וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצרפתים חיפשו דם חדש בהנהגה: כך נבלם הקאמבק של סרקוזי

נשיא צרפת לשעבר פעל בשנתיים האחרונות כדי לשוב לארמון האליזה. הוא הציג קו נוקשה בנוגע להגירה ויצא נגד מנהגי האסלאם, כדי לגרוף את קולות הימין הקיצוני שהולך וצובר פופולריות. אתמול הניסיון כשל, עם תבוסתו בבחירות להובלת המפלגה השמרנית

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי הכריז באוגוסט האחרון על כוונתו לשוב לארמון האליזה – חלום שנבלם אתמול (ראשון) עם הפסדו בבחירות המקדימות לראשות המפלגה השמרנית. הקו הנוקשה שהציג בנוגע להגירה ולאסלאם – שני הנושאים הבוערים בצרפת, לא סייע לו בגריפת קולות הבוחרים, והוא זכה ב-20.7% תמיכה בלבד. הוא הובס על ידי ראשי הממשלה לשעבר פרנסואה פיון ואלן ז'ופה, שיתמודדו זה מול זה בסבב השני שייערך בשבוע הבא.

סרקוזי, שלא הצליח להיבחר לכהונה שנייה בבחירות לנשיאות ב-2012 והפסיד לנשיא הנוכחי פרנסואה הולנד, שב לפוליטיקה לפני קצת יותר משנתיים, כשנבחר לכהן כיו"ר מפלגת הימין-מרכז "האיחוד למען תנועה עממית". סרקוזי מיתג את מפלגתו מחדש כתנועה בעלת עמדות ימין מובהקות, ושינה את שמה ל"הרפובליקנים". כבר אז הסתכל סרקוזי על הבחירות של 2017, וצעד זה נועד למשוך את קולות הימין ממועמדת הימין הקיצוני מרין לה פן.

עוד כתבות בנושא:
פריימריז הימין בצרפת: כישלון לסרקוזי, מכה לנשיא הולנד
הקרב על צרפת: השמרנים בוחרים את האיש שיצטרך לעצור את לה פן

נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי מצביע בבחירות המקדימות של מפלגות הימין, פריז, צרפת, 20 בנובמבר 2016. רויטרס
לא הצליח לעלות לסבב השני. סרקוזי מצביע בבחירות, אתמול/רויטרס

סרקוזי החל להחריף את עמדותיו בנוגע להגירה, וקרא להקשיח את חוקי ההתאזרחות. כמו כן, הוא קרא לאסור על חבישת רעלה במקומות ציבוריים, ואף תמך באיסור על לבישת "בורקיני" - בגד הים הצנוע המיועד לנשים מוסלמיות אדוקות. הוא קרא על איסור מכירת ארוחות בשריות שעברו אישור של איש דת מוסלמי ("חלאל") בבתי ספר ובאוניברסיטאות.

סרקוזי אף החריף את ביקורתו על החברה הרב-תרבותית, לאחר מתקפת הטרור בפריז שאירעה בשנה שעברה וגבתה את חייהם של 130 בני אדם. לאחר המתקפה בניס ביולי, אז נדרסו למוות יותר מ-80 איש, הציע סרקוזי תכנית שבמסגרתה ייעצרו עשרת אלפים איש החשודים כי עברו הקצנה דתית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פרנסואה פיון מצביע בבחירות המקדימות של מפלגות הימין, פריז, צרפת, 20 בנובמבר 2016. רויטרס
הצרפתים העדיפו אותו על פני סרקוזי. פיון/רויטרס

ההקצנה בדעותיו של סרקוזי לא סייעה לו בסופו של דבר, וגם ההמלצה מספטמבר האחרון של התביעה בצרפת להעמיד אותו בגין הפרה של מגבלות מימון בחירות פגעה בתמיכה בו. בנאום שנשא אתמול סרקוזי ובו הודה בתבוסתו, הוא קרא לתומכיו להצביע בסבב השני לפיון, שכיהן כראש ממשלתו. "לא הצלחתי לשכנע את מרבית הבוחרים", אמר. "אני מכבד ומבין את רצונם של אלה שבחרו מנהיגים פוליטיים אחרים. אין בי מרירות, אין בי עצבות, אני מאחל את הטוב ביותר עבור מדינתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully