וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ בגין תוקף את חוק ההסדרה: "יש להיזהר מהפעלת כוח מיותר"

15.11.2016 / 11:30

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS התייחס בגין להתנגדותו לחוק, שלדבריו יטיל "כתם של גזלנות" על ההתיישבות ביהודה ושומרון. הוא הוסיף כי שרים רבים לא מאמינים בחוק, וציין כי "רבים בקואליציה מייחלים שבג"ץ יפסול אותו"

עריכה: ניר חן

"חוק ההסדרה עובר כל גבול ויכול לרסק כל מוסכמה שהייתה במדינת ישראל" - כך אמר היום (שלישי) ח"כ בני בגין (הליכוד) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. בגין הוסיף כי החוק מטיל "כתם של גזלנות" על ההתיישבות ביהודה ושומרון. לדבריו, "דווקא כמי שההתיישבות הזאת יקרה לו, אני צריך להתנגד. זה חוק כל כך גרוע וכל כך פסול, הוא חורג מהגבול שאני יכול לקבל".

"ממשלות ישראל נזהרו ב-50 השנים האחרונות שלא להחיל דין הנובע מחקיקה של הכנסת על מי שאינו אזרח ישראל", הסביר בגין על התנגדותו לחוק. "במקרה הזה מדובר בתושבים ערבים ולגביהם צריך להיזהר שלא להשתמש בכוח מיותר וחקיקה מהסוג זה".

עוד באותו עניין:
הפינוי הוא בלתי נמנע: לתושבי עמונה לא נותרו פתרונות חקיקה
ארה"ב: "מודאגים מאוד מחוק ההסדרה ומקווים שהוא לא יעבור"
החגיגה מוקדמת: חוק ההסדרה עלול לגרום יותר נזק מתועלת להתנחלויות

נתניהו בכנס חברי מרכז ליכוד בגני התערוכה- אפריל 2010. יותם רונן
"החוק חורג מהגבול". ח"כ בני בגין/יותם רונן

בגין הביע אתמול מחאה נגד תמיכתם של שרים וחברי כנסת והודיע בישיבת הסיעה כי בכוונתו להצביע נגד החוק ואף לשכנע חברי כנסת נוספים להתנגד לו. יו"ר הקואליציה וחבר סיעתו דוד ביטן אמר לו בתגובה כי ראש הממשלה תומך בחוק.

הוא הוסיף גם כי החוק יבטל פסקי דין של בית המשפט העליון בעניינים שבין בני אדם, וציין כי הפסיקה "נוגעת לאנשים ולרכוש פרטי". לטענתו, התמיכה בחוק ההסדרה היא למעשה דעת מיעוט בכנסת ויש שרים שזו אינה דרכם. עם זאת, ציין כי מדובר "בכפייה של כל הקואליציה".

"לא הזדקקתי לחוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה כדי להתנגד לחוק. עשיתי זאת גם לפני חמש שנים ואז הצלחנו להסיר אותו מסדר היום", אמר בגין, והוסיף כי ראוי להעניק חופש הצבעה לחברי הקואליציה בנושא וכי בית המשפט העליון "יפסול בוודאות" את החוק. לדבריו, "רבים בקואליציה מייחלים לכך שבית המשפט יוציא את הערמונים מהאש ויפסול אותו, אך הם לא אומרים זאת בפומבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully