וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה פלסטינים טוענים: הוכינו בידי מתנחלים במקלות ובאבנים

5.11.2016 / 17:06

השלושה עסקו במסיק בבנימין, כשלטענתם הותקפו על ידי צעירים שהגיעו למטע. אדם אחד נפצע בינוני לאחר שנחבט בראשו, ושניים נוספים נפצעו קל. המנהל אזרחי: "הטענות נבדקות"

צילום: מאצ'י הוף וארגון "יש דין", עריכה: ניב מעוז

(בווידאו: מתנחלים תועדו מנסים לגנוב זיתים מפלסטינים, החודש)

שלושה פלסטיניים שעסקו במסיק הותקפו היום (שבת) על ידי מתנחלים, כך לפי דיווחים פלסטיניים. המוסקים הותקפו באזור נריה שבבנימין, במטע של תושבי הכפר אל ג'אניה הסמוך. לדברי הפלסטינים, שמונה צעירים הגיעו למטע הנמצא בשטח שלא מצריך תיאום עם המנהל האזרחי, כשהם אוחזים במקלות ובאבנים, והחלו לתקוף את המוסקים. אדם אחד נפצע בינוני לאחר שנחבט בראשו בבזנ"ט, ושניים נפצעו קל. התוקפים נמלטו מהמקום, כך לפי הדיווחים.

הפלסטינים פונו לבית חולים ברמאללה, והדיווח הועבר למנהל האזרחי ולמשטרת מחוז ש"י. מהמנהל נמסר כי הם מכירים את הדיווח ואת פינוי הפלסטינים לבית החולים, והטענות נבדקות. שוטרי מחוז ש"י נמצאים בדרכם למטה, לבדיקת הנושא.

"מדובר באירוע חמור מאוד", הגיב זאכריה סדה מארגון "רבנים למען זכויות אדם", שמבהיר כי זאת "למרות ירידה במסיק האחרון בהתנכלויות מתנחלים נגד פלסטינים, לאור התגברות עבודת המשטרה והצבא שנועדה לאפשר לפלסטינים למסוק. מדובר באירוע שמעיד על התגברות של מפעל השנאה שעוד קיים במאחזים הבלתי חוקיים נגד הפלסטיניים והחקלאים בגדה המערבית".

"חובה על הצבא ועל המשטרה להגיב מיידית על תקרית זו", הבהיר סדה, "ולהרוס את כל המאחזים הבלתי חוקיים, ולפעול מיד למעצר התוקפים ולהעמדתם לדין".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: פלסטיני נהרג בעימותים עם כוחות הביטחון במזרח ירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חובה להגיב מיידית". אחד הפצועים שפונה לבית החולים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נפצע בראשו, ופונה לבית החולים. אחד מהפלסטינים שנפצעו/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך עונת מסיק הזיתים בגדה המערבית, שהחלה רק לפני כחודש, אירעו כבר לפחות שישה מקרים של תקיפת מוסקים פלסטינים על ידי מתנחלים או גניבת זיתים מעציהם. נדמה כי רק בגדה, עניין שאמור להיות חקלאי ותו לא מעסיק את כוחות הביטחון ברמה שכזו, כאשר הצבא, המנהל האזרחי ומשטרת ישראל נאלצים להתמודד עם אירועי אלימות הקשורים בנושא באופן תדיר.

סגן-אלוף בהג'ת מרעי, ראש מנהלת התיאום והקישור של המנהל האזרחי (מת"ק) בשכם, הסביר השבוע כי "גזרת גב ההר היא גזרה לא רק מורכבת, אלא גם מיוחדת. כל האזור רווי בעצי זית, גם בסמוך להתנחלויות באזור, ואכן הדבר מורכב". לדבריו, "יחד עם כוחות הביטחון אנחנו נערכים בצורה טובה מאוד כמה חודשים לפני עונת המסיק על מנת להכין את כל הכוחות שמתעסקים עם הסוגיה כדי שכל החקלאים יוכלו להגיע עד לעץ האחרון".

מתנחלים תועדו מנסים לתקוף מוסקים פלסטינים ליד המאחז חוות גלעד שבשומרון. מערכת וואלה! NEWS
חקלאים קוטפים זיתים ליד חוות גלעד, החודש/מערכת וואלה! NEWS
על רקע תקיפות והתנכלויות מתנחלים: צה"ל מאבטח את הפלסטינים בעונת המסיק. מאצ'י הוף
"מדובר באירוע חמור". מטע זיתים בגדה המערבית, ארכיון/מאצ'י הוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully