וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: רבע מהסטודנטים באריאל בחרו בה - כי לא התקבלו למוסד אחד

3.11.2016 / 19:32

מסקר שנערך בקרב 11 אלף סטודנטים עולה כי המיקום הגיאוגרפי של מוסד הלימודים הוא השיקול העיקרי בבחירת מקום לימודים. השיקול השני הוא רמת ההוראה ובמקום השלישי הערכת התואר בשוק העבודה

הפגנה באוניברסיטת בן גוריון. מערכת וואלה!
כמחצית מהסטודנטים מגיעים בגלל חיי החברה. אוניברסיטת בן גוריון/מערכת וואלה!

רבע מהסטודנטים באוניברסיטת אריאל בחרו ללמוד בה בגלל שלא התקבלו למוסד אחד - כך עולה מסקר שנערך בקרב 11 אלף סטודנטים שערך מכון מאגר מוחות עבור התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות. עוד עולה מהסקר כי כמעט מחצית מהסטודנטים בבן גוריון בחרו בה בגלל חיי החברה במקום.

על פי הסקר, 47% מהסטודנטים באוניברסיטת חיפה בחרו ללמוד בה בגלל מיקומה הגיאוגרפי. כך הצהירו גם 28% מהסטודנטים באוניברסיטת תל אביב ו-45% מהסטודנטים במכללת כנרת. 35% מהסטודנטים במרכז הבינתחומי בהרצליה בחרו ללמוד בו כיוון שנתפס כמוסד בעל רמת הוראה גבוהה וכמוהם גם 30% מהסטודנטים באוניברסיטה העברית ו-26% מהסטודנטים בטכניון.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: חלפן כספים שישב ברכבו במודיעין נשדד באלימות
סגן הרמטכ"ל הבא: אלוף פיקוד הצפון אביב כוכבי
רופא חשוד בירי בשני בני אדם ברהט בשל סכסוך בין המשפחות

הטכניון בחיפה. ShutterStock
נתפס כמוסד שהתואר ממנו בעל ערך גדול יותר בשוק העבודה. הטכניון/ShutterStock

הטכניון נתפס בקרב הסטודנטים כמוסד שהתואר ממנו בעל ערך גדול יותר בשוק העבודה ובשל כך 47% מהסטודנטים במכון בחרו ללמוד בו. כך גם עולה מתשובותיהם של 30% מהסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, 28% בעברית ו-27% מהסטודנטים במכללה למנהל.

בנוסף, חמישית מתלמידי האוניברסיטה הפתוחה, שאינה מציבה כל דרישות קבלה, בחרו ללמוד בה כיוון שלא התקבלו למוסד אחר אך כמוהם גם 26% מתלמידי אוניברסיטת אריאל. בן גוריון נתפסת בקרב הסטודנטים בישראל כמוסד האקדמי עם חיי החברה הטובים ביותר וכך 47% מהתלמידים בחרו ללמוד בבאר שבע מסיבה זו. במקום השני מכללת תל חי עם 28% מתלמידיה שבחרו במכללה בשל חיי החברה.

באופן כללי, חמישית מהמשיבים לסקר (21%) ציינו את המיקום הגיאוגרפי של מוסד הלימודים כשיקול העיקרי לבחירת מוסד הלימודים שלהם. 19% ציינו את רמת ההוראה הנחשבת כגבוהה במוסד לשיקול העיקרי ו-17% בחרו לפי הערכת התואר בשוק העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully