וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

14 שנים אחרי שאביו נהרג בציר המתפללים - יהודה סיים קורס קצינים

18.11.2016 / 13:00

יהודה דוכן, שאביו נהרג בקרב בחברון שבו נהרג גם מח"ט יהודה, דרור ויינברג, סיפר: "לא היה לי ספק לרגע שאתגייס לצה"ל ולקרבי". למרות החשש במשפחה, הוא הבהיר: "הזיכרון של אבא, הידיעה שהוא היה מרוצה ממני, מחזקת אותי"

יהודה דוכן, שקיבל דרגות קצונה 14 שנים לאחר שאביו נהרג בחברון. דובר צה"ל
"אני לא הולך לוותר על זה". דוכן/דובר צה"ל

14 שנים לאחר שאביו נהרג בקרב בציר המתפללים בחברון, ב-15 בנובמבר 2002, יהודה דוכן, בן 22, סיים קורס קצינים ועוטר בדרגת סגן-משנה. "לא היה לי ספק לרגע שאתגייס לצה"ל ולקרבי", סיפר דוכן, שצפוי לפקד כעת על צוות בעורב גבעתי. לדבריו, מותו של אביו "אפילו נתן לי יותר דחיפה. בסופו של דבר הבנתי שהאנשים שנהרגו שם, ואבא שלי ביניהם, היו חלק מהאנשים שרצו להגן על המדינה שלהם".

לדבריו, "הם ראו את זה כשליחות, וכך אני רואה את זה. זה יותר עודד אותי להתגייס ולהשקיע, על בסיס תודעה של שליחות". דוכן, שיתחיל בשבוע הבא הכנת סגל לקראת קבלת הטירונים של גדוד הסיור של חטיבת גבעתי, סיפר כי "אני לגמרי מרגיש שאני למעשה ממשיך את דרכו של אבא שלי ושל שאר ההרוגים בפיגוע הזה, כמי שפועל כדי להגן על המדינה יחד עם עוד רבים אחרים".

עוד בוואלה! NEWS:
"לתת פייט עד הסוף": בעיר החרדית לא מופתעים מאחוז הקרביים
אלעד הכי קרבית, במודיעין הכי הרבה מתגייסים: איפה העיר שלכם?
"חשיבה יצירתית, תבונה ותעוזה": צל"ש הוענק לסיירת מטכ"ל

הלוויית ההרוגים בפיגוע בציר המתפללים, חברון, נובמבר 2002. AP
"הזיכרון מאוד מעורפל אצלי". הלווייתם של הרוגי ציר המתפללים, 2002/AP

סג"מ דוכן היה כבן תשע כשאביו, אלכס, ו-11 בני אדם נוספים נהרגו לאחר ששלושה לוחמי הג'יהאד האסלאמי פתחו באש לעבר ציר המתפללים. הלחימה, במעורבות חיילים, שוטרי מג"ב וחברי כיתת הכוננות במקום, נמשכה כארבע שעות, ובין ההרוגים היו גם מפקד חטיבת יהודה, אלוף-משנה דרור ויינברג. "אבי היה בכיתת הכוננות", סיפר דוכן. "אני לא זוכר הרבה, מעבר לכך שהייתה הקפצה וההורים יצאו באמצע סעודת שבת. למחרת אימא שלי הודיעה לי שאבא נהרג בקרב, השאר מאוד מעורפל אצלי".

הוא הוסיף כי למרות החשש הגדול, אמו לא ניסתה מעולם להניא אותו מהחלטתו ללכת לשירות קרבי בצה"ל. "אני בטוח שכמו כל אימא בעולם היו לה חששות, מה יהיה איתי, אבל בסופו של דבר היא ידעה שאני לא הולך לוותר על זה", הסביר. "אני גם מאמין שהיא לא חשבה מעולם למנוע זאת ממני ובפועל היא דחפה אותי ועודדה אותי למרות הקושי, והיא ממשיכה בכך גם היום".

"תמיד בכל מיני טקסים, כשאנחנו מדברים על זיכרון, הזיכרון של אבא תמיד בא וקופץ לי על ההתחלה", סיפר. "הזיכרון של אבא, הידיעה שהוא היה מרוצה ממני, מחזקת אותי. ללא ספק זה חלק ממה שהוא השאיר לי, המורשת של הגנה על עם ישראל, ואני מאוד מאמין שזה משפיע על הערכים שלי והערכים שאני אעביר לחיילים שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully