וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים של צרפת: "סיכלנו מתקפת טרור שתוכננה זמן רב"

ברנאר קזנוב מסר כי הרשויות במדינה עצרו שבעה בני אדם ממוצא צרפתי, מרוקאי ואפגני בערים מרסיי ושטרסבורג. היעד של המתקפה טרם התברר, אך גורמים המעורים בפרטים מסרו כי מדובר "בנושא רציני"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: אירועים לציון שנה למתקפה בפריז, החודש)

הרשויות בצרפת סיכלו בסוף השבוע האחרון מתקפת טרור, ועצרו שבעה בני אדם החשודים בתכנון פיגוע בעיר שטרסבורג שבמזרח המדינה ובמרסיי שבדרומה – כך הודיע היום (שני) שר הפנים של צרפת, ברנאר קזנוב. השבעה, ממוצא צרפתי, מרוקאי ואפגני, הם בני 37-29. שניים מהם נעצרו במרסיי והיתר בשטרסבורג.

"הצלחנו למנוע מתקפת טרור שתוכננה זמן רב", אמר קזנוב. "418 חשודים בהשתייכות לרשתות טרור נעצרו מתחילת השנה. המעצרים הללו מנעו לעיתים מתקפות וטרגדיות".

קזנוב לא מסר מה היה היעד של המתקפה, וגורמים המעורים בפרטים שצוטטו בכלי תקשורת בצרפת מסרו כי מדובר ב"נושא רציני". עוד נמסר כי המעצרים נערכו בעקבות חקירה של התביעה בפריז.

עוד כתבות מהעולם:
רוסיה: הצבנו מערכת S-400 במובלעת במזרח אירופה
אפגניסטן: 27 הרוגים ועשרות פצועים בפיגוע במסגד שיעי בקאבול
הקעקוע על הזרוע חשף: צעיר רצח את חברתו בגרמניה

סמוך לזירת הפיגוע בנורמנדי. 26 ביולי 2016. AP
מצב החירום בצרפת נמשך. זירת הפיגוע בנורמנדי, יולי 2016/AP

ביום שישי עתיד להיפתח יריד חג המולד המסורתי והמפורסם בשטרסבורג, וכוחות הביטחון באזור נמצאים בכוננות עליונה. גורמים מקומיים ציינו כי ייתכן אף שהאירוע ידחה או יבוטל אם יהיה איום רציני.

צרפת נותרה במצב חירום מאז המתקפה בפריז בנובמבר שעבר, שבה נהרגו 130 בני אדם. מאז, נעצרו מאות בני אדם בחשד למעורבות בטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully