וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצה איראני סירב לדרוך על דגלי ישראל וארה"ב – ועורר סערה

המרצה זאגדה זיבקלאם מאוניברסיטת משהד שבמדינה לא ציית למנהג שעורכים איראנים רבים בכל שנה ב-4 בנובמבר, היום בו פרץ משבר החטופים האמריקנים בשנת 1979. בסרטון הוא נראה עוקף את הדגלים בכוונה ואף דוחף אנשי צוות שחוסמים את דרכו

ספק 500

מרצה באוניברסיטת משהד שבאיראן סירב לדרוך על דגלי ישראל וארצות הברית ועורר סערה במדינה. המקרה התרחש ב-4 בנובמבר במחלקה למדעי המדינה שבה מלמד הפרופסור, זאגדה זיבקלאם. בתאריך זה בכל שנה מציינים קיצונים איראנים את תאריך חטיפתם של 52 בני הערובה האמריקנים בטהראן, שהובילה למשבר בן 444 הימים בתקופת שלטונו של הנשיא ג'ימי קרטר.

ביום השנה לאירוע נוהגים המפגינים לקרוא "מוות לאמריקה" ולשרוף את דגלי ארצות הברית וישראל, ואף מניחים את הדגלים על הרצפה כדי שהעוברים והשבים ידרכו עליהם, אך הפעם זעמו לגלות כי לא כולם מקיימים את המנהג ארוך השנים. ביום שישי האחרון הונחו דגלי שתי המדינות על הרצפה במחלקה למדעי המדינה באוניברסיטת משהד, כמיטב המסורת, אבל זיבקלאם החליט ללכת מסביב לשני הדגלים. סירובו של המרצה נתפס בעדשת המצלמה והסרטון הפך ויראלי במהירות.

בסרטון המלא נראה זיבלקאם עוקף את דגל ישראל שהונח בכניסה לאוניברסיטה, ולאחר מכן מנסה לעשות את אותה הפעולה עם דגל ארצות הברית. שם, הוא נתקל באנשי צוות שחסמו את המסלול העוקף - אך לא ויתר ודחף אותם כדי להשיג את מבוקשו.

מעשיו של המרצה עוררו הדים ברשתות החברתיות ואיראנים רבים הצדיעו לאקט המחאה שלו. לעומתם, רבים אחרים, ובהם גם גורמים רשמיים ואמצעי התקשורת השמרניים, זעמו על מעשיו. עיתון אחד אף קרא לפיטוריו של המרצה בטענה כי הוא "תומך ברצח ילדים במשטר הציוני".

עוד בוואלה! NEWS:
המבצע במוסול מתקדם: "דאעש תלה עשרות אזרחים מעמודי חשמל"
לא רק שפיכות דמים: "האביב הערבי" הוביל להפסדים של מאות מיליארדים
הגולשת העזתית הצעירה שנאלצת להקריב את חלומה למען משפחתה

פרופסור באיראן סירב לדרוך על דגל ישראל ועורר סערה. טוויטר, צילום מסך
ידוע בעמדותיו הפרו-אמריקניות. זיבקלאם עוקף את הדגל/צילום מסך, טוויטר

זיבקלאם ידוע בעמדותיו הפרו-אמריקניות. לא פעם הוא הותקף בידי פוליטיקאים וכלי תקשורת שמרניים בשל הביקורת שהביע נגד עמדת איראן ביחס לארצות הברית. ב-2014 הוא אף נעצר והוטל עליו עונש מאסר של שנה לאחר שאמר שתכנית הגרעין של איראן היא "חסרת ערך ובזבזנית". אף על פי כן, הוא מעולם לא נכנס לכלא, והמקרה נתפס אז כניסיון הפחדה והשתקה שלו.

בשנים האחרונות גובר מספר האיראנים המבקרים את האידיאולוגיה האנטי-אמריקנית של המשטר ברפובליקה האסלאמית, שאימץ קו זו לאחר המהפכה במדינה. גם המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, ריכך את התבטאויותיו בנושא, אך רבים מהאזרחים עדיין כועסים על וושינגטון בשל הסנקציות שהטילה על ארצם. המרוץ לנשיאות שהסתיים השבוע פגע אף הוא בתדמיתה של ארצות הברית כמדינה יציבה, ובחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות עשויה לגרום לה להיתפס עוד פחות כמודל לחברה מתוקנת.

(עדכון ראשון: 21:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully