וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון מגיב לראשונה: "התנגדתי לצוללות, לא היה לצה"ל צורך בהן"

18.11.2016 / 0:49

שר הביטחון לשעבר התייחס לרכש הצוללות. "הפרסומים בנושא מטרידים", כתב יעלון. המועצה לביטחון לאומי פרסמה הודעה לפיה הרכש תואם באופן מלא עם משרד הביטחון. יעלון: "התיאור לא משקף את המציאות". הרצוג קרא להקים ועדת חקירה

בנימין נתניהו ביבי צוללת צוללות חיל הים אחי רהב אח"י רהב. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בצוללת אח"י רהב/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

שר הביטחון לשעבר משה יעלון אמר אתמול (חמישי) כי הוא התנגד להגדלת צי הצוללות של חיל הים. "אכן, התנגדתי נחרצות להגדלת צי הצוללות של חיל הים בשלוש צוללות נוספות", כתב יעלון ברשתות החברתיות, "באותה עת, מטעמים מבצעיים, ארגוניים וכלכליים, לא היה לצה"ל צורך בכך, ואף לא בשנים הקרובות". הוא הוסיף כי עמדתו התבססה גם "על סמך עבודת מטה מקצועית, מעמיקה ומקיפה שבוצעה בצה"ל ובמשרד הביטחון".

"איני יודע מה נעשה ומה נחתם לאחר עזיבתי את משרד הביטחון, אך פרסומיו של רביב דרוקר בנושא מטרידים מאוד, ומחייבים בדיקה מקיפה של הגורמים הרלוונטיים", כתב יעלון שנמצא בימים אלה בקנדה, "תיאור השתלשלות הדברים המתוארת בהודעת המועצה לביטחון לאומי (מל"ל), הוא חסר ואינו משקף את המציאות כהווייתה".

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג קרא להקים ועדת חקירה ממלכתית בעקבות הדברים של יעלון. "לאור דבריו החמורים של שר הביטחון לשעבר בדבר התנגדותו לעסקת הצוללות, אין מנוס אלא מהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית, שתחקור את כלל ההיבטים הממלכתיים הנוגעים לפרשה כה רגישה, לרבות מעורבותם של מקורבים לראש הממשלה בעסקה", אמר הרצוג.

עוד באותו עניין:
צה"ל מבהיר: הצורך בצוללות חדשות הועלה על ידינו לדיון בקבינט
המועצה לביטחון לאומי: רכש הצוללות מגרמניה נעשה ללא השפעה חיצונית
פנייה ליועמ"ש: "פתח בחקירת ניגוד העניינים ברכש הצוללות מגרמניה"

משה יעלון בפורום אוניברסיטת בר אילן. ניב אהרונסון
"הפרסומים בנושא מטרידים מאוד". משה יעלון/ניב אהרונסון

יעלון התייחס בדבריו להודעה שפרסמה מוקדם יותר אתמול המל"ל שבה היא הבהירה כי "רכש הצוללות נעשה בתיאום מלא עם משרד הביטחון בהליך תקין לחלוטין". המועצה פירטה בהודעתה את פירוט כלל המגעים שהתקיימו בנושא בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, המועצה לביטחון לאומי ומשרד הביטחון. "המל"ל מבקש להבהיר שמערכת הביטחון הייתה מעורבת בכל שלבי רכש הצוללות, ותהליך הרכש שהתנהל היה תקין לחלוטין", נמסר בהודעה.

מדובר בהודעה השנייה תוך יממה, שפרסמה המועצה לביטחון לאומי בתגובה לפרשה שנחשפה מוקדם יותר השבוע בערוץ 10. הדיווח חשף כי מקורבו של ראש הממשלה, ועורך דינו הפרטי, דוד שמרון מייצג את החברה שמייצרת את הצוללות הגרמניות.

אתמול בבוקר פרסם דובר צה"ל הודעה מיוחדת בה הובהר כי מדובר על רכש של שלוש צוללות לעוד יותר מעשור, שמיועדות להחליף צוללות שהתיישנו. "הצורך הוצג על ידי צה"ל בדיון קבינט שנערך באחרונה, בהמשך לשיח השוטף המתקיים בדרגים השונים בנושאים מעין אלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עו"ד דוד שמרון  במסע"ת של הליכוד בפרשת העמותות, בית סוקולוב ינואר 2015   15V. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
עו"ד דוד שמרון/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

מוקדם יותר אתמול פרסם ראש הממשלה עצמו הודעה בה טען באופן חד-משמעי כי לא ידע ששמרון מייצג גורם עסקי הקשור לפרויקט הצוללות, וכי שמרון "מעולם לא שוחח עם ראש הממשלה בנושא צוללות, ספינות, או כל נושא אחר הקשור בלקוחותיו". לדברי נתניהו, "השיקול היחיד שעמד לנגד עיניו של ראש הממשלה הוא חיזוק עצמתה של ישראל בכלי שייט אסטרטגיים, הנחוצים להבטיח את עתידנו. כל ניסיון לרמוז ששיקולים אחרים השתרבבו להחלטה לרכוש צוללות לחיל הים הוא שקרי ומשולל כל אחיזה במציאות".

בהודעה שפרסמה הערב המועצה לביטחון לאומי מפורטים כל התאריכים וההזדמנויות בהן משרד הביטחון – ושר הביטחון הקודם משה יעלון, שלפי מקורביו התנגד להחלטה לרכוש את הצוללות – היה מעורב בהתייעצויות ובמגעים. לפי המל"ל, כבר באוקטובר 2015, לקראת נסיעה של ראש הממשלה לגרמניה, העביר נציג מוסמך של משרד הביטחון מסמך בו מפורטת דרישת צה"ל לרכש שלוש צוללות, שיחליפו צוללות קיימות. כשבוע לאחר מכן, נפגש נתניהו עם הקנצלרית מרקל בברלין והעלה את הבקשה לרכש הצוללות והיא השיבה בחיוב. הקבינט המדיני ביטחוני, כך עולה מהודעת המל"ל, קיבל עדכון על הנושא בחודש שלאחר מכן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו וקנצלר גרמניה אנגלה מרקל בפגישתם בברלין. רויטרס
נתניהו ומרקל במפגש בין ממשלתי בברלין, בחודש פברואר/רויטרס

שלושה חודשים אחר כך, בפברואר 2016, העביר ראש המל"ל בפועל יעקב נגל, למנכ"ל משרד הביטחון ולמזכיר הצבאי של שר הביטחון, טיוטה של מזכר הבנות עם גרמניה וביקש את התייחסותם. מנכ"ל משרד הביטחון, כך לפי הודעת המל"ל, "משיב תשובה חיובית עקרונית לרכש הצוללות בעתיד, אך מבקש לשמור על גמישות בלוח הזמנים".

בהמשך אותו שבוע, המשיך המל"ל לעבוד עם משרד הביטחון כדי לגבש נוסח סופי של טיוטת המזכר, שהוצג על ידי ראש הממשלה לקנצלרית בפגישתם, שנערכה כמה ימים לאחר מכן במסגרת מפגש בין-ממשלתי של ממשלות ישראל וגרמניה בברלין. ביוני אותה שנה, אחרי שהתחלף שר הביטחון, משלחת בראשות ראש המל"ל בפועל נגל ונציגי משרד הביטחון יצאה לגרמניה כדי לפתוח במשא ומתן על מזכר ההבנות. בתחילת אוקטובר האחרון, כך לפי הודעת המל"ל, ראש הממשלה וראש המל"ל עידכנו את הקבינט המדיני ביטחוני על התקדמות המשא ומתן בעסקה ובסוף החודש הקבינט אישר את הסיכום עם גרמניה פה אחד.

עו"ד שמרון מגיב: "לא תיווך בעסקה האמורה"

בתוך כך, משרדו של עורך הדין דוד שמרון, מסר תגובה לפרשה ולפיה עורך הדין "מקפיד קלה כבחמורה בהימנעות מענייני ניגוד עניינים. הוא לא ייצג את המספנה הגרמנית או גורם אחר כלשהו מול מדינת ישראל, מול משרד ראש הממשלה, מול משרד הביטחון או מול כל גורם אחר בעסקת רכישת צוללות או ספינות".

כמו כן, הוא ציין כי "עו"ד שמרון לא תיווך בעסקה האמורה ולא שוחח עם ראש הממשלה או כל גורם אחר ברשויות השלטון בענין העסקה האמורה". כמו כן, מציין המשרד כי עו"ד שמרון פועל על פי הסדר ניגוד עניינים שקיים למשרדו, והוא פונה לגורמים המוסמכים ככל שנוצר צורך.

"אין כל יסוד לרמזים המכפישים, לפיהם החלטה כלשהי של מדינת ישראל בענין הצוללות, התקבלה לאור מעורבותו של עו"ד שמרון, משום שלא היתה כל מעורבות של עו"ד שמרון מול גורמי המדינה בעסקת הצוללות (או הספינות) והרמזים כאילו עו"ד שמרון ניסה להשפיע על החלטות של ראש הממשלה בענייני ביטחון בשליחות לקוחותיו מהווים הכפשה חמורה וחסרת כל יסוד", נמסר בהודעת המשרד.

(עדכון ראשון: 19:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully