וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית רמת גן לשעבר צבי בר, שהורשע בשוחד, עוזב את העיר

21.11.2016 / 21:17

ראש העיר המיתולוגי, שהורשע בשנה שעברה בקבלת שוחד ובהלבנת הון, יעבור לגור בהרצליה. כרמל שאמה הכהן, שהיה בראש האופוזיציה לבר בעבר והתלונן על מעשיו: "סוף עצוב אך ידוע מראש"

עריכה: ניר חן

(בווידאו: צבי בר נשלח ל-5 וחצי שנות מאסר)

צבי בר, ראש עיריית רמת גן לשעבר ואחד מסמליה של העיר, עוזב את רמת גן ועובר להתגורר בשכונת צמרות בהרצליה. בר, שהורשע בשנה שעברה בקבלת שוחד ובהלבנת הון ונגזרו עליו חמש וחצי שנות מאסר, יעבור לגור ליד בתו. בר ערער לבית המשפט העליון על הרשעתו, והשופט קבע שעד שלא תתקבל החלטה לגבי הערעור, לא יתחיל בר לרצות את עונשו.

שגריר ישראל ל-OECD, כרמל שאמה הכהן, מי שעמד עד שנת 2013 בראשות האופוזיציה ברמת גן והתלונן ליאח"ה על מעשיו של בר, אמר: "זה סוף עצוב אך ידוע מראש, במקום להפוך להיות שמה הנרדף של העיר כמו קריניצי, זקנתו של בר מביישת את נעוריו". עוד הוסיף שאמה הכהן כי "ברמה האישית, מצבו מעורר רחמים. לא אהיה עצוב אם מפאת גילו בית המשפט העליון יקל עליו בעונש המאסר הארוך שנגזר עליו".

עוד בוואלה! NEWS:
רגע לפני הדיון במשפט: ראש ארגון הפשע נדקר בידי אחד מחייליו
בג"ץ למשטרה: נמקו ההחלטה להשאיר את ניצב ריטמן כמפקד להב 433
תיעוד: צעיר מתבקש לעזוב קיוסק בירושלים - ודוקר את המוכר

צבי בר, דיון בנוגע לערעור גזר דינו. בית המשפט העליון ירושלים. 18 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
ערער על הרשעתו. בר/נועם מושקוביץ

בר כיהן כראש עיריית רמת גן בין השנים 1989-2013, ובעבר אף שימש כמפקד משמר הגבול ומפקד בה"ד 1, בית הספר לקצינים של צה"ל. בשנת 2008 נחקר באזהרה ביחידה הארצית לחקירות הונאה, בחשד למעורבות בפרשה הקשורה בפרוייקטים בתחום הנדל"ן בעיר.

באפריל 2011 המליצה המשטרה להעמידו לדין, ובשנת 2013 הוגש נגדו כתב אישום, בשעקבותיו התפטר בר מכל תפקידיו ברשויות התכנון, ועדת המשנה והוועדה המחוזית. בר סירב להתפטר מתפקידו כראש העיר, ומועצת העירייה גיבתה אותו. ב-2013 הודיע כי לא יתמודד בבחירות לראשות העיר באותה השנה וב-2015 הורשע ונידון למאסר.

את תגובתו של צבי בר לא ניתן היה להשיג עד מועד פרסום הכתבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully