וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת רוסיה נפגש עם נתניהו: "צריך ללכת ביחד נגד הטרור"

מדבדב מבקר בישראל לציון 25 שנים לחידוש היחסים הדיפלומטיים בין המדינות. הוא נועד עם ראש הממשלה, הנשיא ריבלין ויו"ר האופוזיציה הרצוג. נתניהו: "אנו נחושים למנוע מאיראן נשק גרעיני"

עריכה: ניב מעוז

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום (חמישי) עם ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב שמבקר בישראל לציון 25 שנים לחידוש היחסים הדיפלומטים בין המדינות. השניים חתמו על ארבעה הסכמי שיתוף פעולה בילטראליים בנושאי חקלאות, מכס, הייטק ובינוי ושיכון. "יש לנו יעד גדול מאוד וזה כמובן קידום השכר החופשי", אמר נתניהו והוסיף: "אנחנו בעולם טכנולוגי שנתון לקדמה טכנולוגית, אבל יש כאלה שרוצים לקחת אותנו אחורה לימי הביניים, ואנחנו שותפים יחד למנוע זאת".

נתניהו התייחס בדבריו גם לחשש העולמי מפני אסלאם הקיצוני. "אנחנו חוששים מהאסלאם שמנסה לגרור אותנו אחורה – איראן. אנחנו נחושים לעשות שני דברים: למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני ולמנוע מהם להתבסס צבאית בסוריה עם מיליציות שיעיות, ולחזק את חיזבאללה עם נשק מסוכן. ראש הממשלה הוסיף כי "על רקע זה השיתוף הביטחוני חשוב מאוד. זה מבטא את השינוי האדיר ביחסים בנינו. יש ברית גדולה ואחווה בין העמים והביקור רק יחזק אותה".

עוד בוואלה! NEWS:
רוסיה מודה: היו לנו קשרים עם מטה טראמפ לפני שנבחר לנשיאות
אבו מאזן בעצרת לזכר ערפאת: "תופתעו לגלות מי הרג אותו"
פיירברג: "מורחים אותי בזפת ונוצות ואסור לי להגיב. מה אני, דרקולה?"

מדבדב התייחס גם הוא למערכת היחסים בין המדינות. "בכל פעם שאני מבקר בישראל אני מרגיש בבית", אמר ראש ממשלת רוסיה והוסיף כי "לשני העמים יש ערכים משותפים מיוחדים. זה חשוב כי יש כאלו שמנסים לשבור את הערכים האלו". מדבדב הוסיף כי "בפני המדינות שלנו עומדים אתגרים משותפים - קודם כל, טרור. הטרור מאיים על כדור הארץ כולו אבל באזור הזה זה מורגש באופן מיוחד. גם אנחנו סובלים מטרור ולכן צריך ללכת נגד הטרור ביחד. זה קשור לתיאום הביטחוני ולשיתוף הביטחוני בינינו".

הוא הוסיף כי ארצו מתנגדת לפיזור נשק גרעיני. "כולנו במאמצים משותפים להשמיד את הגרעין שמוחזק בידי גורמי טרור", אמר ראש ממשלת רוסיה והוסיף כי "בענייני כלכלה, ישראל היא הפרטנר הגדול באזור. ולמען זאת נפגשנו וחלמנו על ההסכמים הללו".

יצחק הרצוג עם ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב. נובמבר 2016. ספק 500
"אסור לאבד את חזון שתי המדינות". מדבדב עם יו"ר האופוזיציה הרצוג/ספק 500

קודם לכן נועד מדבדב גם עם יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג. בתום הפגישה ביקש הרצוג ממדבדב שממשלתו תתערב בהחזרת גופות החיילים הדר גולדין ואורון שאול מרצועת עזה ובשחרורו של אברה מנגסיטו שמוחזק בשבי החמאס. "אני מבקש ממך כראש ממשלתה של מעצמה חשובה מאוד בעלת השפעה עצומה במזרח התיכון, להפעיל את מלוא כובד המשקל למעשה הומניטרי ומדיני צודק, להשיב את החיילים ולשחרר את אברה מנגיסטו". הרצוג התייחס גם למשא ומתן המדיני עם הפלסטינים ואמר כי "אסור לאבד את חזון שתי המדינות".

נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב בפגישת עבודה מדיניצ, ירושלים 10 בנובמבר 2016. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"הזדמנות לדון בקשרים ההדוקים בין העמים". ריבלין עם מדבדב/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

במהלך סבב פגישות העבודה של מדבדב עם בכירים בישראל, הוא פגש גם את נשיא המדינה ראובן ריבלין. "לרוסיה תמיד היה תפקיד חשוב באזורנו, וזה נכון היום עוד יותר מתמיד", אמר ריבלין. "אנו נצבים בפני אתגרים, לצד הזדמנויות ואנו צריכים להיות מוכנים, גם לאלה וגם לאלה. במלאת 25 שנים לחידוש היחסים בינינו, ביקורך כאן הוא גם הזדמנות חשובה לדון בקשרים ההדוקים בין העמים, ואני מצפה לשיח המשותף אתך ועם אנשיך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully