וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השיטה חזקה מהטרור": אובמה הגן על הדמוקרטיה - במקום הולדתה

16.11.2016 / 19:52

נשיא ארה"ב ביקר באתונה וקרא ליורשו טראמפ שלא לסטות מדרך זו. "זו הסיבה שארה"ב מקבלת אנשים מכל הגזעים", אמר כביקורת מרומזת על מדיניותו של יורשו. הוא ניסה להרגיע: "נישאר מחויבים לנאט"ו"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הגיע אתמול לאתונה, בירת יוון, כחלק מנסיעת הפרידה שהוא עורך לקראת סיום תפקידו בינואר הקרוב. הנשיא האמריקני ביקר היום (רביעי) באקרופוליס – סמלה של הדמוקרטיה האתונאית, ולאחר מכן ערך נאום שבו פנה לעם היווני, ובמהלכו הוא שיבח את השיטה הפוליטית, וטען כי היא השיטה הטובה ביותר, על אף מגרעותיה. אובמה אף התייחס לבחירתו של דונלד טראמפ, וקרא לו לנקוט באותה "רוח דמוקרטית" שלפיה הלך ממשלו.

"דעותיו של הנשיא הבא ודעותיי שונים באופן מהותי", אמר הנשיא האמריקני בנאום ששודר בכלי תקשורת במדינה. "יש לנו השקפות שונות לגמרי, אך הדמוקרטיה האמריקנית גדולה מהשקפותיו של אדם אחד". עם זאת, הוא לא היסס להעביר ביקורת מרומזת על הנשיא הנבחר, ואמר: "הדמוקרטיה היא הסיבה לכך שארצות הברית מקבלת אליה אנשים מכל הגזעים, מכל הדתות". זאת, כרמיזה להצהרתו של טראמפ לפיה יאסור כניסת מהגרים מוסלמים למדינה.

"בגלל שהדמוקרטיות הן כה מכילות, אנו מסוגלים לקבל מהגרים ופליטים. לא ראינו חמלה גדולה יותר בנושא זה כמו שראינו ביוון", אמר, בהתייחסו לקבלת מיליוני המהגרים שהגיעו למדינה דרך הים, בדרכם למערב אירופה. הוא התייחס גם למצב הכלכלי ביוון, וקרא לנושים לסייע למדינה להשיב את חובה. הוא אף קרא לצעירים במדינה להישאר בה כדי שהכלכלה תשגשג.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בביקור ביוון, 16 בנובמבר 2016. רויטרס
אובמה במהלך ביקורו באקרופוליס, היום/רויטרס

אובמה אף העביר מסר מרגיע למנהיגי ברית נאט"ו, על רקע דבריו של טראמפ במהלך הקמפיין שהטילו את המחויבות שלו לברית בספק. "היום, נאט"ו, הברית הגדולה ביותר, היא חזקה ומוכנה יותר מתמיד. אני בטוח כי כי המחויבות תימשך". בנוסף, הוא הדגיש את חשיבות חופש העיתונות, על רקע ההחלטה של טראמפ להפסיק את שיתוף הפעולה עם כמה עיתונים במהלך הקמפיין, בטענה כי הסיקור על אודותיו היה מוטה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית ברק אובמה בביקור ביוון, 16 בנובמבר 2016. רויטרס
"הדמוקרטיה שלנו חזקה מול הטרור". אובמה, היום/רויטרס

"הדמוקרטיה שלנו חזקה מול הטרור, מול הפונדמנטליסטים והקיצוניים, שלא יכולים לקבל את השונה", ציין אובמה. "הדמוקרטיה חזקה מארגונים כמו דאעש". אובמה הוסיף כי באותה הדרך שבה הדמוקרטיה מבוססת על פתרון אי-הסכמות בדרכי שלום בתוך החברה, כך שיתוף הפעולה הוא הדרך הטובה ביותר לפתרון סכסוכים עולמיים. "כך, באמצעות דיפלומטיה, הצלחנו להביא לסיומה של תכנית הגרעין של איראן, מבלי שנורתה יריה אחת. באמצעות דיפלומטיה גם חידשנו את יחיסנו עם קובה".

בתוך כך, במהלך ביקור אובמה אירעו הפגנות בבירה היוונית. 5,000 בני אדם השתתפו בצעדה אנטי-ממסדית, ובתומה כמאה איש החלו להתפרע ולהתעמת עם כוחות המשטרה. לפי המשטרה המקומית, שישה בני אדם נעצרו.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בביקור ביוון, 16 בנובמבר 2016. רויטרס
אובמה במהלך ביקורו באקרופוליס, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully