וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שלוש שנות מנוסה: הרב ברלנד הורשע במעשים מגונים ובתקיפה

17.11.2016 / 15:57

בית המשפט הרשיע את ראש קהילת "שובו בנים" במסגרת הסדר טיעון שנחתם בין הפרקליטות לעורכי דינו. לפי ההסדר, שתי עבירות הוסרו מכתב האישום של ברלנד והוא צפוי לשאת שנה וחצי מאסר בפועל

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

הרב אליעזר ברלנד, ראש קהילת "שובו בנים", הורשע על פי הודאתו היום (חמישי) בבית משפט השלום בירושלים בשתי עבירות של מעשה מגונה ובעבירת תקיפה במסגרת הסדר הטיעון. פרקליטות מחוז ירושלים ועורכי דינו הסכימו כי על הרב יושת עונש של 18 חודשי מאסר בפועל ופיצויים למתלוננות. בית המשפט צפוי לאשר את גזר הדין ביום שלישי.

סניגוריו של הרב ברלנד, אפרים דמרי ועורכי דין נוספים ממשרדו, ועורך הדין העצמאי מאיר כהן זדה ועו"ד משה בר אשר, אמרו במהלך דיון שנערך היום בפני שופט בית משפט השלום בעיר ירון מינטקביץ, טרם חתימת ההסדר, כי נותרו "פערי ניסוח" בלבד במשא ומתן על ההסדר מול הפרקליטות. במסגרת הסדר הטיעון, הוסרו אישומים הנוגעים לשתי מתלוננות נגד ברלנד. האישומים הנוגעים לשתי המתלוננות האחרות ולעבירת התקיפה יישארו, והוא הורשע בביצוע מעשים מגונים לשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיני בשתי המתלוננות ללא הסכמתן, ובתקיפה של אחד החסידים שחשף את מעשיו. כמו כן, הרב התחייב להודות בביצוע מעשה מגונה באישה נוספת.

עוד בוואלה! NEWS:
במסעו האחרון בגרמניה, אובמה מנסה להציל את מרקל ואת אירופה
פרשת הונאת הנדל"ן: המשטרה תחקור פרויקט שבו מעורב אייל גולן
רבבות תומכי המאחז מול אלף אנשי ביטחון: כך תפונה עמונה

דיון בעניינו של הרב אליעזר ברלנד, בימ"ש השלום ירושלים. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
ברלנד בבית המשפט, היום/נועם מושקוביץ

האישום הראשון שיוסר במסגרת ההסכם הוא של מתלוננת בת 26, שהייתה בת 16 וחצי בעת ביצוע העבירות. לפי כתב האישום, המתלוננת הלכה בעצת אביה להיפגש עם הרב נוכח "משבר רוחני" שעברה. לאחר שנכנסה לחדרו לבדה, עטף אותה בטלית, נישק אותה בלחייה ובמצחה, חיבק אותה ונגע בחזה. זאת עשה פעם נוספת ביום למחרת. לפי כתב האישום, את העבירה ביצע כשהוא מנצל את מעמדו בעיני המתלוננת כמנהיג קהילתה והסמכות הרוחנית בה.

האישום השני שיוסר במסגרת ההסדר הוא של מתלוננת בת 50, שלפני כחמש שנים נסעה עם שלוש מחברותיה לטבריה בכדי לפגוש את הרב ולהתייעץ עמו בענייני שידוך. לאחר שנכנסה לחדרו של הרב אמר לה כי הוא יהיה אביה ובעלה ונישק אותה כמה פעמים בפניה ללא הסכמתה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אפרים דמרי בדיון בעניינו של הרב אליעזר ברלנד, בימ"ש השלום ירושלים. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
נותרו "פערי ניסוח". עו"ד אפרים דמרי/נועם מושקוביץ

מהפרקליטות נמסר: "הנאשם הודה שבמספר הזדמנויות ניצל את מעמדו כמנהיג קהילה חסידית, וביצע מעשים מיניים בנשים שפנו אליו לייעוץ, להדרכה רוחנית ולברכה. הוא הודה כי באחד המקרים תפס בחזה של המתלוננת ונישק אותה בצווארה תוך שהוא נצמד אליה. במקרה אחר חיבק את המתלוננת כשהוא ממשש את החזה ומנשק אותה עם לשונו. בנוסף, כאשר נחשפו חלק ממעשיו, הורה הרב ברלנד לשניים מחסידיו לפגוע באדם שחשף את המעשים".

מעו"ד אפרים דימרי, המייצג את הרב, נמסר: "אני שמח שבית המשפט אישר היום את הסדר הטיעון שבמסגרתו נמחקו שני אישומים מרכזיים וכן הומר אישום על תקיפה בנסיבות מחמירות בעבירת תקיפה בלבד. בכתב האישום המתוקן לא נכללו אישומים בעבירות מין, אותם הכחיש הרב לאורך כל הדרך, והוא הורשע בביצוע מעשה מגונה של נשיקה על ראשה של המתלוננת. מדובר באישומים ברף התחתון ביותר. כפי שהסכמנו עם הפרקליטות העונש, בכפוף להחלטת השופט, יעמוד על 18 חודש בלבד ולצורך כך תחשב כל תקופת המעצר בדרום אפריקה ובישראל. משמעות הדבר שהרב צפוי להשתחרר מהכלא כבר בחודשים הקרובים ובכך תבוא הפרשה לסיומה והוא ישוב, כך תקוותו, להנהיג את קהילת 'שובו בנים' כבעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully