וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

99 שנה אחרי: הרשות דורשת מבריטניה לבטל את הצהרת בלפור

שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי אמר שהגיש את הבקשה לשר החוץ הבריטי בוריס ג'ונסון. לדבריו, השניים סיכמו על הקמת ועדה משותפת שתעריך את השפעות ההצהרה על היחסים בין שתי המדינות

צילום: רויטרס

(בווידאו: אבו מאזן קרא לבריטניה מעל בימת עצרת האו"ם להתנצל על הצהרת בלפור)

99 שנה אחרי שנחתמה, ביקשה הרשות הפלסטינית מממשלת בריטניה לבטל את הצהרת בלפור - כך פורסם היום (רביעי) בתקשורת הערבית. העיתון אל-דסתור היוצא לאור בירדן פרסם הודעת משרד החוץ הפלסטיני לפיה הרשות ביקשה מהבריטים לבטל את ההצהרה הקודמת ולנסח במקומה הצהרה חדשה המכירה בזכויות העם הפלסטיני. בשנת 1917 חתם שר החוץ הבריטי דאז, לורד ארתור ג'יימס בלפור, על מסמך שעיקרו תמיכה בהקמת בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל.

שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי אמר בריאיון לרדיו קול פלסטין כי הוא העלה את הבקשה הרשמית בפגישה שערך בלונדון עם עמיתו הבריטי בוריס ג'ונסון כבר לפני כשבוע וחצי. הוא הוסיף כי השניים סיכמו על הקמת ועדה משותפת שתעריך את השפעות הצהרת בלפור ביחסים בין שתי המדינות, ואת השפעתה על המצב של העם הפלסטיני. הוא הוסיף כי ניתן דגש בפגישה על הצהרות שיסייעו לבריטניה לצאת מחובתה שניתנה בהצהרת בלפור.

עוד בוואלה! NEWS:
"אכזריות בלתי רגילה": מאסר עולם לנער שרצח את דפנה מאיר בעתניאל
אובמה מתח ביקורת על ה-FBI: "הנורמה היא שלא פועלים לפי מידע חסר"
"ציר המוות" גבה עוד קורבן: "אנחנו במלחמה, אין מי שיגן עלינו"

שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי, 2011. AP
ביקש כבר בשבוע שעבר. שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי/AP

"ביקשתי מהצד הבריטי להוציא הצהרה חדשה תוך כדי התחייבות בריטית לאפשר לפלסטינים עצמאות, וגם לתמוך בהקמת מדינה פלסטינית ולהכיר בה", אמר אל-מאלכי בראיון. הוא הוסיף כי הוא ביקש מג'ונסון שממשלת בריטניה תימנע מלהשתתף בכל טקס או פעילות לציון האירוע, כי זה יפגע ברגשות הפלסטינים וישפיע על היחסים השוררים בין הרשות הפלסטינית לבין בריטניה.

לפני כשלושה חודשים קרא אל-מאלכי למדינות ערב לתבוע את ממשלת בריטניה בגין פרסום ההצהרה בשנת 1917. בנאום שנשא בפני מנהיגי מדינות הליגה הערבית, בפתח פסגת הליגה בנואקשוט בירת מאוריטניה, קרא: "בחלוף מאה שנים מאז אותו פשע היסטורי, האסון של העם הפלסטיני נמשך. אנו מבקשים לתבוע בבית הדין הבינלאומי בגין כל הפשעים שבוצעו נגד עמנו, ועל כך מבקשים לתבוע את ממשלת בריטניה על פרסום הצהרת בלפור, שהובילה לנכבה הפלסטינית". אל-מאלכי אמר את הדברים בשמו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שנעדר מהוועידה בשל מות אחיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully