וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הוזמן על ידי טראמפ לפגישה: "אין בעלת ברית טובה מישראל"

10.11.2016 / 8:00

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הוא שוחח עם נשיא ארה"ב הנבחר ובירך אותו על ניצחונו. עוד נמסר כי המיליארדר הזמין את נתניהו לפגישה בהזדמנות הראשונה. נתניהו שוחח גם עם קלינטון והודה לה על תמיכתה בישראל

צילום: לע"מ, עריכה: אוהד פיטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש (רביעי) עם נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ, שהזמין אותו לפגישה בהזדמנות הראשונה שבה יבקר בארצות הברית – כך נמסר מלשכת ראש הממשלה. עוד נמסר כי נתניהו בירך אותו ואמר לו כי "אין לארצות הברית בעלת ברית טובה יותר מישראל".

בלשכת ראש הממשלה תיארו את השיחה בין שני המנהיגים שמכירים אחד את השני שנים רבות "חמה ולבבית". בשיחה, כך נמסר, עלו גם סוגיות אזוריות. נתניהו אמר לנשיא הנבחר טראמפ כי גם "רעייתו שרה מצפה לפגוש אותו ואת רעייתו מלניה".

במהלך הלילה שוחח נתניהו גם עם המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילרי קלינטון. נתניהו הודה לקלינטון על תמיכתה בישראל ואמר לה כי יש לה הזמנה פתוחה לבקר בישראל בכל עת.

המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתם בבניין טראמפ בניו יורק, ספטמבר 2016. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וטראמפ בני יורק/לשכת העיתונות הממשלתית

קודם לכן, פרסם נתניהו סרטון שבו בירך את טראמפ על זכייתו המפתיעה בבחירות, אחרי שגבר על הילרי קלינטון. "הנשיא הנבחר טראמפ, חברי, ברכות על בחירתך לנשיא ארצות הברית", אמר ראש הממשלה. "אתה ידיד אמת של ישראל. לאורך השנים, הבעת את תמיכתך באופן עקבי ואני מעריך זאת עמוקות".

שר החינוך נפתלי בנט בירך גם הוא את טראמפ ואמר הבוקר: "אנו בטוחים שהקשר המיוחד בין ארצות הברית לבין ישראל יישמר, ואף יתחזק". הוא הוסיף כי ניצחונו של המועמד הרפובליקני מהווה "ניצחון האינטרס של המדינה על פני אינטרסים של אליטות שהולכות וקורסות אל מול עינינו". לדבריו, "ניצחון טראמפ הוא הזדמנות אדירה לישראל להודיע מידית על חזרה מרעיון הקמת פלסטין בלב הארץ. תם עידן המדינה הפלסטינית".

אליו הצטרף גם שר הביטחון אביגדור ליברמן. "אנו נמשיך, יחד עם הנשיא החדש, לשמור ולחזק את הקשר המיוחד והידידות האמיצה בין המדינות ונפעל לחזק את הערכים המשותפים לישראל ולארצות הברית", אמר.

(עדכון ראשון: 19:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully