וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פסיכולוג בוועדת הקבלה לקורס שופטים כינה מועמדת 'שחורה וקטנה'"

ח"כ נורית קורן, חברת הוועדה למינוי שופטים, אמרה כי מועמדים לקורס נשאלו לגבי מוצאם. הפסיכולוג שעשה זאת פוטר, אך לדבריה "החזירו אותו מהדלת האחורית". על סערת נאור-שקד: "לא בידי בית המשפט לקבוע איך יתנהלו העניינים"

ספק 500

חברת הכנסת נורית קורן (הליכוד), חברת הוועדה למינוי שופטים, טענה היום (שבת) באירוע "שבתרבות" בבאר שבע כי עד לפני חודשיים נשאלו מועמדים לקורס שופטים באשר למוצאם. לדבריה, בעקבות דרישתה, נמסרה הוראה מנשיאת בית המשפט העליון מרים נאור להפסיק את הדבר מיד.

כמו כן, לדבריה, יש בידיה עדויות כי אחד הפסיכולוגים בוועדת הקבלה לקורס כינה את אחת המועמדות "שחורה וקטנה". ח"כ קורן אמרה כי "במכון להשתלמות שופטים יש שלושה שופטים ושני פסיכולוגים. יש פסיכולוג תעסוקתי שנוהג לשאול מאיזה מוצא המועמד. רופא נשאל מה המוצא שלו כדי שיוכל לעבוד בבית חולים? לא רק אני שמעתי זאת, אלא כל הוועדה".

עוד בוואלה! NEWS:
בין דחפור D9 לאקדח: אלה השופטים שהציתו אש בין "העליונים" לשקד
מתקפה מימין על נשיאת העליון: "השתמשה בשפה עבריינית נגד שקד"
נשיאת העליון נגד שקד: הצעתך בנוגע למינוי שופטים - "אקדח על השולחן"

ח"כ נורית קורן באירוע "שבתרבות" בבאר שבע, 5 בנובמבר 2016. דוברות עיריית באר שבע, אתר רשמי
"הביאו עוד פסיכולוגית, לשמור שלא יפתח את הפה". ח"כ קורן, היום/אתר רשמי, דוברות עיריית באר שבע

"הפסיכולוג נתן את הדין על כך, והופסקה עבודתו לפני כארבע שנים, אבל היה מכרז והביאו אותו מהדלת האחורית", הוסיפה קורן. "הביאו עוד פסיכולוגית, לשמור שלא יפתח את הפה, אך עדיין המשיכו לשאול שאלות על מוצא. הנשיאה נאור נתנה הוראה חד משמעית לפני חודשיים, כי עמדתי על כך שהוא יצא ולא ימשיך את עבודתו במכון. זה עדיין לא קרה. לא אתן שישפילו מועמדים".

כמו כן, קורן הוסיפה כי המכתב שפרסמה השבוע הנשיאה נאור, בו כתבה כי הצעות החוק בעניין שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים הן בגדר "אקדח על השולחן", הוא מרחיק לכת. "בוועדה לבחירת שופטים אני רואה הרבה אי-צדק ואי-סדר", אמרה. "במערכת המשפט חבר מביא חבר, לא בידי בית המשפט לקבוע איך יתנהלו עניינים במדינה. כל ניסיון להשפיע ולייצוג הולם של כל הציבורים בארץ, נתקל בתגובה קשה מאוד של השופטים".

נאור התייחסה במכתבה לכך ששרת המשפטים איילת שקד מקדמת הצעת חוק שתבטל את הצורך ברוב מיוחד של שבעה חברים מתוך תשעת חברי הוועדה למינוי שופטים. הנוהל הנוכחי מאפשר למעשה לשלושת שופטי העליון החברים בוועדה להוות גוש חוסם במינויים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ח"כ ציפי לבני, כנס כלכלי במלון הילטון, תל אביב. 21 ביוני 2016. גידי פישר, מערכת וואלה! NEWS
"הסיפור הוא לא איילת שקד ונאור, אלא השקפת עולם". לבני/מערכת וואלה! NEWS, גידי פישר

שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני (המחנה הציוני) התייחסה גם היא לנושא באירוע "שבתרבות" במבשרת ציון, וטענה כי "הסיפור הוא לא איילת שקד ונאור, אלא השקפת עולם שהבית היהודי מוביל והליכוד נגרר אחריו. הם מבינים שאם הם רוצים להחזיק את כל יהודה ושומרון בידינו, נצטרך לתת פתרון ל-2.5 מיליון פלסטינים שחיים שם – ואז תהיה התנגשות יום אחד בין ישראל היהודית לישראל הדמוקרטית. לכן הם רוצים שלאט לאט נשכח שיש דמוקרטיה ומהי דמוקרטיה".

"הם רוצים להגיע למצב שלא יהיה מי שיעצור אותם", הוסיפה. "לא בג"ץ, שמונע דברים לא חוקתיים, לא יועצים משפטיים, לא אופוזיציה, לא תקשורת. זה לא שני סיפורים שונים, התקשורת ובתי המשפט, זה חלק מתוך מהלך ענק". היא טענה כי "החלק שמטריד אותי זה שהציבור לא מבין עד כמה זה נוגע לו".

לבני התייחסה גם להצעת החוק שהגישה לייצוג חבר כנסת מהאופוזיציה בוועדה למינוי שופטים, "כפי שהיה כל השנים והקואליציה צפצפה על זה", לדבריה. היא הבהירה: "לכן, הגשתי הצעת חוק השבוע שתקבע את הנוהג שהיה תמיד – חבר אופוזיציה וקואליציה בוועדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully