וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראשונטורס": לא יבוטל כתב האישום נגד מתאמת קשרי החוץ של אולמרט

14.11.2016 / 14:30

רייצ'ל ריסבי רז, שעבדה עם ראש הממשלה לשעבר כששימש ראש עיריית ירושלים וכשר התמ"ת, הואשמה כי נהגה לדרוש מימון כפול לטיסותיו לחו"ל. סנגורה טען כי היא פעלה בתום לב, אך הפרקליטות מסרה: "בית המשפט קבע שרימתה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (שני) את הבקשה לביטול כתב האישום נגד רייצ'ל ריסבי רז, מתאמת קשרי החוץ של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שהואשמה בשורה של עבירות במסגרת פרשת "ראשונטורס". השופט רפי כרמל דחה את טענת ההגנה וקבע כי הכרעות בתי המשפט, שלפיהן ריסבי רז פעלה בתום לב, "לא משליכות על ביטול כתב האישום נגדה".

ריסבי רז, בת 42, שימשה מתאמת קשרי החוץ של אולמרט הן בתקופת כהונתו כראש עיריית ירושלים והן בזמן ששימש כשר התמ"ת. לפי כתב האישום שהוגש נגדה, במסגרת תפקידה טיפלה בקביעת לוחות הזמנים למפגשים ולאירועים, בתיאום פרטי נסיעות בחו"ל ובהצגת דרישות המימון וגביית הכספים עבור הוצאות טיסותיו מכספי הציבור. במקביל, היא נהגה לבקש מארגונים שונים לממן את טיסותיו של אולמרט לחו"ל. במהלך משפטו של אולמרט נידונה שאלת מודעתו למימון הכפול לטיסותיו של אולמרט שאורגנו על ידי ריסבי רז.

במהלך הדיון טען סנגורה של ריסבי רז, עו"ד אשר אוחיון, כי על הפרקליטות לחזור בה מכתב האישום, וזאת לנוכח הממצאים שהובאו בפסקי הדין בבית המשפט המחוזי והעליון. "השופטים קבעו נחרצות כי הנאשמת אמינה ופעלה בתום לב לאורך כל הדרך, ושהיא לא ידעה שהמעשים שלה נגועים בפסול ופעלה בהתאם להנחיות. זה לא צודק לייגע את הציבור ואת הנאשמת במשפט חדש וארוך", טען אוחיון.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי שנקבע שניהל קזינו: ח"כ חזן מסתבך גם עם רשות המסים
בכירים בעיריית שדרות עוכבו לחקירה בחשד לשחיתות
"האקדח הוא כמו מטאטא": לוחם מג"ב זוכה מהרג חברו

דיון בעניינה של רייצ'ל רז ריסבי מתאמת קשרי חוץ של אהוד אולמרט ,בית המשפט המחוזי בירושלים, 14 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
ריסבי רז, היום בבית המשפט/נועם מושקוביץ

מנגד טען עו"ד אורי קורב, התובע מפרקליטות מחוז ירושלים, כי אין קשר בין תוצאות ההליך המשפטי בעניינו של אולמרט לבין זה של ריסבי רז. "כתב האישום נגד הנאשמת הוגש לפני שהוגש כתב אישום נגד אולמרט וזקן, ולכן אין קשר בין התוצאות של המשפט לבין העמדתה לדין. אני מזכיר שבפרשה הזו לא עמד רק אהוד אולמרט לדין אלא גם שולה זקן – שהורשעה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

עו"ד קורב הוסיף כי "בית המשפט אכן קבע שהנאשמת מסרה עדות אמת, אך בד בבד קבע שהיא, יחד עם שולה זקן, רימתה את הארגונים. כך קובע בפועל בית המשפט המחוזי וכך קובע גם בית המשפט העליון". לדבריו, "בית המשפט העליון לא נדרש לשאלה אם הנאשמת ביצעה עבירות מרמה, אלא אם אולמרט היה מודע למעשה המרמה שביצעו זקן וריסבי רז", אמר.

עם דחיית בקשת ביטול כתב האישום היום, קבע בית המשפט המחוזי דיון מאוחר יותר שבו יינתן מענה לכתב האישום. בתחילת הדיון ביקשה התביעה להוסיף את זקן לרשימת עדי התביעה בתיק, בקשה שתידון אף היא במועד מאוחר יותר.

אהוד אולמרט, בית משפט השלום ירושלים. 10 בפברואר 2016. אוהד צויגנברג, פול צלמים
הואשמה כי ביקשה מארגונים לממן את נסיעותיו. אולמרט/פול צלמים, אוהד צויגנברג

בספטמבר 2014 ביקשה הפרקליטות לחדש את משפטה של ריסבי רז, לאחר הסכם עדת המדינה שנחתם עם שולה זקן. ריסבי רז הואשמה בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים במסגרת פרשת "ראשונטורס" – פרשה ממנה זוכה אולמרט בבית המשפט המחוזי ולאחר מכן בבית המשפט העליון.

אף שכתב האישום נגדה הוגש בשנת 2009, היא טרם מסרה תגובה, וזאת לאור ההחלטה להמתין עד שמיעת עדותה בתיק אולמרט ופסק הדין שניתן בבית המשפט העליון בערעור בעניינו. סיבה נוספת לדחיית הדיונים בעניינה של ריסבי רז נוגעת למצוקת כוח האדם בבית המשפט המחוזי בירושלים, שלא יכול היה לדון הן בתיק אולמרט והן בתיק שלה במקביל.

שולה זקן משתחררת מכלא נווה תרצה. ראובן קסטרו
הורשעה בפרשה. זקן/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully