וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההגנה תטען: אזריה זכאי, שר הביטחון והרמטכ"ל "זיהמו" את המשפט

20.11.2016 / 8:48

עורכי דינו של החייל המואשם בהריגה יגישו היום את סיכומיהם לבית הדין. הם יטענו כי גרסתו, שלפיה ירה מתחושה של סכנת חיים וכי הירי לא גרם למות המחבל, אומתה על ידי העדים. לפני כשבועיים הגישה התביעה את סיכומיה וטענה: "טענותיו של אזריה - הבל ושקר"

צילום: מאצ'י הוף, עריכת וידאו: ניר חן

(ריאיון לאולפן וואלה! NEWS עם סנגורו של אזריה, עו"ד אייל בסרגליק)

פרקליטיו של אלאור אזריה, החייל המואשם בהריגת מחבל מנוטרל בחברון, יגישו היום (ראשון) בצהריים את סיכומיהם לבית הדין הצבאי ביפו. בסיכומיהם הם צפויים לבקש מבית הדין לזכות את אזריה לגמרי מכתב האישום שהוגש כנגדו. סנגוריו יטענו כי גרסתו אומתה לאורך הדיונים וחקירות רוב העדים בין מטעם ההגנה וכן מטעם עדי התביעה. עוד יטענו סנגוריו כי המעשה בוצע בשל סכנת חיים ממשית ומידית ועל כן אזריה פעל לפי מה שהוכשר ודווקא מי שפעלו לא כשורה הם חלק ממפקדיו שלאחר שהבינו את המצב הפילו על אזריה את האשמה כדי לחפות על עצמם.

בין השאר, הם גם יעסקו בזיהום המשפט על ידי התבטאויות שר הביטחון לשעבר משה יעלון וכן הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט על האירוע כאירוע שלילי ועל התנהלותו הפסולה של אזריה. פרק נוסף שיופיע בכתב הסיכומים יסתמך על חוות דעתו של ראש המכון לרפואה משפטית לשעבר פרופ' יהודה היס שכתב על סמך הממצאים הפתולוגיים כי ככל הנראה אזריה ירה במחבל מת ולא הוא זה שגרם למותו אלא היריות הקודמות שנורו לעברו.

לקריאה נוספת:
אחרי 52 עדים: הסתיים שלב ההוכחות במשפטו של אלאור אזריה
פרקליטו של אזריה כתב לעד: "אתה יכול לסייע בחיסול המח"ט"
בדרך לחנינה, "הילד של כולנו" יצטרך לשכנע שפעל לטובת הציבור

אלאור אזריה עם הוריו צ'רלי ואושרה אזריה, בית הדין הצבאי ביפו. 26 באוקטובר 2016. מגד גוזני
אזריה בבית המשפט, בחודש שעבר/מגד גוזני

השלב הבא במשפט יגיע בעוד יומיים, כשהצדדים יגישו את סיכומיהם בעל פה מול השופטים, וההערכה היא כי בעוד כשבועיים יוגש פסק הדין. לפני כשבועיים הגישה התביעה הצבאית את סיכומיה. "אלאור אזריה שיקר" נכתב פעם אחר פעם בסיכומים. התביעה, בראשותו של סגן-אלוף נדב ויסמן, טוענת כי בשלב העדויות הוכח מעל לכל ספק כי אזריה שיקר, וכי עליו להיות מורשע בעבירות בהן הוא מואשם.

"טענות הנאשם הן הבל ושקר, מופרכות ומגוחכות, שמן הדין לדחותן במלואן", נכתב בסיכום התביעה, "הנאשם עצמו לא מאמין בהן". התביעה הוסיפה כי את האמת מסר אזריה מיד לאחר הירי לחברו הטוב: "דקרו את חבר שלו וניסו להרוג אותו אז גם למחבל מגיע למות". התביעה הדגישה את טענתה גם בדברים שאמר אזריה מיד לאחר מכן למפקד הפלוגה רב-סרן תום נעמן: "המחבל הזה היה חי, הוא צריך למות".

הרמטכ"ל גדי איזנקוט בטקס הענקת ציון לשבח ליחידת "דובדבן". אוקטובר 2016. דובר צה"ל
ההגנה תטען ש"זיהם" את התהליך המשפטי. איזנקוט/דובר צה"ל

התביעה הוסיפה עוד כי "לו היה הנאשם יורה בתום לב, במצב של סכנה אמתית ומתוך כוונה להסיר סכנה, היו הצבא והחוק עומדים לצדו. אלא, שהוא ירה לעבר מחבל שנוטרל דקות ארוכות לפני הירי, כתגובה על מעשי המחבל בעבר ולא כדי להסיר סכנה עתידית, והצהיר זאת בגלוי.

"בית הדין הנכבד מתבקש לקבוע שהנאשם שיקר, גם לאור העובדה שגרסתו סותרת כל ממצא אובייקטיבי בשטח", ביקשה התביעה במסמך הסיכום, "בית הדין הנכבד מתבקש לקבוע שהנאשם שיקר בעניין מיקום הסכין, עיתוי צעקת האזהרה, מזג האוויר וחריגת המעיל".

במסמך שהוגש לבית הדין, טענה התביעה כי אזריה שיקר לא מעט פעמים. בין השאר, התביעה טענה עוד כי מצבו של המחבל בעת הירי עומד בסתירה מוחלטת לגרסתו של אזריה שלפיה המחבל היווה סכנה וכי התנהגותו במהלך האירוע לא מתיישבת עם התנהגות אדם שחש סכנת חיים ממשית ומידית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully