וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-KKK יקיימו "צעדת ניצחון" לטראמפ; במטה הרפובליקני "נגעלים"

הקשר המפוקפק של טראמפ עם תומכי עליונות האדם הלבן, שהמועמד הרפובליקני סירב להתנער ממנו במהלך מסע הבחירות, ממשיך ללוות אותו. "הגזע הלבן שוב במשחק", שיבח עיתון ניאו-נאצי. למרות הגינוי הרשמי, טראמפ טרם הגיב

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

מטה המפלגה הרפובליקנית בקרוליינה הצפונית גינה אתמול (שישי) את הודעת ארגון הקו קלוקס קלאן (KKK) כי יערוך מצעד ניצחון לרגל זכייתו של דונלד טראמפ במרוץ לנשיאות ארצות הברית. "אנחנו נגעלים ומגנים את האידיאולוגיה הקיצונית הזאת ואת המעשים הקשורים אליה באופן נחרץ", אמר יו"ר המטה רובין הייס.

"המעשים האלה וצורת החשיבה הזו הם ניגוד למאמצים להחזיר את אמריקה לגדולתה", הוסיף. "אנחנו עומדים לצד המפלגה הדמוקרטית בקריאה לפורעי החוק האלה ללכת הביתה". עם זאת, תגובה ישירה מטראמפ - שגינה את הפגנות השמאל נגדו - טרם נמסרה.

הגינוי בא לאחר שבאתר האינטרנט של ה"אבירים הלבנים הנאמנים של הקו קלוקס קלאן" פורסם כי ייערך מצעד ניצחון בחודש הבא. באתר של הארגון הגזעני לא נמסר מקום הצעדה המדויק או השעה בה הוא צפוי להיערך. "המרוץ של טראמפ איחד את האנשים שלנו", נכתב באתר.

עוד על הבחירות בארה"ב:
טראמפ בריאיון ראשון מאז הבחירות: "רוצה מדינה שבה אוהבים זה את זה"
בצעד מפתיע: טראמפ הדיח את מושל ניו ג'רזי מהרכבת הממשל
"לראשונה זה שנים, היא נראתה רגועה": קלינטון תועדה בטיול ביער

ההודעה על צעדת הניצחון של הקו קלוקס קלאן, נובמבר 2016. אתר האינטרנט של הקו קלוקס קלאן, אתר רשמי
הכרזה המודיעה על צעדת הניצחון באתר של הקו קלוקס קלאן/אתר רשמי, אתר האינטרנט של הקו קלוקס קלאן

למרות הגינוי של המטה המקומי של המפלגה הרפובליקנית, נראה כי טראמפ נהנה מתמיכת אנשי הקו קלוקס קלאן ומתמיכתם של גזענים אחרים התומכים בעליונות האדם הלבן. כך למשל, במהלך מסע הבחירות קיבל טראמפ חיזוק מעיתון של הארגון, "קרוסיידר" ("הצלבן"), שקרא לקוראיו לבחור בטראמפ כדי "להחזיר את אמריקה לגדולתה", תוך שהם משתמשים בסלוגן של המועמד הרפובליקני. בעקבות הודעת התמיכה של העיתון פרסם מטהו של טראמפ הודעה ולפיה המועמד הרפובליקני דוחה את הדברים. "מר טראמפ ומטהו מגנים שנאה על כל צורותיה", הודיעה דוברות מטה טראמפ.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
דונלד טראמפ בנאום ניצחון בעצרת בחירות במנהטן, ניו יורק, ארה"ב. נובמבר 2016. AP
התנער מהתמיכה, אבל אולי לא מספיק. דונלד טראמפ/AP

ביקורת רבה נמתחה על טראמפ משום שנראה כי הוא לא גינה בפה מלא ובאופן נחוש, ולא התנער לחלוטין מהתמיכה של פעילים גזענים, ובהם גם המנהיג לשעבר של הקו קלוקס קלאן דיוויד דיוק. כמו כן, טראמפ שיתף מחדש בטוויטר דברים שכתבו גולשים גזענים.

לאחר שנודע כי טראמפ זכה בבחירות והוא יהיה הנשיא ה-45 של ארצות הברית, כתב דיוק בטוויטר "זה אחד הלילות המרגשים בחיי". הוא הוסיף עוד כי ל"קלאן" חלק גדול בזכייה של המועמד הרפובליקני. "שלא תטעו", כתב דיוק, "לאנשים שלנו היה חלק ענק בניצחונו של טראמפ".

מנהיג הקו קלקס קלאן לשעבר: "אחד הלילות המרגשים בחיי"

דיוק אינו לבד, ואנשי הקו קלוקס קלאן אינם הגזענים היחידים שמרוצים מבחירתו של טראמפ. מייסד העיתון הניאו-נאצי "דיילי סטורמר", אנדרו אנגלין, כתב: "המנהיג הנהדר שלנו התעלה להיות קיסר האל. אל תטעו לגבי זה: אנחנו עשינו את זה. אם לא אנחנו, זה לא היה אפשרי. הגזע הלבן שוב במשחק. ואם אנחנו משחקים, אף אחד לא יכול להביס אותנו. הניצחון לא הולך להסתיים".

בתוך כך, אלפים ממשיכים להפגין בארצות הברית זה שלושה ימים במחאה על ניצחונו של המועמד הרפובליקני. מרבית המפגינים הם צעירים, תלמידי תיכון וקולג'ים. בניגוד למחאות שנערכו בימים האחרונים, המשטרה בארצות הברית מסרה כי המחאות שנרשמו הלילה היו שקטות יותר ולא אלימות.

הפגנות נגד דונלד טראמפ במיאמי, 12 בנובמבר 2016. רויטרס
"לא הנשיא שלי". צעיר מוחה על ניצחון המועמד הרפובליקני/רויטרס
הפגנות נגד דונלד טראמפ במיאמי, 12 בנובמבר 2016. רויטרס
מפגינים במיאמי נגד הנשיא הנבחר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully