחלון בוועידת המודיע בנושא כלכלה ועסקים, 20 בנובמבר 2016. ניב אהרונסון
הציבור שלח אותו לשמור על הכסף. כחלון/ניב אהרונסון

הצוות המשותף לבחינת עתיד השידור הציבורי הוקם בתחילת החודש בניסיון לפשר בין עמדתו של ראש הממשלה, שמעוניין בסגירת תאגיד השידור הציבורי ו"שיקום" רשות השידור, לעמדת שר האוצר, שמתנגד לסגירת התאגיד והמשך הפעלת הרשות בשל העלות התקציבית של המהלך.

הצוות, שבו חברים מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר, מנכ"ל משרד התקשורת מומו פילבר, ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה יואב הורוביץ, מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד וראש אגף התקציבים אמיר לוי, קיים בחודש האחרון שלוש פגישות, שלא נרשמה בהן כל התקדמות. במוקד הוויכוח עומד סכומי התקצוב של המהלך להמשך הפעלת רשות השידור, שאותו קידם יו"ר הקואליציה דוד ביטן.

חבר הכנסת דוד ביטן בכנסת, 16 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
מעוניין בהמשך פעילות רשות השידור. דוד ביטן/נועם מושקוביץ

בניגוד לעמדתו של ביטן, באוצר מתעקשים כי המשך הפעלת רשות השידור תעלה לקופת המדינה כ-370 מיליון שקלים בשנה. כמו כן, באוצר לא קיבלו את עמדתו של ביטן שלפיה ניתן להביא להתייעלות ברשות השידור. יו"ר הקואליציה עצמו אמר אתמול כי אפשר להגיע להסכמים עם עובדי רשות השידור על התייעלות תוך חודש, אך לדברי גורמים באוצר כל מהלך של התייעלות או קיצוץ בשכר ייתקל בהתנגדות של ההסתדרות ובצורך בפרימת הסכמים קיבוציים. מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד אמר בתחילת השבוע בגלי צה"ל כי "אנחנו לא רואים דרך לשקם את רשות השידור הקיימת. היא תיסגר לטובת התאגיד".

לפי ההערכה בקואליציה, כחלון ונתניהו עשויים להגיע לפשרה שתשמר את מבנה התאגיד אך תשלב בו חלק מעובדי רשות השידור. עם זאת, לדברי גורמים בכירים בקואליציה, השאלה המהותית נוגעת לשליטה במינויים ברשות השידור ובהנהלת התאגיד. לדברי גורם בקואליציה, במוקד המחלוקת עומדת המועצה הציבורית המנהלת את התאגיד ושמטרתה לשמור על ההפרדה בין הדרג הפוליטי לאנשי התאגיד. במהלך ועידת דה-מרקר נשאל כחלון בנוגע להנהלת התאגיד, ובתגובה אמר כי הוא "לא חושב שאפשר לשנות את מבנה התאגיד", אך הוא סירב להתחייב על כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully