וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תתלי את עצמך עם כיסוי הראש": המכתב הגזעני שמסעיר את ארה"ב

מריה טלי, מורה מוסלמית, מצאה על שולחנה דף נייר שעליו כתוב בדיו שחור ובולט: "אסור לעטות יותר כיסויי ראש". היא פרסמה את המכתב בעמוד הפייסבוק שלה, וקשרה בין האירוע לבחירתו של טראמפ: "הפצת שנאה לא תשיב את אמריקה לגדולתה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מריה טלי, מורה מוסלמית בבית ספר תיכון במדינת ג'ורג'יה שבארצות הברית, הופתעה למצוא השבוע על שולחנה מכתב שבו נכתב: "אסור לעטות יותר כיסוי ראש". בדיו שחור ובולט הוסיף האלמוני שהניח את דף הנייר: "תקשרי את הכיסוי מסביב לצווארך ותתלי את עצמך". בסוף המכתב צויר דגל ארצות הברית, ולידו נכתבה המילה "אמריקה".

טלי פרסמה את המכתב המאיים בעמוד הפייסבוק שלה, וכתבה: "כמוסלמית, אני עוטה כיסוי ראש כחלק מאמונתי. אני רוצה לשתף את המכתב כדי לעלות את המודעות על המציאות והאווירה הקיימת בקהילה שלנו". דוברת בתי הספר של מחוז גווינת שבו נמצא המוסד החינוכי הודיעה כי נפתחה חקירה לאיתור החשוד במעשה.

עוד כתבות מהעולם:
קלינטון למתנדביה: "זמנים קשים למדינה, צאו החוצה והמשיכו להיאבק"
עבור רוב יהודי ארה"ב, בחירתו של טראמפ היא חורבן הבית
יוקם אזור סחר חופשי? הלחימה בדאעש מסתבכת - ומצרים מתקרבת לחמאס

מריה טלי, מורה מוסלמית שמצאה מכתב גזעני על שולחנה במדינת ג'ורג'יה שבארצות הברית, נובמבר 2016. פייסבוק, צילום מסך
מצאה את המכתב על שולחנה. מריה טלי/צילום מסך, פייסבוק

טרם התברר אם האדם שכתב את המכתב הגזעני הושפע מבחירתו לנשיאות של דונלד טראמפ, שבמהלך הקמפיין שלו יצא שוב ושוב נגד האסלאם הקיצוני ואף אמר כי ימנע כניסת מהגרים מוסלמים למדינה, אך טלי בחרה לקשור בין הבחירות לאירוע. היא כתבה בפוסט: "הפצת שנאה לא תשיב את אמריקה לגדולתה", תוך שימוש בסיסמת הבחירות של טראמפ. בריאיון לעיתון מקומי היא אף ציינה כי "אני מרגישה שילדים חשים ביטחון להשמיע הערות גזעניות או סקסיסטיות בגללו".

טראמפ אמנם נסוג בו מהקריאה לאסור על כניסת מוסלמים, ואמר כי האיסור יוטל על מהגרים ממדינות הרוויות בטרור, אך, יש הטוענים כי הדברים הסיתו רבים במדינה והובילו לעלייה במעשים הגזעניים. לפי ארגון העוקב אחר הנושא, מאז בחירתו של טראמפ היו יותר מ-200 אירועים של הטרדה או איום ברחבי ארצות הברית, רבים מהם נגד אפרו-אמריקנים, מהגרים, מוסלמים ולהט"בים. לפי הארגון, מדובר בתקיפות ישירות או במעשי ונדליזם. הארגון הדגיש כי לא ניתן לקשור בוודאות בין האירועים לבחירתו של טראמפ

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מכתב גזעני שמצאה מורה במדינת ג'ורג'יה שבארצות הברית על שולחנה, נובמבר 2016. פייסבוק, צילום מסך
"תתלי את עצמך". המכתב הגזעני שקיבלה טלי/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully