וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: מח"ש תפצה את הקצין שזוכה מהרג חברו במאות אלפי שקלים

2.11.2016 / 0:15

המחלקה לחקירות שוטרים תשלם 406 אלף שקלים לניר סומך, שזוכה בפברואר מעבירת הריגה לאחר שנתיים ועשרה חודשים בכלא. עורכי דינו נימקו את בקשתם בהתארכות המשפט ובביקורת החריפה שהעביר העליון על מח"ש

צילום: רוני כנפו, שי מכלוף, עריכה: אביב אירגז ושניר דבוש

(זיכויו של סומך, פברואר)

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) תפצה את שוטר מג"ב לשעבר, ניר סומך, שזוכה מהריגת חברו בחודש פברואר במאות אלפי שקלים. לוואלה! NEWS נודע כי במסגרת ההסכם, יקבל סומך פיצוי על הוצאותיו בעת המשפט ועל התקופה שבה שהה במעצר – 406 אלף שקל.

ההחלטה לפצות את סומך התקבלה לאחר שבחודש פברואר האחרון הוא זוכה על ידי בית המשפט העליון מהריגת חברו, לאחר שנקבע כי קיים ספק סביר לפיו הריגת החבר בוצעה כאקט של הגנה עצמית. סומך זוכה בעבר מעבירת רצח בבית המשפט המחוזי בבאר שבע אולם הורשע בעבירת הריגה ונידון ל-13 שנות מאסר. בפסק הדין של שופטי העליון נמתחה בין היתר ביקורת על התנהלות מח"ש ועל כך שלא נבחנה האפשרות כי חברו של סומך, בן טל, איים על חייו עם מנעול ההגה שנמצא בזירה.

ניר סומך ובני משפחתו ביציאה מבית המשפט העליון לאחר שזוכה ושוחרר מעונש מאסר. נועם מושקוביץ
סומך ובתו לאחר זיכויו, פברואר/נועם מושקוביץ

"אנשי החקירה לא היו בני חורין לפטור את עצמם מלספק תשובה מניחה את הדעת לשאלה העומדת בלב החקירה: כיצד הגיע מנעול ההגה לזירת הירי ומה היה חלקו באירוע? מדוע לא כללו השחזורים עם עדי הראיה שימוש במנעול ההגה בניסיון לעמת אותם עם גרסת ניר? מדוע 'שכב' מנעול ההגה כאבן שאין לה הופכין במשרדי מח"ש במשך תשעה ימים עד אשר נשלח לבדיקות מעבדה?", ", נכתב אז בפסק הדין. "אין זה כי אם בשל העובדה כי עד שלב הסיכומים, כלכלה המשיבה את צעדיה על בסיס הנחת העבודה שמנעול ההגה 'הושתל' בזירת האירוע על ידי ניר או טלי, אף שלא היו ברשותה ראיות המוכיחות זאת".

בעקבות הזיכוי, הוגשה בחודש האחרון בקשה מטעמו של סומך על ידי עורכי הדין יאיר גולן ואבי חימי בסך של כ-600 אלף שקלים. במח"ש סירבו לשלם את הסכום המלא, אולם הסכימו לשלם סך של 406 אלף שקל. מדובר בהחלטה יוצאת דופן משום שסומך הורשע בהליך הראשון בבית המשפט המחוזי, דבר שמחזק את ההיגיון בהגשת כתב האישום נגדו על ידי המחלקה לחקירות שוטרים. למרות זאת, מח"ש הסכימה לשלם חלק מהסכום לסומך, שריצה עונש מאסר במשך שנתיים ועשרה חודשים.

ניר סומך ובני משפחתו ביציאה מבית המשפט העליון לאחר שזוכה ושוחרר מעונש מאסר. נועם מושקוביץ
סומך לאחר זיכויו בבית המשפט העליון/נועם מושקוביץ

הבקשה שהגישו עורכי דינו של סומך, התבססה על שורת שיקולים ובהם שביתת הפרקליטים שגרמה להתמשכות המשפט, הפסיקה המשפטית בנושא בשנים האחרונות, שינוי העמדות של מח"ש במהלך המשפט, אופיו של פסק הדין בבית המשפט העליון שקיבל למעשה מרבית טענות ההגנה, תוך שהוא מותח ביקורת על התנהלות מח"ש בתיק וכן את נסיבותיו האישיות של סומך, שלו נגרם נזק אישי כבד בעקבות מאסרו. אתמול הודיעה מח"ש לבית המשפט המחוזי על גיבוש המתווה, הממתין בימים אלו לאישורם הסופי של גורמים בפרקליטות המדינה.

(עדכון ראשון: 19:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully