וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסד ויקיליקס: "לא קיבלתי את המיילים של קלינטון מרוסיה"

בריאיון לרשת החדשות "רוסיה היום", הנתפסת כשופרו של הקרמלין, אמר ג'וליאן אסאנג' כי "מטה קלינטון משדר היסטריה ניאו-מקרתיסטית שלפיה רוסיה אחראית להכול". בנוסף לכך, הוא כינה את המועמדת הדמוקרטית "פיון שמונע מאינטרסים זרים"

הפרומו לריאיון עם ג'וליאן אסאנג':

ג'וליאן אסאנג', מייסד ויקיליקס, הצהיר בריאיון בלעדי לרשת החדשות הרוסית Russia Today (רוסיה היום, RT) כי לא קיבל מהממשלה הרוסית את תכתובות המיילים של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, שאותם הדליף השנה. הריאיון המלא ישודר מחרתיים (שבת) ברשת, הנתפסת כשופרו של הקרמלין.

"מטה קלינטון הצליח לשדר היסטריה ניאו-מקרתיסטית שלפיה רוסיה אחראית להכול", אמר אסאנג'. הוא התייחס להצהרות קלינטון לפיהן 17 סוכנויות מודיעין מעריכות כי רוסיה היא המקור להדלפות ויקיליקס וטען כי מדובר בשקרים. "אנחנו יכולים לומר שהממשלה הרוסית אינה המקור", אמר אסאנג' לעיתונאי האוסטרלי ג'ון פילגר, שציין בעבר כי קלינטון מסוכנת יותר כנשיאה מטראמפ.

הריאיון נערך בשגרירות אקוודור בלונדון, שם שוהה אסאנג' זה ארבע שנים במקלט מדיני. נגד אסאנג' עומד צו מעצר בינלאומי בשל חשדות לביצוע עבירות מין בשבדיה. בריאיון הוא כינה את המועמדת הדמוקרטית "פיון המונע מאינטרסים זרים", והטיל ספק בכשירות הפיזית שלה.

לקריאה נוספת:
חידת ויקיליקס: חושף השחיתויות שהפך לבובה נלעגת של פוטין
ויקיליקס: "תומכיה הגדולים של קלינטון לא היו עמה לולא מחויבותה לישראל"
אקוודור מודה: חסמנו את החיבור לאינטרנט של מייסד ויקיליקס

מועמדת לנשיאות ארה"ב הילרי קלינטון בעצרת בחירות בפלורידה, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
הטיל ספק בבריאותה. קלינטון/רויטרס

"הילרי קלינטון היא רק אדם אחד. למעשה אני חש צער עבורה בתור בן-אדם, משום שאני רואה בה מישהו שנאכל בעודו בחיים בשל שאיפותיו, מעונה עד למצב שבו הוא נעשה חולה – או מתעלף – כתוצאה מרדיפה אחר שאיפותיו. אבל היא מייצגת רשת שלמה של אנשים, ורשת שלמה של מערכות יחסים עם מדינות מסוימות", אמר.

בתשעת החודשים האחרון פרסם אתר "ויקיליקס" יותר מ-30 מיילים של קלינטון משרתה הפרטי, בתקופה שבה הייתה שרת החוץ. בנוסף לכך, הוא הדליף כ-20 אלף מיילים של חברי הוועדה הדמוקרטית שחשפו בין היתר כי הנהגת המפלגה סיכלה במאמצי ברני סנדרס להיבחר לראשותה. בחודש שעבר הודלפו יותר מ-50 אלף מיילים של ג'ון פודסטה, ראש הסגל של ביל קלינטון ויועץ קרוב של הילרי.

באוקטובר האחרון הצהירו המשרד לביטחון לאומי של ארצות הברית וראש המודיעין האמריקני כי "קהילת המודיעין בטוחה שהממשלה הרוסית ניהלה את הפריצות האחרונות לשרתי המייל של אישים אמריקנים ומוסדות אמריקניים, בהם של ארגונים פוליטיים בארצות הברית". לפי ההודעה, "גניבות מידע אלה נועדו להתערב בהליך הבחירות של ארצות הברית".

מוסקבה דחתה את ההאשמות של ארצות הברית. בסוף החודש שעבר דחה הנשיא ולדימיר פוטין את "ההיסטריה בקשר להתערבות רוסית על הבחירות בארצות הברית". הוא טען כי האשמות אלה נועדו להסיח את תשומת הלב הציבורית מנושאים אמתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully