וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא קיבלה דוח כי מיהרה לפני כניסת שבת - והואשמה באי-ציות לשוטר

5.11.2016 / 14:15

תושבת הדרום, רעייתו של רב מוכר, ביקשה משוטר התנועה שעצר אותה בגין מהירות מופרזת לתת לה להמשיך, והבטיחה להגיע לשימוע לאחר שבת. הדוח לא הוגש לה, אולם לטענת המשטרה היא המשיכה בנסיעה בניגוד להוראות השוטר

ניידות של משטרת התנועה. ספטמבר 2014. חטיבת דובר המשטרה
"נשקול אם יש מקום להסתפק בעבירת המהירות בלבד"/חטיבת דובר המשטרה

רעייתו של רב מוכר מאזור הדרום נעצרה על ידי משטרת התנועה ביום שישי לפני שבועיים, בסמוך למחלף לטרון, לאחר שנהגה על פי החשד במהירות מופרזת. השוטר שעצר אותה החל לכתוב לה דוח, אולם היא ביקשה ממנו כמה פעמים לשלוח את הדוח, או הזמנה למשפט בדואר, "או שביום ראשון אבוא לקחת אותו, כי עוד כמה דקות שבת ואסור לי להגיע אחרי כניסת השבת". לבסוף, השאירה האישה את פרטיה אצל השוטר והמשיכה בנסיעה מבלי לקבל את הדוח, לא לפני שהתחייבה להגיע לשימוע ביום ראשון שלאחר מכן.

אולם כשהגיעה האישה לשימוע שנקבע לה ביום ראשון, היא גילתה להפתעתה כי היא מואשמת בעבירה נוספת של אי-ציות לשוטר, בשל העובדה שלא הוגש לה הדוח במקום. "לאחר שהנהגת ביצעה עבירת תנועה, היא עזבה את המקום בניגוד להוראת השוטר", נטען בתגובה ממשטרת ישראל. "יחד עם זאת ונוכח הנסיבות, אנו נבחן לעומק את כתב האישום ונשקול אם יש מקום להסתפק בעבירת המהירות בלבד".

עוד בוואלה! NEWS:
גבר כבן 40 נהרג ושלושה צעירים נפצעו קשה ובינוני בתאונה בבאר שבע
אסור לבכות: הורים לילדים בצהרון ברמת גן מוחים על היחס של הצוות
צעיר מנתיבות מואשם שדקר את דודו - בזמן שישבו בשבעה

עורך הדין איתי יצחק, המייצג את האישה, הסביר כי "מדובר באישה חרדית שומרת שבת, שנתפסה 15 דקות לפני כניסת שבת ועל מנת לא לחלל שבת נסעה מבלי לקבל את הדוח והתחייבה להגיע לשימוע אליו זומנה ביום ראשון". הוא הוסיף כי "היא הגיעה לשימוע וקיבלה את הדוח לידיה במעמד השימוע".

עו"ד יצחק הבהיר כי "עבירת אי-ציות לשוטר נועדה למקרים שאנשים בורחים לשוטר או מתעלמים מהוראותיו לעצור לא לאלו שעצרו מסרו רישיון הזדהו ושיתפו פעולה". לטענתו, "מדובר בשימוש לרעה בסמכות של השוטר ושימוש לא לצורך בעבירת אי-ציות לשוטר - עבירה שיש לשמור אותה למקרים המתאימים באמת לאי-ציות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully