וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמך פנימי: "לממשלת בריטניה אין תכנית מסודרת לברקזיט"

תזכיר שחובר על ידי יועץ מיוחד והגיע לידי BBC והטיימס מראה כי לראש הממשלה מיי אין אסטרטגיה מגובשת לעזיבת האיחוד וכי יש מחלוקות בין השרים. "מנסה לעשות הכל לבדה", נכתב. בלשכתה מכחישים את הטענות

צילום: רויטרס

(אלפים הפגינו נגד עזיבת האיחוד בלונדון, יולי)

לבריטניה אין תכנית ליישום הברקזיט וייתכן שלא תהיה הסכמה בששת החודשים הקרובים על האסטרטגיה ליציאה מהאיחוד האירופי בשל מחלוקות בממשלתה של ראש הממשלה תרזה מיי – כך עולה מתזכיר מודלף שהגיע לידי רשת BBC ו"הטיימס". המסמך, שחובר עבור הממשלה על ידי יועץ מיוחד, קובע כי משרדי הממשלה השונים עובדים על יותר מ-500 מיזמים הקשורים לברקזיט ועשויים לדרוש יותר מ-30 אלף עובדים נוספים בשירות הציבורי. בלשכתה של מיי אמרו כי הם לא מכירים את הטענות שעלו בתזכיר.

בתזכיר, שכותרתו "עדכון ברקזיט" ונכתב ב-7 בנובמבר, נמתחת ביקורת נגד ראש הממשלה בשל נטייתה "לנסות ולפתור את העניין בעצמה". המחסור באסטרטגיה מגובשת לעזיבת האיחוד נובעת מהמחלוקות בין שר החוץ בוריס ג'ונסון, שר המסחר ליאם פוקס והשר האחראי על הברקיט דייוויד דיוויס לבין שר האוצר פיליפ המונד והשר האחראי על המגזר העסקי גרג קלארק.

המסמך עוד קובע כי "הגורמים הבכירים" בתעשייה עשויים "להצמיד אקדח לרקה של הממשלה" כדי לקבל ערבויות דומות לאלו של יצרנית הרכב "ניסאן" שיבטיחו שלא ייפגעו כתוצאה מעזיבת הגוש. מיי הבטיחה להפעיל את סעיף 50 באמנת ליסבון, שיוציא לדרך את השיחות בנות השנתיים, עד לסוף חודש מרץ. עם זאת, לא ברור מה יהיו עתיד היחסים בין הממלכה לאיחוד.

"זהו לא מסמך ממשלתי ואנחנו לא מכירים את הטענות שעלו בו", מסר דובר מטעם לשכתה של ראש הממשלה. "אנחנו מתמקדים בהמשך קידום הברקזיט באופן מוצלח".

לקריאה נוספת בנושא
"אויבי העם": החלטת השופטים שקורעת את בריטניה מחדש
הברקזיט מסתבך: הממשלה תוכל לעזוב את האיחוד רק באישור הפרלמנט

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי ושר החוץ בוריס ג'ונסון, נובמבר 2016. רויטרס
לא מצליחים להתקדם. בוריס ג'ונסון וראש הממשלה מיי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully