וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהגרים לא נרתעים מטראמפ – וממשיכים לנהור לארצות הברית

מתחילת השנה ובחודשים האחרונים במיוחד נרשמה עלייה חדה בשיעור המהגרים שהגיעו למדינה דרך גבול מקסיקו. גורמים ברשויות המדינות: הבטחת טראמפ לחומה היא תחמושת עבור מבריחי מהגרים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

"הוא אמר שהוא הולך לגרש את כולם, לפחות שלושה מיליון מהגרים. אנחנו מרגישים את זה, אבל אלה רק מילים" – כך אמר השבוע פיטר, מהגר מהאיטי, שהגיע למקסיקו בדרכו לארצות הברית, בהתייחסות לנשיא הנבחר דונלד טראמפ. פיטר הוא אחד מעשרות מהגרים ממדינתו שחצו בשבוע האחרון את הגבול והגיעו לצפון מקסיקו, להערכת הרשויות.

במקסיקו מעריכים כי כ-4,000 אזרחי האיטי חצו את הגבול לעבר ארצות הברית מתחילת השנה, כמו גם 11 אלף מהגרים ממדינות אפריקה. אולם אלה מהווים רק חלק קטן מגל ההגירה ממדינות יבשת אמריקה לעבר ארצות הברית – שכלל לא האט עם בחירתו של טראמפ, למרות הבטחותיו במהלך מסע הבחירות לגרש מיליוני מהגרים ולהקים חומה בגבול עם מקסיקו.

עוד בוואלה! NEWS:
"אם טראמפ יישם את המדיניות שלו – נפגוש אותו בבית המשפט"
נשיא מקסיקו לטראמפ: "נברך על שיתוף פעולה, אך לא נשלם על חומה"
בארה"ב חוששים: המינויים של טראמפ "יבטלו עשורים של התקדמות"

מהגרים בטיחואנה, בדרכם לארצות הברית, 15 בנובמבר 2016. AP
מהגר מהאיטי עם בנו בטיחואנה, מקסיקו, בשבוע שעבר/AP

דוריס מדינה, בת 43, שנמצאת במקלט זמני בעיר מקאלן שבטקסס, סיפרה לעיתון האמריקני "וושינגטון פוסט" כי "אמרו לי, 'טראמפ לא רוצה אותך פה. הוא הולך להעיף אתכם'". היא חיה בארצות הברית מאז 1992, רוב הזמן בלוס אנג'לס, בזכות הגנה זמנית שניתנה לה כמבקשת מקלט. עם זאת, כששבה למדינתה, הונדורס, על מנת לטפל באמה החולה בסרטן, כבר לא יכלה לשוב באופן חוקי. "הייתי חייבת לחצות את הגבול לפני שהאיש הזה ניצח", הבהירה, בהתייחסות לנשיא הנבחר.

אוקטביו דה לאון, אזרח גואטמלה בן 43 שנעצר יחד עם בנו על ידי אנשי משמר הגבול האמריקני בעת שחצה את הגבול לטקסס מיד לאחר הבחירות סיפר כי "הם אמרו לכל הקבוצה, שכולנו נהיה מגורשים כי טראמפ ניצח". על פי הדיווח מבריחים לאורך נתיב ההגירה במקסיקו כינו את הנשיא הנבחר "El Malo", כלומר "הרע", או "El Feo" - "המכוער".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דונלד טראמפ ונשיא מקסיקו אנריקה פנייה נייטו במסיבת עיתונאים במקסיקו סיטי, 31 באוגוסט 2016. רויטרס
"זה לא תחת שליטה". טראמפ עם נשיא מקסיקו/רויטרס

מבריחים רבים הפצירו במהגרים למהר ולהשלים את המסע לעבר ארצות הברית לפני שהחומה המפורסמת תיבנה, וגורמים ברשויות במקסיקו ובארצות הברית הודו כי הבטחתו של טראמפ להקים חומה שימשה תחמושת שיווקית נוחה מאוד עבור המבריחים. יתרה מכך, בניגוד לציפיות, משמר הגבול האמריקני – שתוגבר בעשרות סוכנים נוספים בעמק ריו גראנדה, על גבול מקסיקו – תפס בשלושת החודשים האחרונים יותר מהגרים מהתקופה המקבילה בכל אחת מחמש השנים האחרונות.

הקטור גרזה, איש משמר הגבול מטקסס, טען כי "חייבים לעשות משהו. כרגע, זה לא תחת שליטה". גורמים נוספים במשמר הגבול קראו להשית תקופות מעצר ארוכות יותר על המהגרים הלא חוקיים, אולם בית המשפט האמריקני פסק כי לא ניתן לאסור מבקשי מקלט על מנת להרתיע אחרים.

הפגנות במנהטן שבניו יורק נגד בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות, 12 בנובמבר 2016. AP
"אמרו שכולנו נגורש". הפגנה נגד טראמפ, בשבוע שעבר/AP

מנתונים שנאספו ב"וושינגטון פוסט" ניכר שינוי בזהות המהגרים שמגיעים לארצות הברית דרך גבולה הדרומי בשנים האחרונות. מכ-400 אלף מקסיקנים בשנת 2010, מספרם ירד לכ-177 אלף השנה. שיעור המהגרים מאזורי סכסוך, כמו אל סלבדור, הונדורס וגואטמלה, כמעט שולש בחמש השנים האחרונות, והגיע לכ-179 אלף בשנה.

בשונה מהמקסיקנים, מרבית המהגרים מאזורי הסכסוך מועברים על ידי מבריחים ומסגירים את עצמם לידי כוחות משמר הגבול באור יום, כמבקשי מקלט. ההליך המשפטי הארוך של בירור מעמדם מתעכב עוד יותר בשל הסחבת המשפטית, ורבים מהם, כ-85% על פי ההערכות, מצליחים להתחמק מהמשך הליך הבירור בעניינם.

לאחר שנה "רגועה" יחסית ב-2015, השנה נרשמה עלייה בשיעור המהגרים, ככל הנראה בהשפעה לא מבוטלת של הבחירות – בין אם מהגרים שקיוו שארצות הברית תחת ממשלה של הילרי קלינטון – תרחיש שנותר דמיוני בלבד – תיתן להם להישאר ללא הפרעה, או כאלה שביקשו להספיק להגיע למדינה לפני כניסתו של טראמפ לבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully