וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל ליכוד פרסם פוסט נגד סבטלובה; המחנה הציוני דורש מרה"מ להתנצל

20.11.2016 / 7:20

ליאור הררי, שמנהל עמודי פייסבוק בעד ראש הממשלה ורעייתו, פרסם סרטון של אישה רוסיה רוקדת, והתבדח על שמה של סבטלובה. תומכי ליכוד הביעו התנצלותם, אך במפלגה דורשים מנתניהו "להתנער מהפוסט המסית"

ח"כ קסניה סבטלובה. פייסבוק, צילום מסך
"כך נראים פניו של מי שנחשב לפעיל מרכזי במפלגת השלטון". ח"כ סבטלובה/צילום מסך, פייסבוק

המחנה הציוני דורש מראש הממשלה בנימין נתניהו להתנער מליאור הררי, פעיל ליכוד הנחשב לתומך גדול של נתניהו ורעייתו, בעקבות פוסט ששיתף באחד מעמודי הפייסבוק שלו ובו לגלג על ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) ועל מוצאה הרוסי. "ההכפשה והגזענות מסביבת ראש הממשלה נמשכת והפעם כלפי נבחרת ציבור בישראל, ח"כ קסניה סבטלובה", נמסר בהודעת המפלגה הערב, בה דרשו להוקיע את הררי לאלתר משורות הליכוד.

מוקדם יותר היום, הררי - שמפעיל כמה קבוצות פייסבוק ווטסאפ בליכוד ובפרט את קבוצת "אוהבים את שרה נתניהו" - שיתף בעמוד הפייסבוק החדש שהקים בימים האחרונים, "הליכודניקים", סרטון של אששה רוסיה רוקדת, וכתב: "מזכירה את ח"כ קסניה קסלובה מהמפלגה של ציפי לבני" (הטעות במקור). הררי הוסיף פנייה למי שישתף את הפוסט בעקבותיו, "יוסיף את הכותרת שציינתי, אחרת זה חסר טעם שתשתפו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור באינטל, קריית גת. נובמבר 2016. לירון מולדובן
דורשים התנערות אישית. נתניהו/לירון מולדובן

כמה שעות לאחר פרסום הפוסט, השיבה סבטלובה אש. "מיזוגנים וגזענים מביישים ומשפילים רק את עצמם - לא אותי ולא אף אישה אחרת שמותקפת ברשת", כתבה בפייסבוק. "גיליתי שפעיל ליכוד מרכזי, ליאור הררי, אותו אחד שמנהל דפי פייסבוק של שרה נתניהו, פתח במלחמה נגדי. הוא החליט לעשות זאת כשהוא משרבב את שמי לקטע וידאו שבו מופיעה אישה רוקדת ממוצא רוסי. כיוון שמר הררי רואה כנראה בכל הנשים - ובמיוחד באלו הדוברות רוסית - נערות שעשועים, הוא וחבריו החליטו ללעוג בצורה הזו למוצא ולמגדר שלי". לדבריה, "כך נראים פניו של מי שנחשב לפעיל מרכזי במפלגת השלטון. תתבוננו בהן היטב. אלו פנים מיזוגניות, מלאות שנאה והתנשאות כלפי נשים, כלפי דוברים ודוברות רוסית".

בעקבות הפרסום, פעילת ליכוד נוספת, אסנת מידן, שמפעילה גם היא שורה של קבוצות ווטסאפ של תומכי ליכוד, שיגרה התנצלות לסבטלובה. גם אתר "ליכודניק" פרסם התנצלות בעקבות הדברים. ואולם, במחנה הציוני דורשים התנצלות ישירה של ראש הממשלה. "סיעת המחנה הציוני דורשת מנתניהו להתנער מהפוסט המסית והפוגעני של פעיל בכיר במרכז הליכוד המקורב לו, להוקיע אותו לאלתר ממפלגת הליכוד ולדרוש את התנצלותו הפומבית באופן מידי", נמסר בהודעת המפלגה הערב. יו"ר התנועה, ח"כ ציפי לבני, הוסיפה: "‏גאה שנתתי ייצוג במפלגת התנועה לציבור העולים באמצעות חברת כנסת מצוינת כמו ‎קסניה סבטלובה. די לגזענות המכוערת כלפי העולים ובכלל".

ליאור הררי מסר בתגובה: "היכן התחבאו קסניה והמחנה הציוני לאחר הסרטון המזעזע ששידר אסף הראל על יוני נתניהו ז"ל?". בשעות הבוקר פרסם הררי פוסט נוסף בחשבון הפייסבוק שלו ובו התנצל. "אני מתנצל בפני ח"כ קסניה סבטלובה ובפני כל מי שנפגע או נפגעה מהפוסט ששיתפתי", כתב. לדבריו, לא התכוון לפגוע "באיש או אישה, ובטח לא בנשים או בעולים מברית המועצות לשעבר, שתי אוכלוסיות נפלאות וחיוניות מאין כמותן לחברה ולמדינה". עוד כתב הררי כי "זו הייתה הלצה נקודתית ולא מוצלחת, שאינה משקפת מאומה על עמדותיי ודעותיי".

(עדכון ראשון: 23:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully