וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סובלים באופן שגרתי": ההצעה לאסור קריאות מואזין חוזרת

שתי גרסאות זהות של הצעת החוק, אחת של ח"כ רוברט אילטוב מישראל ביתנו והשניה של ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי, מקודמות בימים אלה. "חופש הדת לא צריך להוות גורם בפגיעה באיכות החיים"

צילום: זוהר גואטה. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

(בווידאו: סגירת מסגדים מסיתים, בשנה שעברה)

אחת מהצעות החוק השנויות במחלוקת בשנים האחרונות חוזרת לשולחנה של ועדת השרים לחקיקה, שתדון בישיבתה הקרובה בהצעת חוק המבקשת לאסור על קריאות המואזין ממערכות הכריזה במסגדים. לפי הצעת החוק, הרעש שנגרם מקריאות המואזין גורם לפגיעה באיכות החיים של מאות אזרחים בישראל ומדובר בכלי להעברת מסרים דתיים ומסרי הסתה.

"מאות אלפי אזרחים בישראל, באזורי הגליל, הנגב, ירושלים, תל אביב-יפו ומקומות אחדים במרכז הארץ, סובלים באופן שגרתי ויומיומי מרעש שנגרם כתוצאה מקריאות המואזין במסגדים", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק. ההצעה מקודמת במקביל בשתי גרסאות זהות של ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) ושל ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), יחד עם ח"כים מהליכוד וכולנו. "החוק המוצע מביא תפיסת עולם לפיה חופש הדת לא צריך להוות גורם בפגיעה באיכות החיים, ומציע כי בבתי תפילה ייאסר השימוש במערכות כריזה על מנת לקרוא למתפללים או על מנת להעביר מסרים דתיים או לאומיים ולעיתים אף דברי הסתה", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק.

עוד בוואלה! NEWS:
במטה טראמפ לא שוללים העמדת קלינטון לדין: "נחליט בבוא העת"
בממשלה מברכים על בחירת טראמפ: "תם עידן המדינה הפלסטינית"
משגרירות בירושלים ועד חומה בגבול מקסיקו: ההבטחות של טראמפ

מסגד אל-אקצא, ירושלים. דצמבר 2015. קובי ריכטר, תצפית TPS
"מסרים דתיים או לאומיים ולעיתים אף דברי הסתה". מסגד אל-אקצא/תצפית TPS, קובי ריכטר

כבר מהכנסת ה-18 מנסים בימין לקדם חקיקה שתאסור קריאות מואזין במערכות כריזה, אך ההצעות מעולם לא קרמו עור וגידים. מדובר בתיקון לחוק למניעת מפגעים, האוסר על שימוש במערכות כריזה בבתי תפילה, ומסמיך את שר הפנים לקבוע מקרים בהם האיסור יוחרג. הצעות חוק דומות קודמו בכנסת ה-18 על ידי ח"כ אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו) ובכנסת ה-19 על ידי מירי רגב וח"כ אילטוב. גם שתי ההצעות של אילטוב ויוגב – שתוכנן זהה - הונחו על סדר יומה של ועדת שרים לחקיקה כבר בחודש מרץ השנה, והדיון בהן נדחה אז. ואולם, בשבועות האחרונים עמלו בבית היהודי על גיבוש הסכמות בקואליציה לקידום החוק ומקווים שהפעם הוא יתקדם בהליך החקיקה. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע בחודשים האחרונים את רצונו בהגברת האכיפה של חוקי הרעש במגזר הערבי.

יוזמי החוק טוענים כי החוק חל על כל בתי התפילה בישראל – גם על בתי כנסת וכנסיות, ואולם חוות דעת של המכון הישראלי לדמוקרטיה שנשלחה לשרים במרץ האחרון הביעה התנגדות לחוק וטענה כי הוא נועד לפגוע במסגדים בלבד – כי הם היחידים שעושים שימוש במערכות כריזה. המכון הוסיף כי כבר כיום אוסר החוק על גרימת רעש חזק או בלתי סביר. המכון הישראלי לדמוקרטיה קורא בחוות הדעת לשרים להתנגד לחוק בטענה ש"מדובר בהצעה שמטרתה אינה לטפל במפגע כזה או אחר, אלא לפגוע בחופש הדת. אם יקודם חוק זה, הוא עלול לעורר ולעודד את השסעים ולהצטייר ככזה שנועד לפגוע בציבור המוסלמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully