וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "ברור שיש לי דאגות מטראמפ, אך כך דמוקרטיה עובדת"

15.11.2016 / 0:17

במסיבת עיתונאים ראשונה מאז הבחירות שערך בבית הלבן, התייחס הנשיא האמריקני היוצא למחליפו בתפקיד. "לא ראוי שאגיב על כל מינוי", טען אובמה, בהתייחסות ליועץ הבכיר השנוי במחלוקת של טראמפ

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר אמש (שני) במסיבת עיתונאים שכינס בבית הלבן, לראשונה מאז הבחירות לנשיאות וערב יציאתו לסבב ביקורים מדיניים בכמה מדינות, כי הנשיא הנבחר דונלד טראמפ "הוא לא אידאולוג, הוא פרגמטי". לדבריו, "ברור שיש לי דאגות. יש לנו חילוקי דעות על סוגיות רבות".

עם זאת, הבהיר אובמה: "צריך להכיר בכך שכך דמוקרטיה עובדת. כשאני ניצחתי היו אנשים שלא אהבו אותי, ולא את הדברים שאני ייצגתי. אני חושב שכשיש לך נשיא נבחר מהצד השני, במיוחד בבחירות קשות כאלה, לוקח זמן לאנשים להכיר במציאות החדשה". הוא הוסיף כי "חשתי מעודד מהצהרותיו בליל הבחירות כי הוא רוצה להיות הנשיא של כולם".

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי ניצחון טראמפ: אובמה יצא לבליץ פגישות עם מנהיגי המעצמות
אובמה: "הפגישה עם טראמפ - מצוינת", טראמפ: "מצפה לעוד פגישות"
אובמה על ניצחון טראמפ: הנשיאות גדולה יותר מכולנו

ברק אובמה במסיבת עיתונאים בבית הלבן, 14 בנובמבר 2016. רויטרס
"לוקח זמן לאנשים להכיר במציאות החדשה". אובמה, אמש/רויטרס

על פגישתו עם טראמפ בבית הלבן, טען: "זו הייתה שיחה מועילה. ניסיתי להיות כנה ככל שאני יכול לגבי הדברים שכל נשיא צריך לחשוב עליהם, והדבר הכי חשוב הוא איך הצוות שלך בבית הלבן". בהתייחסות למינויו של סטיב בנון, מנכ"ל האתר השמרני Breitbart לשעבר, ליועץ בכיר לטראמפ, טען אובמה: "אני לא יכול להגיב על כל מינוי של הנשיא הנבחר, זה לא ראוי. אני מקווה שטראמפ ימנה לממשלו אנשים שהוא חושב שישרתו אותו היטב".

הנשיא אובמה הדגיש כי המפלגה הדמוקרטית לא הצליחה, כפי שטראמפ עשה, להגיע במערכת הבחירות לשטח ולדבר עם אנשים שלא בהכרח תמכו במפלגה בעבר. עם זאת, ציין כי "חשוב להושיט יד לאלה שלא בחרו בו". לדבריו, "כשהקבוצה מפסידה זה קשה ומאתגר. אני חושב שזה בריא למפלגה לעבור הליך של שיקוף, חשוב שאני לא אתערב בכך, צריך לשמוע קולות חדשים".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ברק אובמה ודונלד טראמפ בבית הלבן, וושינגטון. נובמבר 2016. AP
"העם האמריקני ישפוט". אובמה וטראמפ/AP

"העם האמריקני ישפוט בשנים הבאות אם הוא אוהב את מה שהוא רואה, ואם זו המדיניות והכיוון שהוא רוצים לראות את המדינה הולכת בה", הוסיף אובמה. "קמפיין שונה משלטון, אבל אני חושב שטראמפ מבין זאת. אני חושב שהוא רוצה להצליח בתפקיד ורוצה לקחת את המדינה קדימה. אף נשיא לא נכנס ואומר, 'אני רוצה להרגיז אנשים ולעורר בהם ניכור'. אני חושב שהוא יעשה ככל שביכולתו לבצע את הדברים על הצד הטוב ביותר, לא רק עבור אלה שבחרו בו, אלא לאנשים בכלל".

בנוגע ליחסי חוץ, הבהיר אובמה: "בשיחותיי עם הנשיא הנבחר הוא הביע עניין גדול בשימור היחסים האסטרטגיים שלנו. המסר שהעביר הוא המחויבות שלו לנאט"ו, ושאין היחלשות במחויבות שלנו לברית הזו". הוא התייחס גם למדיניות ההגירה של טראמפ, ואמר: "אני קורא לנשיא הנבחר ולממשל הנכנס לחשוב הרבה לפני שהם מסכנים את הסטטוס של מי שהם מכל בחינה מעשית ילדים אמריקנים".

אובמה מנה את הישגיו הרבים, לדבריו, במהלך שמונה שנות כהונתו, והוסיף: "התפקיד שלי הוא כשאני מעביר את השלטון הוא יהיה במצב בטוב ביותר האפשרי, ואני אעזור לו ככל יכולתי לבנות על ההתקדמות שעשינו".

(עדכון ראשון: 23:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully