וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצלחה בתפקיד ואריכות ימים": נסראללה בירך את נשיא לבנון הנבחר

חיזבאללה הודיע כי מזכ"ל הארגון שוחח עם הנשיא החדש מישל עאון בטלפון. בנאום משודר אמר נסראללה כי ארגונו תומך בממשלת אחדות. עם זאת, הוסיף: "אנחנו לא צד במשא ומתן הקואליציוני"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה בירך היום (שישי) את נשיא לבנון החדש מישל עאון על היבחרו לתפקיד. "המזכ"ל נסראללה שוחח עם הנשיא בטלפון ובירך אותו", דיווח הארגון. "נסראללה איחל לעאון הצלחה בתפקידו הלאומי ואריכות ימים", נמסר עוד.

במהלך נאום מצולם לרגל יום השנה למותו של בכיר הארגון מוסטפא שחאדה, אמר נסראללה כי גורמים שונים בלבנון מנסים לקשור בין הבחירות לנשיאות לבין הסכם הגרעין באיראן והמשבר בסוריה. לדבריו, אותם גורמים מתעלמים מהעובדה כי טהראן ודמשק התייחסו בעבר לבחירות לנשיאות ואמרו כי מדובר בנושא פנים-לבנוני. מזכ"ל הארגון דחה את הטענות כי חיזבאללה ניסה לקבל הטבות מהנשיאות בלבנון והוסיף כי בין עאון לבין חיבאללה אין דבר פרט לאמון.

נסראללה קרא לכל הגופים הפוליטיים במדינה לשתף פעולה עם הנשיא החדש כדי לשמור על שלמותה של לבנון. הוא ציין כי חיזבאללה תומך בהקמת ממשלת אחדות, ואמר: "אנחנו לא צד במשא ומתן. רק יושב ראש הפרלמנט נביה ברי רשאי לשאת ולתת בשמנו בנושא". הוא הוסיף כי הארגון יסרב לשבת בפרלמנט במידה וברי יחליט להחרימו.

עוד בוואלה! NEWS:
ארבעה ימים לבחירות: טראמפ וקלינטון נלחמים על המדינות המתנדנדות
תאונה שנייה בכביש 6 בשבוע: שלושה נפצעו בהתנגשות אופנועים ורכב
"אתה עוצר נשימה וסוחט את ההדק": השינוי שיחוללו הצלפים בצה"ל

חסן נסראללה. AP
איחל לעאון אריכות ימים. חסן נסראללה/AP

השבוע נבחר עאון לנשיא המדינה, אחרי שנתיים וחצי של משבר שהסתיים בעקבות הסכם בין ראשו הממשלה לשעבר סעד אל-חרירי, שצפוי לשוב לשלטון, לבין חיזבאללה. עאון הנוצרי, גנרל לשעבר בצבא בן 81, זכה לתמיכתם של 83 מחוקקים מתוך 128 חברי הפרלמנט. לאחר מכן הוא הושבע לתפקיד.

אל-חרירי הסביר את תמיכתו בעאון, המקורב לחיזבאללה ולאיראן, בכך שרצה להביא לסיומו את השיתוק הפוליטי במדינה שהשפיע קשות על הכלכלה המקומית. אתמול זימן עאון את אל-חרירי כדי לבקש ממנו להקים ממשלה חדשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא לבנון מישל עאון בהשבעתו, ביירות, 31 באוקטובר 2016. רויטרס
מקורב לארגון ולאיראן. מישל עאון/רויטרס

גם איראן הביעה השבוע תמיכה בבחירת המועמד המקורב לה לנשיאות. עלי אכבר ולאיתי, יועץ מדיניות החוץ של המנהיג הרוחני של איראן, עלי חמינאי, אמר כי מדובר בניצחון עבור חיזבאללה. "הבחירה בעאון מצביעה שוב על תמיכה בהתנגדות האסלאמית", אמר ולאיתי. "מדובר בניצחון לחסן נסראללה". בתחילת השבוע שעבר הודיע נסראללה כי חברי הפרלמנט בביירות התומכים בארגון יצביעו עבור עאון לתפקיד הנשיא, זאת לאחר הודעת התמיכה של אל-חרירי.

לאחר היבחרו אמר עאון כי יגן על ארצו מפני טרור וכי "ימנע מהאש באזור להתפשט אל תחומיה". עאון הוסיף כי כל פתרון למלחמת האזרחים בסוריה חייב להבטיח את שובם של הפליטים הסוריים בלבנון לארצם. עוד אמר כי אסור שמחנות הפליטים בלבנון ייהפכו למקלטים עבור לוחמים. בלבנון ישנם כמיליון וחצי פליטים שנמלטו ממלחמת האזרחים בשכנתה השסועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully