וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטוע רגליים, מקורב לאיראן: חמאס מינה מחליף זמני לאיסמעיל הניה

14.11.2016 / 11:40

שהותו הממושכת בקטאר של מנהיג חמאס ברצועה, כחלק מהכנתו האפשרית להחלפת חאלד משעל בתפקיד, אילצה את הארגון למנות לו ממלא מקום. המחליף, עימאד אל-עלמי, שנפצע קשה ב"צוק איתן" ברגליו, משמר קשרים מצוינים עם טהראן וחיזבאללה

עריכה: יאיר דניאל

חמאס מינה לאחרונה את עימאד אל-עלמי, למחליף זמני לאיסמעיל הניה, מנהיג חמאס ברצועה ואחראי על פעולת ממשל הארגון בעזה - כך מסרו היום (שני) מקורות בעזה. מינוי אל-עלמי בא בעקבות שהותו הממושכת של הניה בקטאר, כחלק מהכנתו האפשרית להחלפת חאלד משעל בתפקיד ראש הלשכה המדינית של הארגון.

בתחילת ספטמבר יצא הניה לסבב ביקורים במדינות ערביות ומוסלמיות. הניה שוהה זה תקופה בדוחא שבקטאר, ויוצא משם לעתים לביקורים במדינות אחרות. לאחרונה ביקר בדוחא יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ונפגש שם עם משעל והניה, צעד נוסף המסמן את הניה כיורשו של משעל בתפקיד.

ואולם, לנוכח היעדרותו הממושכת של הניה מרצועת עזה ולנוכח העתקת מגוריו באופן זמני לחו"ל, החליט חמאס למנות לו מחליף, או ממלא מקום, עד שתיבחר הנהגה חדשה לארגון בבחירות רשמיות שצפויות להיערך בחודשים הקרובים.

לקריאה נוספת:
איך איבד בכיר חמאס את שתי רגליו בבונקר בעזה?
מי יעצור את המחתרת הפלסטינית הסודית?
רעידת אדמה בפתח: בדרך לפיצול פנימי - או לפיוס עם חמאס?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נחשב לאחד ממקימי הארגון. עימאד אל-עלמי/מערכת וואלה!, צילום מסך

לכן, כך מסתמן, בחר חמאס באל-עלמי, שרק בשנים האחרונות שב לרצועת עזה לאחר שהות ממושכת במדינות אחרות, בהן איראן. אל-עלמי ממעט להיחשף בתקשורת; הוא אינו משתתף במסיבות עיתונאים, אין לו עמוד פייסבוק או טוויטר והוא גם לא נוהג לבקר בסוכות אבלים כפי שנוהגים עמיתיו לתנועה. בחודשים האחרונים הוא השתתף באירוע ציבורי בודד.

במהלך "צוק איתן" נפצע אל-עלמי באורח קשה ברגליו בנסיבות שאינן ברורות והן נקטעו. אחת הטענות שנשמעו הייתה שבמהלך שהותו במנהרה שנועדה להסתרת בכירי חמאס, התמוטטה מעלית שפעלה בה ופגעה ברגליו. שמועה אחרת גרסה כי במהלך עימות בין פעילי חמאס הוא נורה ברגליו. בעקבות הפציעה הוא יצא לטורקיה, שם עבר טיפולים רפואיים.

אל-עלמי, בן 60, נולד בעזה ונחשב לאחד ממקימי ארגון חמאס. הוא ידוע בקשריו המצוינים עם איראן וחיזבאללה, התגורר בטהראן במשך כמה שנים ולאחר מכן עבר לדמשק ב-2008. הוא היה מנהיג חמאס האחרון שעזב את בירת סוריה לאחר העימות המפורסם עם בשאר אסד בשנים 2011-2012 ואז שב לרצועת עזה. מאז הוא משמר את קשריו ההדוקים עם איראן וביקר בטהראן גם ב-2013.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully