וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

18 אלף טון של ספינת קרב: המפלצת הימית שמשנה את כללי המשחק באזור

15.11.2016 / 15:40

הצבא הרוסי צובר עוצמת אש אדירה בים התיכון לראשונה משנות ה-80, ובמערכת הביטחון עוקבים בדאגה אחר פעילות הצי, ובראשו ספינת הענק "פיוטר הגדול". לפי מקורות ביטחוניים, לנוכחות זו של רקטות, פצצות עומק, טילי טורפדו ותותחים, יהיו השפעות על איראן וחיזבאללה

צילום: משרד ההגנה של רוסיה, עריכה: אביב אירגז

כלי התקשורת הזרים ייחסו חשיבות רבה בסיקורם את בואה של נושאת המטוסים הרוסית "אדמירל קוזנצוב" שנכנסה לים התיכון בשבוע שעבר, אך לרוב התעלמו מספינת הטילים הגדולה בעולם שהגיעה אחריה: "פיוטר הגדול". גם בהודעת משרד ההגנה של רוסיה לא הוזכרה כמעט ספינת הקרב, שנבנתה בתקופת המלחמה הקרה בין ארצות הברית לברית המועצות, והפליגה באיטיות רבה אל האזור. אלא רק נמסר שהיא הצטרפה למאמץ הרוסי לייצב את משטרו של בשאר אסד בסוריה.

היום, כמה ימים לאחר הגעת ספינות הצי הרוסי, בהן "פיוטר הגדול", לחופי סוריה, פתחו רוסיה וצבא בשאר אסד במתקפה נרחבת ברחבי המדינה השסועה."פיוטר הגדול", מפלצת מלחמה ימית במשקל של 18 אלף טונות, נכנסה לשירות מבצעי בצבא רוסיה בשנת 1998 ועליה משרתים 700 חיילים. הספינה בעלת הנעה גרעינית וכוח אש אדיר שכולל מאות טילים לטווחים שונים, חלקם שוברים את מהירות הקול. בנוסף לכך, על סיפון ספינת הענק רקטות, פצצות עומק, טילי טורפדו ותותחים.

על הספינה פועלות יחידות מגוונות שמתמחות בהגנה אווירית ולוחמה נגד צוללות, כמו גם יחידות לאיסוף מודיעין הכוללות מכ"מים, רדארים, סונארים ואמצעים אלקטרו-אופטיים שפועלים בטווחים של מאות קילומטרים למשימות הגנה והתקפה. כל אלה יוצרים בנק מטרות בהיקפים עצומים עבור יחידות לוחמה אלקטרונית שמנטרלות ומשבשות פעילות אויב. בהאנגרים הגדולים של הספינה ניתן לאחסן מסוקים ומטוסים החוזרים ממשימות סיור ואיסוף מודיעין.

לקריאה נוספת:
אחרי הגעת נושאת המטוסים לסוריה: רוסיה ואסד פתחו במתקפה נרחבת
עם טנקים ומשוריינים: חיזבאללה ערך מצעד צבאי גדול בסוריה
"משימות קרביות": אוניות מלחמה רוסיות הגיעו לחופי סוריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מקורות ביטחוניים בישראל מספרים כי הגעתה של "פיוטר הגדול" לים התיכון מהווה תוספת כוח משמעותית במלחמה נגד המורדים ובראשם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסוריה. אך בעיקר מדובר בהפגנת כוח של המשטר הרוסי באזור מול הצבא האמריקני. ואולם, האפקט המידי של הימצאותה בים התיכון הוא הגבלת פעילות צה"ל באזור, בים ובאוויר, ובצבא מתחילים ללמוד את המגבלות החדשות שנוצרו.

אם לא די ב"פיוטר הגדול", ביממה האחרונה הצטרפה ספינת מלחמה רוסית חדשה בשם "אדמירל גריגורוביץ", שמהווה נדבך נוסף במפגן הראווה של רוסיה. המקורות הביטחוניים מעריכים כי השלב הבא יהיה הפעלת כלי השיט של הצבא הרוסי נגד המורדים בחאלב שהוגדרה כיעד חשוב לכיבוש.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

דיכטר: "הרוסים מתנהלים כמו מעצמה"

"הרוסים מבהירים בצורה ברורה שהם יכבשו את חאלב", סיפר יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ אבי דיכטר. בריאיון לוואלה! NEWS שעסק בביקורו ברוסיה בשבוע שעבר, שם נפגש עם ראשי ועדות ביטחוניות בפרלמנט הרוסי, התרשם דיכטר ממידת הרצינות שלהם. "הם מתנהלים כמו מעצמה עם כל מה שמשתמע מכך", אמר. לדבריו, באביב הקרוב אמורה משלחת רוסית להגיע לביקור גומלין כאורחי ועדת חוץ וביטחון.

ח"כ אבי דיכטר, אירוע שבתרבות כפר סבא. 21 במאי 2016. ניב אהרונסון
"רואים באיראן וחיזבאללה שותפים". דיכטר/ניב אהרונסון

לדבריו, הרוסים מאוד מעריכים את ישראל אבל מבחינתם, חיזבאללה אינו ארגון טרור ואיראן אינה מדינת אויב. "צורם לשמוע את זה אבל הם רואים בהם שותפים ללחימה בסוריה", הוסיף. לפי ח"כ דיכטר, הרוסים מסבירים שהם לא פלשו לסוריה, אלא הגיעו לבקשתו של הנשיא בשאר אסד. "מבחינתם זו פעולה לייצוב המשטר הסורי", אמר.

מאז החלה מעורבותה בלחימה בסוריה הואשמה רוסיה בפגיעה ביעדים אזרחיים במקום ביעדי טרור. "הם הסבירו כמה פעמים שהם עושים סיכולים ממוקדים כמו ישראל ומתקוממים על פרסומים של 'הפצצות שטיח'", אמר דיכטר בהתייחס להפצצות חסרות הבחנה שפוגעות באזרחים.

בינתיים, במערכת הביטחון בישראל עוקבים בדאגה אחר הפעילות הרוסית בים התיכון, בדגש על הפעילות בסוריה, מאחר שיש לה השלכות על הציר הרדיקלי סוריה-איראן-חיזבאללה. המקורות הביטחוניים טוענים שכבר בשלב זה ברור שיש לה השפעה על האופן שבו יפעלו האיראנים וחיזבאללה בזירה המדינית והצבאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully