וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צאצאי קורבנות הטבח בכפר קאסם נגד השר לוין: "משפיל ופוגעני"

1.11.2016 / 20:46

לאחר הוויכוח בכנסת שבו סירב לוין לעמוד לזכר הרוגי הטבח, ילדים לאבות שנרצחו טוענים: "בושה שכך בחר להתנהג שר בממשלה". ח"כ פריג' ממרצ לנתניהו: "עליך לדרוש מלוין להתנצל - או שיפוטר". צפו בעימות בינו לבין לוין באולפן וואלה! NEWS

צילום: רוני כנפו, עריכה: עמרי וייס

"בושה וחרפה שככה בחר להתנהג ולהתבטא שר בממשלת ישראל" - אמר היום (שלישי) איברהים טהה, בנו של עלי אוסמן טהה שנהרג בטבח בכפר קאסם לפני 60 שנה על דבריו של השר יריב לוין (הליכוד) בדיון אתמול במליאת הכנסת. לוין סירב לבקשתו של של ח"כ טלב אבו עראר (הרשימה המשותפת) לעמוד דקת דומיה לזכר ההרוגים, ובינו לבין חברי הכנסת הערבים התפתח ויכוח סוער.

"כשאני שומע שבן אדם נרצח, לא משנה אם הוא יהודי, ערבי או נוצרי, אני מיד חולק כבוד למת ולמשפחתו, על אחת כמה וכמה כשמדובר בדקת דומיה לזכרו", המשיך טהה, "בושה שחבר ממשלה שמייצג חלקים גדולים באוכלוסייה מדבר ומתבטא בצורה כזאת משפילה ופוגענית. זאת לא הייתה הפגנה, מדובר בכבוד ליקרים לנו".

טהה סיפר כי היה בן חודש כשאביו נרצח. "לא זכיתי להכיר אותו. גדלתי רק עם אמי והאחים שלי. כשסוף סוף בכנסת זוכרים ומציינים את האירועים הקשים, בושה ששר בממשלה מדבר ככה", המשיך. "למה הוא מכחיש היסטוריה? דקת הדומיה סימלה את הכבוד שאנחנו נותנים למשפחות שלנו. אירוע כזה, כמו שעשה השר לוין, מעמיק את הפצע בין יהודים לערבים בארץ".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
בנו של רחבעם זאבי באזכרה: "אילנה דיין אישה רעה, התעמתת עם המת"
ארדן לבכירים ברוסיה: התנגדו לצירוף הפלסטינים לאינטרפול
הצביעות של שקד: מתנגדת לעודף חקיקה - אך תומכת ב"חוק הפורנו"

יריב לוין, מחוץ לפגישת אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו, לשכת ראש הממשלה. מאי 2016. נועם מושקוביץ
"בוחר בגזענות במקום בסובלנות". השר לוין/נועם מושקוביץ

"ראש הממשלה, השר יריב לוין וחבריהם הפוליטיקאים ממשיכים לבחור בגזענות במקום בסובלנות", אמר לוואלה! NEWS יוסף אלעבד עיסא, בנו של עבד סלים עיסא נרצח במהומות. יוסף היה בן חודשיים כשאביו נרצח והוא נותר לבד עם אמו ולא זכה להכיר את אביו. "אנחנו נמשיך להחזיק באדמה שלנו ובבית שלנו. הדברים הקשים שלהם רק מחזקים אותנו. עם כל הקשיים, גידלנו ילדים מוכשרים שהלכו ולמדו בטכניון והיום הם רופאים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) פנה היום לראש הממשלה בנימין נתניהו על מנת שידרוש מהשר לוין להתנצל על דבריו, לפיהם טבח כפר קאסם היה "שקר", או שיפטרו מהממשלה. במקביל, פנה ח"כ פריג' ליו"ר ועדת האתיקה של הכנסת, ח"כ יצחק וקנין, כדי שהוועדה תנקוט בהליכים נגד לוין. "כבן למשפחה ששניים מבניה נרצחו באותו יום ארור לפני 60 שנה ואחרים נפצעו, הטבח וזכרו הם חלק מחיי, חלק מתודעתי, חלק ממני. כך, הם גם חלק מחייהם של כל תושבי כפר קאסם", כתב פריג' במכתבו.

עוד הוא הוסיף: " האמת לא מעניינת את השר לוין, ש-60 שנה אחרי מחליט לשכתב ולהכחיש את ההיסטוריה, על מנת שתתאים לצרכיו הפוליטיים. כפי שמדינת ישראל נאבקת, ובצדק, במכחישי היסטוריה מחוצה לה, כך עליה לנהוג בהכחשת ההיסטוריה מבית. על מנת לעשות זאת, חייב להישמע ממך קול ברור וחד-משמעי, קול של התנצלות, קול של גינוי, קול שיכלול דרישה ברורה מהשר לוין להתנצל ללא שום סייג, או שיפוטר".

הח"כים מהרשימה המשותפת עמדו לזכר הרוגי כפר קאסם, לוין סירב לקום: "זה לא מסגד". רויטרס
חברי הכנסת הערבים עומדים דקת דומיה, אתמול בדיון במליאה/רויטרס

במהלך דיון שנערך אתמול במסגרת פתיחת מושב החורף של הכנסת, פרץ הוויכוח הסוער. זאת, לאחר שח"כ אבו עראר נשא דברים שבהם התייחס לטבח שאירע בכפר קאסם לפני 60 שנה וביקש לעמוד לזכר ההרוגים. "ברגע זה אני קורא לכולם לעמוד דקת דומייה". הנוכחים באולם המליאה, שרובם היו חברי הכנסת הערבים, עמדו לבקשתו של ח"כ אבו עראר, בעוד שהשר לוין סירב לעשות כן. "פה לא עושים הפגנות", קרא לעבר חברי הכנסת והוסיף: "תוציאו אותם מהאולם, פה לא מפגינים, פה זה לא מסגד". בשלב זה הגיבו לעברו הח"כים בקריאות "תתבייש". ח"כ פריג' צעק לעברו של לוין "תתבייש, בן גוריון עמד בדקת דומייה בשנת 56'". השניים החלו לצעוק אחד לעבר השני, עד שבסופו של דבר הוצא פריג' מהאולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully