וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסנקורן על משבר הביטוח הסיעודי: "רק כחלון יכול למנוע שביתה כללית"

14.11.2016 / 0:43

יו"ר ההסתדרות, שצפויה להכריז על שביתה כללית ביום שלישי בעקבות ביטול כל הביטוחים הסיעודיים הקבוצתיים, קרא לשר האוצר למצוא פתרון קבע. "לכולנו יש הורים, ולכן הגענו להחלטה הזו", אמר בנימוק לשביתה שתכלול גם ארגוני מורים. ח"כ שמולי: "אין מאבק מוצדק יותר"

אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות, מאי 2015. מגד גוזני
יכריז על סכסוך העבודה בעוד יומיים. ניסנקורן/מגד גוזני

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע אתמול (ראשון) כי ההסתדרות תכריז על סכסוך עבודה כללי במשק ביום שלישי. זאת, בעקבות הודעת משרד האוצר על ביטול כל הביטוחים הסיעודיים הקבוצתיים, דרך מקומות העבודה או ארגוני העובדים. בתוך שבועיים מיום ההודעה על הכרזת סכסוך העבודה, תוכל ההסתדרות להכריז על שביתה כללית במשק.

בשיחה עם וואלה! NEWS הבהיר ניסנקורן כי המחלוקת מול ההסתדרות, במציאת פתרון קבע לנושא הביטוחים הסיעודיים הקולקטיביים, הוא שהביא אותו להכריז על הסכסוך. לדבריו, פתרון המשבר נמצא בידי שר האוצר משה כחלון - היחיד, לטענתו, שיוכל למנוע את השביתה הכללית אם יתערב.

עוד בוואלה! NEWS:
הפריפריה של הפריפריה: נתוני הבריאות החמורים של הערבים בצפון
סערת ביטול המענקים: ליצמן יפעל לתקצוב תמריצים למתמחים בפריפריה
משרד הבריאות מתנגד לדרישת בז"ן - וקושר בין הזיהום לבין תחלואה

אילוסטרציה. ShutterStock
"המדינה אחראית לנושא הסיעודי"/ShutterStock

"בעקבות ויכוח קשה עם פקידי האוצר, שלטענתם הנושא הסיעודי אינו באחריותם, הגענו להחלטה להכריז על סכסוך עבודה כללי במשק", אמר. "לא יכול להיות שהמדינה מתנערת מהנושא הזה, והנושא הסיעודי נדחק לפינה. היחידים שיכולים לפתור את הנושא הם שר האוצר ושר הבריאות. יש פה מחלוקת מול הפקידים שמתנגדים למצוא פתרון לנושא, ולכן אין לנו אלא להכריז על סכסוך עבודה שיכלול גם את ארגוני המורים", הוסיף.

כבר בשנה שעברה החל המשבר בנושא הביטוחים הסיעודיים, לאחר שגם אז הכריז ניסנקורן על סכסוך עבודה. בדצמבר 2015 הודיעו הצדדים על פתרון זמני ל-200 אלף אזרחים מעל גיל 55, שמאז שנת 2011 הופסק הביטוח הסיעודי הקבוצתי שלהם. בהודעה זו הוסבר כי אותם אנשים יוכלו להצטרף לביטוח הסיעודי שקופות החולים משווקות ללא מילוי שאלון רפואי, ומבלי לשלם מחיר גבוה יותר מאנשים אחרים בני גילם שכבר מכוסים בביטוח של קופות החולים. עוד הכריזו הצדדים אז כי יאריכו בשנה נוספת, עד סוף שנת 2016, את האפשרות להאריך ביטוחים סיעודים קבוצתיים שעדיין קיימים.

באותו החודש החליטו הצדדים כי יוקם צוות משותף, שיתבקש ליצור מודל מוסכם של פתרון קבע בתוך שלושה חודשים, אך לא הסבירו מה יכלול המודל. גם הפעם לא מפרט ניסנקורן את דרישתו מהאוצר, אלא רק מבקש להגיע לידי פתרון שיוסכם בין הצדדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שר האוצר משה כחלון ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, משרד האוצר, 20 ביולי 2015. מור שאולי
"נצטרך לשבת ולמצוא פתרון לבעיה". כחלון וניסנקורן/מור שאולי

"בכל פעם שהיה ויכוח מול פקידי האוצר, ידעתי לפתור את הבעיות מול שר האוצר, וגם הפעם ככל הנראה נצטרך לשבת ולמצוא פתרון לבעיה", אמר ניסנקורן. "אני לא יכול לשבת בצד בקונסטלציה הנוכחית. המדינה אחראית לנושא הסיעודי ואי אפשר לבטל ביטוחים קולקטיביים ולזרוק אנשים ללא חלופה אחרת", הוסיף. "הנושא כל כך כואב וחשוב לכל אחד מאיתנו. לכולנו יש הורים ולכן הגענו להחלטה הזו".

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) הגיב להודעת ההסתדרות בדבר ההכרזה על סכסוך העבודה ומסר כי "אין מאבק מוצדק יותר להכריז עליו סכסוך עבודה מאשר משבר הביטוח הסיעודי. למעלה ממיליון ישראלים ששילמו שנים רבות עבור ביטוח, נזרקו ממנו יום אחד בגלל חזירות חברות הביטוח וקלות הדעת של הרגולטור". שמולי התייחס להצעת חוק שהגיש בנושא, ואמר: "מזה כשנתיים אני מוביל את המאבק, והדרך היחידה לפתור אותו הוא אימוץ הצעת החוק שלי לביטוח סיעודי ממלכתי בטווח הארוך, והותרת הביטוח הקבוצתי בתוקף עד אז".

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully