וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסור לבכות: הורים לילדים בצהרון ברמת גן מוחים על היחס של הצוות

3.11.2016 / 21:54

ההורים טוענים כי ניסו לערוך פגישה עם צוות הצהרון כדי לשטוח בפניו את טענותיהם, אך נענו בהתעלמות. הילדים מתלוננים כי הגננת אוסרת עליהם לבכות מול כולם, ועל החרמת מוצצים וחיתולים

ילד עצוב משחק עם צעצועים. ShutterStock
ההורים טוענים שהגננת אוסרת על הילדים לבכות מול כולם/ShutterStock

"כשמגיע יום שישי והילדה שלי שומעת שאין לה צהרון, היא פשוט קורנת מאושר" - כך סיפרה ש', אימא לילדה בצהרון ברמת גן לילדים בגיל 3, על היחס שבתה מקבלת שם. "היא מגיעה הביתה ומספרת שהמדריכה בצהרון מחרימה לילדים מוצצים וחיתולים, ושהיא לא מרשה לבכות לעיני שאר ילדי הגן, אלא רק במבטח". היא הוסיפה כי הילדים נמצאים במטבח בלי השגחה.

בתה של ש' לא לבד. ח', אימא לילד אחר שהולך לאותו צהרון אמרה כי אחיו הגדולים שהיו בצהרון של העירייה "מעולם לא נתקלו בתופעה כה פוגענית וכואבת". היא הוסיפה כי ההורים פנו כמה פעמים לצוות הצהרון כדי לדבר על החוויות של הילדים. "נתקלנו במחסום ובהתעלמות", אמרה ח', "אם לא היינו חייבים לשלוח את הילדים לצהרון, מזמן היינו מחפשים חלופה".

עוד בוואלה! NEWS:
סגן הרמטכ"ל הבא: אלוף פיקוד הצפון אביב כוכבי
מתקפה מימין על נשיאת העליון: "השתמשה בשפה עבריינית נגד שקד"
מאות מהגרים טבעו למוות בים התיכון מול חופי לוב

תקנון "בית עמנואל", האחראית על גנים וצהרונים בעיר רמת גן. נובמבר 2016. באדיבות הורי צהרון גן רווה, צילום מסך
אוסר על כינויים פוגעניים. תקנון "בית עמנואל"/צילום מסך, באדיבות הורי צהרון גן רווה

השבוע שלחו ההורים מכתב לראש עיריית רמת גן ישראל זינגר, ולהנהלת בית עמנואל האחראית מטעם העירייה על הגנים והצהרונים בעיר, בדרישה להחליף את הגננת באיש צוות מתאים. כמו כן, ההורים מעוניינים לקיים פגישה עם צוות הצהרון כדי שיוכלו לשטוח בפני העובדים את טענותיהם.

לאורך המכתב מגוללים ההורים את שרשרת המעשים הקשים בהם נוקטת, לטענתם, מדריכת הצהרון כלפי ילדיהם. ההורים טוענים כי הגננת משתמשת בשפה וכי בכמה מקרים, צוות הצהרון לא החליף בגדים לילדים שהרטיבו במכנסיהם בטענה שקיים מחסור בכוח אדם. ההורים ציינו כי הם פנו למפקחת האזורית כדי שזו תערוך ביקורות בגן. עם זאת, למרות הביקורות שערכה המפקחת, לא חל כל שינוי בהתנהלות הגננת וצוות הצהרון. לנוכח ההתנהגות של הצוות, כמה הורים בחרו פשוט להוציא את ילדיהם מהמקום.

העתק מתקנון "בית עמנואל" הגיע לידי וואלה! NEWS. בתקנון נאסר באופן מפורש להטיל על הילדים עונשים משפילים כגון ישיבה במטבח, ונאסר גם לכנות אותם בכינויים מעליבים ופוגעניים. מדריכה בצהרון סירבה להגיב לדברים והפנתה למנהלים שלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

חבר מועצת העירייה ליעד אילני מסר כי "מעיון בחומר, עולה מסכת תיאורים מטרידה ביותר, שחובה לברר אותה בהקדם". הוא ציין כי מה שהדאיג אותו במיוחד היה טענה ולפיה המדריכה הורתה לילדים שלא לספר להורים את המתרחש בצהרון. "היה ויתברר כי התיאורים נכונים, הרי מדובר בהתנהלות חמורה שהעיר רמת גן לא תכיל במסגרות החינוכיות שלה".

מבית עמנואל נמסר בתגובה: "פניות ההורים התקבלו במהלך תקופת החגים והועברו הן לצוות הצהרון והן למפקחת על פעילות הצהרון. המדריכה המדוברת היא מדריכה מוערכת וותיקה, הזוכה מדי שנה לתשבחות ההורים. בהמשך לטענות שעלו נגדה, יערוך עמה בית עמנואל בירור מעמיק בנושא. בירור זה ייעשה מיד עם שובה של המדריכה מחופשת מחלה, בה היא שוהה בימים האחרונים. יודגש ויובהר, כי עד לסיום הבירור, פועלות בגן הסייעת, הממלאת את מקומה של המדריכה הקבועה ואשת צוות נוספת שצורפה לצהרון, המעניקות יחד טיפול מסור לילדי הצהרון. בנוסף, וכפי שהתחייבה המפקחת בפני ההורים, תכונס אסיפת הורים בנושא מיד עם סיום בירור התלונה, על מנת לעדכנם הן בתהליך והן במסקנותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully