וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

78 שנים לליל הבדולח: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

10.11.2016 / 6:15

בשנת 1938 אירע פוגרום ביהודים במה שהיווה עליית מדרגה באנטישמיות בגרמניה הנאצית. ראש ממשלת רוסיה יערוך ביקור בישראל ויפגוש את נתניהו, ריבלין והרצוג. אלו חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

ביקור ראש ממשלת רוסיה בישראל

נשיא המדינה ראובן ריבלין עם ראש ממשלת רוסיה, דמיטרי מדבדב, מוסקבה רוסיה. מרץ 2016. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
25 שנים לחידוש היחסים. מדבדב וריבלין במרץ 2016/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

אתם צריכים לדעת שהיום יערוך ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב ביקור בישראל. במהלך היום הוא ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו שבירושלים. בתום הפגישה הם יחתמו על הסכמים משותפים וימסרו הצהרות משותפות. קודם לכן הוא צפוי לפגוש את נשיא המדינה ראובן ריבלין לפגישת עבודה. השנה יצוינו 25 שנה לחידוש היחסים הדיפלומטים בין ישראל לרוסיה. במהלך היום ייפגש מדבדב גם עם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג.

עצרת הנוער לציון 21 שנים לרצח ראש הממשלה יצחק רבין

עצרת זיכרון לרצח יצחק רבין, תל אביב. 5 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
בעצרת ישתתפו 350 בני נוער. כיכר רבין בסוף השבוע האחרון/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום תתקיים עצרת הנוער המרכזית לציון 21 שנים לציון רצח ראש הממשלה יצחק רבין. העצרת, שתערך במרכז רבין שבתל אביב, תתקיים במעמד שר החינוך נפתלי בנט ובתו של רבין, דליה רבין. העצרת תתקיים בהשתתפות 350 בני נוער מכל רחבי הארץ שיעברו סדנאות בנושאים שונים כמו סובלנות ואחריות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

12 שנים לקביעת "התקווה" כהמנון רשמי

5 עובדות על דגל ישראל. צילום סטילס: יותם רונן, מערכת וואלה!
נעשו ניסיונות רבים להחליף את "התקווה"/מערכת וואלה!, צילום סטילס: יותם רונן

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 12 שנים, נקבע השיר "התקווה" כהמנון הרשמי של מדינת ישראל. זה נכון שהשיר, שהיה ההמנון הלאומי ביישוב הציוני עוד בסוף המאה ה-19, נחשב להמנון המדינה מיום הקמתה, אבל רק ב-10 בנובמבר 2004 הדבר עוגן בחוק הדגל והסמל. את ההמנון מנגנים בטקסים ממלכתיים ובאירועים ספורטיביים וישנן אפילו פקודות מטכ"ל מיוחדות באשר להתנהגות החיילים בעת נגינתו. את השיר "התקווה" כתב נפתלי הרץ אימבר בשנת 1878 וחרף ניסיונות רבים להחליפו, הוא נותר ההמנון הרשמי של מדינת ישראל עד היום.

78 שנים לליל הבדולח

בית כנסת שנהרס במהלך מהומות ליל הבדולח בגרמניה 1938. AP
סימן עליית מדרגה במדיניות האנטישמית של הנאצים. הריסות ליל הבדולח ב-1938/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 78 שנים, בשנת 1938, אירע "ליל הבדולח" בגרמניה, שסימן עליית מדרגה במדיניות הנאצים כלפי היהודים במדינה. ליל הבדולח הוא לילה של פוגרום ביהודי גרמניה, שכונה כך בשל הזכוכיות הרבות שהצטברו על הארץ כתוצאה מניפוץ חלונות בתי מגורים, מוסדות ציבור, בתי עסק ובתי כנסת של יהודים במדינה. מה שהוביל לליל הבדולח היה הירי של הרשל גרינשפן, יהודי גרמני בן 17 שנמלט לפריז, במזכיר בשגרירות גרמניה. מותו של המזכיר היה התירוץ לפרוץ הפרעות, בהן בנוסף להרס בתי קברות, בתי כנסת ובתי עסק של יהודים, נרצחו גם מאות בני אדם. בעולם גינו את ליל הבדולח, בעוד בגרמניה החזיקו בעמדה שהיהודים אשמים באירוע.

88 שנים להכתרת קיסר יפן הבלתי נשכח

קיסר יפן הירוהיטו. AP
המוח מאחורי מדיניות יפן במלחמת העולם השנייה. הירוהיטו/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 88 שנים, בשנת 1928, עלה לשלטון ביפן הקיסר הירוהיטו, שתקופת שלטונו היא הארוכה ביותר שידעה המדינה. הירוהיטו שלט ביפן עד יום מותו בשנת 1989 - 61 שנים. בשנת 1926, עם מות אביו, הוא סומן כממשיך דרכו, ושנתיים לאחר מכן התקיים טקס הכתרתו. הירוהיטו היה קיסר יפן בזמן מלחמת העולם השנייה, ורבים האמינו כי הוא היה המוח השטני שמאחורי המדיניות הלוחמנית והלאומנית של יפן שהובילה בסופו של דבר לסיומה של המלחמה, עם הטלת פצצות הגרעין על ידי ארצות הברית. אחרי המלחמה איבד הקיסר את רוב תפקידיו והפך לסמל בלבד עבור האומה היפנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully