וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: העכבישים הקטלניים ביותר בעולם בקרב ניבים עוצר נשימה

11.11.2016 / 5:43

שני עכבישים קטלניים - שהארס שלהם מסוגל להרוג אדם תוך 15 דקות בלבד - תועדו נלחמים זה בזה על פיר אוורור בבית מגורים באוסטרליה. מנחשים מי ניצח?

LIVELEAK

תושב אוסטרלי נינוח במיוחד בהתחשב בנסיבות תיעד במצלמה את רגעיו האחרונים של קרב אימים שהתחולל בין עכביש משפך אוסטרלי לאלמנה שחורה. השניים מסוכנים מאוד לבני האדם, אולם אינם מהווים בדרך כלל סכנה זה לזה - עד עכשיו. השניים נלחמו על פיר אוורור מחוץ לבית, כשמהר מאוד מתברר שהמנצחת בקרב הזה היא האלמנה השחורה. האמנם?

בסרטון הקצר, שצולם כמה שניות מאוחר מדי, נראה העכביש האוסטרלי מסובך לגמרי ברשת קורים ואינו מסוגל לזוז. האלמנה השחורה ממשיכה לתקוף את העכביש ולנשוך את רגליו - כשבכל פעם היא נסוגה מעט לאחור וחוזרת למתקפה נוספת. רק כשהעכביש נראה כבר מת לגמרי, האלמנה השחורה מאבדת עניין וזוחלת משם אל המקלט הבטוח בפיר האוורור. בעל הבית מנסה להכריע בקרב ובודק בעזרת מקל האם העכביש שנותר מתנדנד באוויר אכן מת. באופן מפתיע - העכביש עדיין חי ונראה מנופף ברגליו כשהוא מנסה להשתחרר מרשת הכורים שסובבים אותו. כאן הסרטון הזה מסתיים - אך בסרטון נוסף שצולם מאוחר יותר, נראה בעל הבית שהוא תפס את העכביש בצנצנת ומשחרר אותו בבטחה חזרה לטבע. עדיין לא ברור מה - אם בכלל - הוא החליט לעשות עם האלמנה השחורה. התוצאה הסופית: תיקו.

רגע השיחרור חזרה לטבע

עכבישי משפך אוסטרליים נמצאים במקום השני ברשימת העכבישים הקטלניים ביותר בעולם, כשהאלמנה השחורה נמצאת במקום הרביעי. במקום הראשון ברשימה נמצא העכביש הנודד הברזילאי, שהארס שלו רעיל פי 20 יותר מזה של האוסטרלי. העכביש האוסטרלי מהווה סיכון גבוה לבני האדם, גם מאחר שהוא נוהג להסתתר בנעליים וגם כי ניביו יכולים לחדור דרך נעלי עור בלי בעיה. הארס שלהם מתבטא במהירות ויוצא במינון גבוה, והם תמיד הראשונים לתקוף. האלמנה השחורה, לעומת זאת, מהווה פחות איום על בני האדם כי על אף שהן מסתתרות בדרך כלל בבתים - הן נוהגות לשמור מרחק מאתנו. הן יתקפו רק כשירגישו מאוימים והניבים הקטנים שלהן מתקשים לחדור דרך עור של אדם מבוגר.

עוד באותו נושא

צפו: עכביש צד עכבר וסחב אותו על הגב

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • עכבישים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully