וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר זוכה מתקיפה מינית: "איבד שליטה בגופו בגלל התקף אפילפסיה"

8.11.2016 / 19:01

הצעיר, חרדי בן 26, זוכה בין היתר מעבירת מעשים מגונים בצעירה שאחריה עקב ושאותה ניסה לתקוף בירושלים. בדיונים במעצרו טענה מומחית כי התנהגותו נבעה מ"הפרעה חשמלית אורגנית" הקשורה בהתקף שעבר כמה ימים קודם לכן

חרדי חרדים פשקווילים בשכונה מאה שערים. ShutterStock
"הצעיר פעל בהיעדר רצייה עקב כפייה גופנית". מאה שערים/ShutterStock

צעיר חרדי בן 26 זוכה משורה של עבירות, בהן מעשים מגונים, משום שלקה בהתקף אפילפסיה ימים ספורים לפני שביצע את המעשים שיוחסו לו ובעקבותיו איבד שליטה על מעשיו. פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה לאחרונה לבית המשפט על חזרתה מהאישום שהגישה נגדו, כשהיא מציינת את חוות הדעת, שבה נקבע כי הצעיר "פעל בהיעדר רצייה עקב כפייה גופנית".

על פי כתב האישום, באוגוסט 2015, מ', המתגורר ביישוב חרדי, עקב אחר צעירה בשכונת מאה שערים, נכנס אחריה לבניין מגורים ותפס את חצאיתה בניסיון לתקוף אותה, אלא שהיא הצליחה להימלט מידיו. דקות אחדות לאחר מכן, נכנסה צעירה נוספת לבניין באותו הרחוב. הוא שאל אותה אם יש לה כסף, וכשזו השיבה בשלילה הוא אמר לה כי הוא ייתן לה כסף. היא ניסתה לברוח, אולם הוא השיג אותה ודחף אותה. לאחר מכן החלה לצעוק, ומבהלה רץ החשוד אל תוך אחת הדירות בבניין, שלא הייתה נעולה.

בשלב זה הגיעה למקום בעלת הדירה והבחינה כי דלת ביתה נעולה ושהצעיר נמצא בדירתה. כששאלה אותו לשמו, הוא לא השיב ואף ניסה לבצע בה מעשים מגונים. בעלת הדירה צעקה, נמלטה מהמקום והזעיקה את בעלה. עם הגיעו דרש מהצעיר לצאת מביתו, אולם בתגובה הוא הכה אותו באגרופים ובמברג. לבסוף האיש נעצר ונלקח לתחנת המשטרה הצליח הנאשם אף לגנוב צרור מפתחות ולשחרר את אזיקי רגליו, אך לאחר מכן נאזק שוב.

עוד בוואלה! NEWS:
מצלמת האבטחה תיעדה: רעולי פנים גנבו כספומט מבנק בבאר שבע
תביעה: המכון הפתולוגי שמר בסתר איברי גופה במשך 11 שנה
"באתי להסתכל לך בעיניים, שתזכור אותי": אחי הנרצח העיד בפני המחבל

בית במשפט השלום ירושלים, יוני 2015. ראובן קסטרו
בית משפט השלום בירושלים/ראובן קסטרו

מ' הואשם בעבירות של מעשה מגונה, תקיפה סתם, החזקת סכין שלא כדין, השגת גבול, פציעה בנסיבות מחמירות והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו. כבר בשלב הדיונים במעצרו של מ' עד תום ההליכים, הוצגה חוות דעת של ד"ר עידית ורבר, מומחית נוירולוגית, הקובעת כי "אין ספק שרצף האירועים המתוארים בכתב האישום נבע מהפרעה חשמלית אורגנית מוחית הקשורה באופן חד משמעי באפילפסיה".

ד"ר ורבר תיארה כיצד התקף שאירע למ' מספר לילות לפני האירועים המתוארים בכתב האישום, הוביל בסופו של דבר למצב פסיכוטי שגרם לו לאבד שליטה על מעשיו. בחוות דעתה היא ציינה כי מ' היה נתון במצב של "פסיכוזה פוסט איקטלית" – כינוי למצב קיצוני שאליו עשויים להיקלע חולי אפליפסיה לאחר התקף. "התסמינים הפסיכוטיים מופיעים מספר שעות עד מספר ימים לאחר ההתקף, ומתבטאים בהפרעות חשיבה קשות ובשינויים אפקטיביים אשר מובילים ניתוק מהמציאות ולהתנהגויות ביזאריות שעלולות להיות כרוכות בתגובות אלימות", כתבה.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

הפרקליטות ביקשה לבחון את עמדות ההגנה, לפיהן להתקף האפילפטי שממנו סבל הנאשם הוביל למצב פסיכוטי הפוטר אותו מאחריות לביצוע המעשים. רק לאחר התייעצות עם מומחה מטעם הפרקליטות, נמסרה לאחרונה הודעה מטעם פרקליטות מחוז ירושלים על חזרה מכתב האישום, בשל הגנת היעדר שליטה. בחודש אוקטובר זוכה מ' על ידי השופטת ג'ויה סקפה שפירא לאור עמדת הפרקליטות.

עו"ד עדי כרמלי, שייצג את הנאשם מסר: "סברתי מלכתחילה כי המקרה מתאים לסייגים הקבועים בחוק להיעדר אחריות פלילית, חוות הדעת הרפואית אישרה זאת והובילה לזיכוי הלקוח שלי. אני מברך על ההחלטה של הפרקליטות ועל הזיכוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully