וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלחמה בשחיתות": שר שהתנגד לפוטין נעצר לאחר שקיבל שוחד

15.11.2016 / 12:10

השר לפיתוח כלכלי נעצר במבצע של שירות הביטחון הפדרלי, לאחר שלכאורה קיבל שני מיליון דולר תמורת אישור למכרז של חברת נפט ממשלתית. הוא הגורם הבכיר ביותר ברוסיה שנעצר מאז ניסיון ההפיכה ב-1991

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

השר לפיתוח כלכלי ברוסיה נעצר בחשד שקיבל שוחד של שני מיליון דולר, הגורם הבכיר ביותר בממשלה שעומד בפני משפט זה שנים רבות – כך מסרה היום (שלישי) ועידת החקירות במדינה. אלכסיי אוליוקייב נעצר אתמול בערב, אחרי שהוא קיבל את הסכום במסגרת תרגיל עוקץ של שירות הביטחון הפדרלי (FSB). השר הוא מתנגד בולט להתערבות הגוברת של הממשלה בכלכלה המקומית.

לפי החוקרים, אוליוקייב הסכים לקבל את הסכום בתמורה למתן אישור לחברת הנפט הממשלתית "רוסנפט" להשתתף במכרז לרכישת חברת נפט אחרת. השר, שהיה בתפקיד מאז 2013 והיה בממשלה מאז 2000, הוא גורם ליברלי בולט, שהתנגד לניסיון של החברה לרכוש את "בשנפט" וטען כי תהיה זאת טעות שחברה בבעלות ממשלתית תשתתף בתהליך של הפרטה.

לקריאה נוספת בנושא
ההשקעה השתלמה: פוטין מחכה לשלטון טראמפ - ולשינוי הסדר העולמי
רשימות הרוגים ושרים: ההדלפות שחושפות את הקשר הרוסי לבדלנים

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין והשר לפיתוח כלכלי אלכסיי אוליוקייב, 2013. AP
כיהן בממשלה מאז שנת 2000. פוטין ואוליוקייב/AP

הנשיא ולדימיר פוטין הגן על העסקה ונימק זאת בכך של"רוסנפט" יש משקיעים זרים, ולכן לא מדובר בהעברת נכסים מחלק אחד של המדינה לחלק אחר שלה. השר בן ה-60 צפוי להגיע לבית המשפט בהמשך היום, שם עשויים להגיש נגדו כתב אישום. אם הוא יורשע, העונש הצפוי לו הוא בין שמונה ל-15 שנות מאסר. הוא הגורם הבכיר ביותר ברוסיה שנעצר מאז ניסיון ההפיכה הכושל ב-1991, בימיה האחרונים של ברית המועצות.

הטלוויזיה הממלכתית דיווחה על מעצרו של השר והסיפור זכה לכותרת "המלחמה בשחיתות". דוברו של פוטין, דימיטרי פסקוב, אמר לסוכנות הידיעות RIA כי הנשיא עודכן על המבצע של ה-FSB עוד בשלבי התכנון שלו. הוא לא אמר אם המקרה יפגע בעסקה של "רוסנפט". דובר החברה אמר כי הוא לא צופה שהרכישה תיפגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully