וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוקו: שתי נערות התנשקו - ועלולות להישלח לשלוש שנות מאסר

הנערות נעצרו לאחר שנצפו מתגפפות על גג במרקש. החוק המקומי אוסר על "מעשים גסים ולא טבעיים עם בן אותו מין", והעונש על העבירה נע בין חצי שנה לשלוש שנות מאסר. ארגוני זכויות אדם קראו לחון את הנערות

עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: אלפים מפגינים במרוקו לאחר שמוכר דגים שסחורתו הוחרמה נמחץ למוות בתוך משאית זבל)

שתי נערות במרוקו עשויות למצוא את עצמן מרצות עונש מאסר של שלוש שנים בשל אישום בהומוסקסואליות לאחר שהן נתפסו מתנשקות. הנערות, בנות 16 ו-17, נעצרו בשבוע שעבר על ידי המשטרה לאחר שנצפו מתנשקות ומתחבקות על גג במרקש בשבוע שעבר, כך דיווח לרשת CNN עומאר ארביב, פעיל מקומי זכויות אדם.

השתיים שוחררו לבתיהן, אך הן צפויות לעמוד למשפט תחת סעיף 489 בחוק הפלילי המרוקני הקובע כי "כל מי שמבצע מעשים גסים ולא טבעיים עם בן אותו מין עשוי להישפט לשישה חודשים עד שלוש שנות מאסר". ארגון זכויות אדם מקומי מינה עורך דין כדי להגן על השתיים בבית המשפט. ארביב ציין כי אמה של הנערה בת ה-17 אמרה לו כי היא ביקרה את בתה כשהייתה במעצר וגילתה שהיא נשלחה לאגף של מבוגרות, שם היחס מצד האסירות האחרות אליה היה פוגעני.

עוד בוואלה! NEWS:
ארבעה ימים לבחירות: טראמפ וקלינטון נלחמים על המדינות המתנדנדות
"אתה עוצר נשימה וסוחט את ההדק": השינוי שיחוללו הצלפים בצה"ל
ירדן: איש צבא אמריקני נהרג בחילופי ירי עם כוחות הביטחון

נשים מוסלמיות בכפר קומסומולסקויה שברפובליקת דאגסטן, רוסיה. נובמבר 2015. AP
נתפסו מתנשקות על גג בניין. נערות מוסלמיות/AP

פעיל זכויות האדם הוסיף כי ארגונו דורש לבטל את סעיף 489 בטענה כי לא ניתן להעניש אדם על נטייתו המינית. לדרישה של הארגון קדמו קריאות של ארגוני זכויות אדם אחרים לבטל את הסעיף בחוק האוסר על קיום יחסים אינטימיים בין בני ובנות אותו מין.

התנועה האלטרנטיבית לזכויות הפרט במדינה פרסמה תמונת תמיכה בנערות. בתמונה נראות שתי מייסדות התנועה לצד הכיתוב: "אנחנו הטרוסקסואליות ואנחנו תומכות בזכויות קהילת הלהט"ב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully